Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Du påminner lite om Magda i och med att du ljuger och verkar helt faktaresistent. Jag beskriver skillnaden mot när Tidö tog över 2022:
Klimat - Vi har fortsatt Europas lägsta utsläpp och bästa klimatpolitik, men nu är den anpassad mer till vad folket vill, vilket gör att klimatresan är hållbar.
Lägsta utsläpp beror ju på förra regeringen. Har du svårt att förstå det?
Dessa utsläpp har ju inte minskat under denna regering.
Bästa klimatpolitiken är det inte just nu. Sluta drömma!
Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Ekonomi - Då hade vi en av Europas sämsta tillväxter, och skyhög inflation, över Europasnittet. Nu är Sverige en rekordekonomi med +2.6% i BNP/år, inflation på 0.2-0.5%, lägre statsskuld än 2022 i förhållande till BNP. En genomsnittsfamilj har fått 5000 kr mer per månad att röra sig med.
Ekonomin berodde ju på att vi kom från en pandemi så det var ju inte speciellt.
Det samma gäller BNP-jämförelsen.
Däremot är det speciellt att det tagit tid för den här regeringen att ta ned inflationen till samm nivå som våra grannländer.
Det där med 5 000 kronor tror jag inte på. Det har visat sig vara osant till stora delar dock inte för Kristersson själv. Dessutom undrar jag hur man kan slå sig för bröstet när man snart har hundratusentals personer som går runt och ska klara uppehälle med hyra och mat och bara har 6 000 kronor.
Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Arbetsmarknad - 100.000 fler personer i arbete nu jämfört med 2022, samt en ökat framtidstro och satsning på arbetslinjen vilket är precis vad Sverige behöver.
Det finns ingen satsning på arbetslinjen. En halv miljon människor har varit instängda i arbetslöshet och utstängda från arbetsmarknadsutbildning under år. Hur tänker du när du kallar det för arbetslinje?
Det är en antiarbetslinje.
100 000 fler i arbete? Dessutom räknas sysselsatt de som har minst 1 timme av arbete per månad och det är inte mycket att haka upp en privatekonomi på.
Borde man inte ha större ambitioner när det tillkommit 250 000 personer i befolkningsunderlaget? Det märks att den här regeringen inte har några ambitioner utan låter 60 procent av befolkningen gå utan arbete.....
Jag kan tillägga att 20 000 - 30 000 är folk som vi tagit in utifrån som Indien osv. Det är inte mycket som den här regeringen bryr sig om människor som levt och jobbat hårt för att bidra till vår välfärd...