2026-09-09, 21:44
Medlem
Magdalena Andersson är så jävla dålig! Hur fan kan någon rösta på denna hysteriska robot-kärring? Vad är det för fel på människor!?
Citera
2026-09-09, 21:44
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissatisfied
Oavsett politik så kan jag bara konstatera att ingen är särskilt lämplig en statsministerpost. Att jämföra bara med exempelvis våra grannars Alexander Stubb så är det ändå lite för stor skillnad?

Alexander Stubb är kanske en av de mest kompetenta presidenter i världen, så kanske inte rätt person att jämföra med.
Citera
2026-09-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Varför rösta nej är väl frågan va? Du kommer aldrig kunna svara på det jag vet. Du också

Regeringen har väl sagt att det kommer träda i kraft inom 4 år.

Väldigt smart att trycka igenom det här så att den nya regeringen kommer bli påminda om det här varje vecka i 4 år
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror ändå framtoningen hos de två avgör rätt mycket:

Ulf Kristersson - Lugn, sakligt, vältalig, lyser av självförtroende. Tydlig, ser ut att trivas. När Magdalena Andersson talar så tittar Ulf på henne, lyssnar intensivt.

Magdalena Andersson - Hysterisk, arg, viftar med armarna. Snubblar på orden och ser ut att vilja vara någon annanstans. Ett röstläge som är oerhört obehagligt att lyssna på. När Ulf Kristersson pratar så himlar hon med ögonen, skakar på huvudet, tittar bort och pekar hånfullt på honom.

Exakt, en vaken person märker detta. Önskar dig en god kväll detta blir det sista jag läser på flashback för ikväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Populismen- att vara Trump och Hitler samtidigt

Eh okej

För det är så fel att ge tillbaka till brottsoffer

Sossar kallar alltid bra förslag från motståndare för populism för att sedan kopiera dessa förslag
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Även om den rödgröna röran vinner på söndag (vilket jag tyvärr tror) så blir det underhållande om Magda får socialdemokraternas lägsta valresultat någonsin.

Och så får vi mycket rödgrön röra att följa under hela hösten.
Tänk er Magda, Nooshi, Thand-Ringqvist och Amanda ska försöka göra upp och få någonting gjort.

Jo, också rädd för att kleptokraterna sopar hem detta. V och C funkar dock inte, men skulle tro man kringgår det problemet genom att styra upp nått bullshit med MP, C, sig själva och en vänsterprasslande Ebba.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Jag tror att Kristersson var aningen bättre. Men jag tror också att Andersson var den av dem som tjänade mest på det hysteriska tempot.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/y5JLOa/statsministerduell-i-vansinnestempo?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2026-09-09, 21:46
Medlem
Kanske två på bollen

Kristersson gick till grabben som inte fick ta sin fråga, Kristersson sa att vi tar den efteråt då gick Magda åt andra hållet….
Citera
2026-09-09, 21:48
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Rikets framtid ligger i vågskålen. Vi har redan haft åtta förlorade år med Löfven.

En S-MP-V-C regering vore förödande för landet.
För framtiden ser ljus ut om Uffe vinner?
Det blir nog skit oavsett ska du se.
Jag ser inte att de här två diskuterar några ödesfrågor, de är överens om det mesta även om de tjafsar mycket varann för att låtsas om att de är olika.
Magda hade en poäng när hon sa att Uffe inte borde tjafsa om försvarspolitiken för den är ju identisk mellan partierna, ändå skulle Uffe tjafsa.
Citera
2026-09-09, 21:49
Medlem
Crerands avatar
Svag insats av Magdalena Andersson. Det är nog bland det sista vi ser av henne. Stabilt av Ulf Kristersson. Lugn, påläst, saklig.
Citera
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Rikets framtid ligger i vågskålen. Vi har redan haft åtta förlorade år med Löfven.

En S-MP-V-C regering vore förödande för landet.

S-MP-V-C kommer aldrig ens bli en regering även om Andersson "vinner" på Söndag. C och V i synnerhet kommer inte komma överens. De sitter i själva valrörelsen och kastar skit på varandra medans de ska vara enad front mot Tidö.

Samtidigt vet jag inte riktigt vad Tidö håller på med heller. Det är mer eller mindre osämja mellan Ulf, Ebba och Jimmie.

Det är intressant att bägge blocken verkar bråka internt mer eller mindre öppet också.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Säg bara att du hatar kvinnor istället.

hur fick du ihop det från vad användaren skrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in