Citat:
Jag kommer alltid att försvara sanningen mot lögnerna. Varför lägger du så mycket tid på att andra inte ska lägga tid på det? Verkar knäppt. Jag vinner förstås de flesta diskussioner mot dem. Allt är idioti. Anser man att man är en byrå, är man det och alla andra ska anse det.
Sen ger jag även argument för andra när de diskuterar mot dem. Verkligheten vs postmodernismen. Men verkligheten vinner förstås alltid. Den är alltid sann i sig själv.
Jag ser dina argument mer som att du insett att de har fel, men kan ändå inte släppa det utan, vill behålla illusionen.
Sen ger jag även argument för andra när de diskuterar mot dem. Verkligheten vs postmodernismen. Men verkligheten vinner förstås alltid. Den är alltid sann i sig själv.
Jag ser dina argument mer som att du insett att de har fel, men kan ändå inte släppa det utan, vill behålla illusionen.
Jag kan absolut säga att det är starkt av dig att stå upp för sanningen. Även jag är logiskt lagd, precis som du sätter bevis på att du är. Självklart har vi bara två biologiska kön. Absolut så måste någon ifrågasätta en ideologi som påstår sig vara enbart i gott syfte men ofta är ute på hal is.
Men om man ska gå på den ultimata sanningen. Exakt det som händer i allt detta.
Du spenderar tid på att diskutera med ”idioter” om genus.
Ibland får du känslan av att du vinner diskussionen.
Du tänker att du övertygat en person, men frågan är vad de väljer att göra sen.
Du vet inte om personen sedan i hemlighet tycker om dig eller föraktar dig för din diskussion sen.
Ditt argumenterande emot HBTQ gör dig även till en av deras fiender.
Om någon chef ogillar dig, vem vet vad de kan gillra för fälla med infomationen.
Är alla scenarior sannolika? Inte särskilt. Men vad fick du egentligen ut av det i slutändan? Du får en känsla av att du är duktig på att argumentera, check. Du står upp för ditt egna tankesätt, också en bra känsla, inte så mycket mer. Du kanske faktiskt lyckas övertyga någon, som i sin tur kan övertyga någon annan, vilket är rätt hyfsat.
Jag klagar inte alls. Du/ni får jättegärna ta kampen mot HBTQs mindre fina delar. Jag hyllar er om ni sätter stopp för en del av galenskaperna som händer inom de kretsarna (så länge ni har en grundläggande respekt för de vettigare personerna där såklart).
Men om ditt mål nu är att övertyga så många som möjligt, så är ditt tillvägagångssätt extremt ineffektivt och delvis riskabelt. Istället, rent logiskt, så borde du driva en egen tidning, starta ett parti, eller göra något mer storslaget än att bara diskutera med idioter som inte ens pratar samma logiska språk som dig, de går fullständigt på känslor.
För min egen del, så väljer jag att inte försöka övertyga någon HBTQ person om att det enbart finns två biologiska kön. Rentav ett slöseri med tid. Illusionen du pratar om är inget jag är en del av, utan något jag låter dem fortsätta irra runt i. Precis som makthavarna, varför lägga tid på att stoppa någon från deras förvirring? När du kan lägga tiden på att bygga upp dig själv istället. Därefter så kan du göra exakt vad du har lust med.
Så för all del, fortsätt argumentera med dem, jag stöttar dig från håll