Citat:
Ursprungligen postat av
MDMArookien
Du har nämnt det där om biologiskt kön och hjärnan 4-5 gånger. Att vara homosexuell är en läggning, inte ett kön. Så är inte jämförbart. Att något biologiskt format får dig att känna dig som ett visst kön är inte samma sak som biologiskt kön heller. Du säger ju själv att det är skillnad på könsidentitet och genetiskt kön. Jag avgör om en person är en kvinna eller man med hjälp av ett genetiskt kön. Du avgör det med könsidentitet. Det är helt okej för mig. Fortsätt med det. Så fortsätter jag på mitt sätt.
Jag förstår inte hur du inte kan få ihop att jag tycker det är okej att en man kallar sig kvinna även om det är en man. Du får kalla dig vad du vill. Jag måste inte hålla med om det. Jag stör mig inte på det heller. Om jag inte stör mig på det = jag är okej med det. Att jag inte håller med om det betyder inte att jag stör mig på att du som man kallar dig kvinna heller.
Vad jag inte är okej med är när någon ska påtvinga mig att erkänna att en man faktiskt är en kvinna. Men det gör inte stycket innan fel/orelevant.
Jag verkar behöva nämna det om och om igen, eftersom du inte verkar ta in det. Du är helt enkelt lite faktaresistent och renons på nyfikenhet.
Vi vet inte allt om hur den mänskliga kroppen och hjärnan fungerar....vi vet inte hur saker som identitet, själ, medvetande, personlighet, kön etc etc helt funkar. och tar form. Vi har ett visst hum...men that's it. Och du har en konstant forskning och nya upptäckter mest hela tiden på saker man inte kände till tidigare... Så? kanske lite ödmjukhet vore på sin plats? att när du möter en människa som inte helt funkar som DU TYCKER och TROR att människan ska funka så bör man förhålla sig lite öppen, eftersom vi faktiskt inte vet allt.
Det tog en evinnerlighet att få människor i Sverige fatta existensen av homosexualitet, att det faktiskt var något som existerade fullt naturligt och att det inte gör ett skit skada utan bara är ett faktum, vissa föds att älska samma kön, det funkar fin-fint och är ett faktum. På många håll i världen fattar man fortsatt inte detta utan håller fortfarande på att plåga livet av homosexuella för att man är så obstinat tjockskallad.
Och nu håller vi alltså på med trans, queer, intersexuella etc i Sverige...samma jävla mur av totalt oförstående och människor som sitter fast i sten i sina tankemönster....har du bröst, kromosomerna XX bla bla... ja då ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR du en kvinna! jag skiter i vad du tycker i saken...du ÄR EN KVINNA. Och kivnnor ska vara SI och SÅ....ingenting annat. Jag bara VÄGRAR ta in nya tankar i saken eller vad forskning säger. Saker ska vara fasta och bestämda i A och B...ska inte få lov finnas några nyanser eller övergångar emellan...NEPP!