2026-09-09, 21:29
Medlem
Oskönt beteende av Fouad som avvisar killen på slutet.
Citera
2026-09-09, 21:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Vem tänker ni på när jag skriver "här och nu"?
Citera
2026-09-09, 21:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Tidö kommer vinna valet efter valdebatten på fredag.

Jag börjar tro det jag med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Nej, Magdalena brukar inte vara särskilt bra i debatter men idag har hon ett klart övertag, mycket på grund av att Ulf är så skakig - ser inte riktigt ut som att han själv tror på det han säger.

Jag tror du har ändrat dig, man ser ju hur hon fullständigt fallerar i varenda sakfråga och det hon har svar på har hon stulit ifrån andra partier för att hon VET att hennes parti har skitit i det blå skåpet och att folket är trötta. Nej du, nejnejnej den gubben går inte
Citera
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Tidö kommer vinna valet efter valdebatten på fredag.
Man önskar ju det. Kanske kan någon peka på att S kompisar inte alls gillar varandra?
Citera
2026-09-09, 21:31
Medlem
SmartSkalles avatar
MagdaMENA är fan sjuk i skallen, som en papegoja upprepar hon samma mantra gång på gång. Kärringen vill förskingra våra surt förvärvade skattepengar till korrumperade skurk-regimer och diktatorer i mörkaste Afrika och Muslim-Mellanöstern.
Dra ner detta "bistånd" (läs stöld) av våra skattepengar och satsa på Sveriges befolkning istället.
Kärringjävel ut ur vårt land!
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du påminner lite om Magda i och med att du ljuger och verkar helt faktaresistent. Jag beskriver skillnaden mot när Tidö tog över 2022:

Klimat - Vi har fortsatt Europas lägsta utsläpp och bästa klimatpolitik, men nu är den anpassad mer till vad folket vill, vilket gör att klimatresan är hållbar.
Lägsta utsläpp beror ju på förra regeringen. Har du svårt att förstå det?
Dessa utsläpp har ju inte minskat under denna regering.
Bästa klimatpolitiken är det inte just nu. Sluta drömma!

Citat:
Ekonomi - Då hade vi en av Europas sämsta tillväxter, och skyhög inflation, över Europasnittet. Nu är Sverige en rekordekonomi med +2.6% i BNP/år, inflation på 0.2-0.5%, lägre statsskuld än 2022 i förhållande till BNP. En genomsnittsfamilj har fått 5000 kr mer per månad att röra sig med.
Ekonomin berodde ju på att vi kom från en pandemi så det var ju inte speciellt.
Det samma gäller BNP-jämförelsen.
Däremot är det speciellt att det tagit tid för den här regeringen att ta ned inflationen till samm nivå som våra grannländer.
Det där med 5 000 kronor tror jag inte på. Det har visat sig vara osant till stora delar dock inte för Kristersson själv. Dessutom undrar jag hur man kan slå sig för bröstet när man snart har hundratusentals personer som går runt och ska klara uppehälle med hyra och mat och bara har 6 000 kronor.
Citat:
Arbetsmarknad - 100.000 fler personer i arbete nu jämfört med 2022, samt en ökat framtidstro och satsning på arbetslinjen vilket är precis vad Sverige behöver.
Det finns ingen satsning på arbetslinjen. En halv miljon människor har varit instängda i arbetslöshet och utstängda från arbetsmarknadsutbildning under år. Hur tänker du när du kallar det för arbetslinje?
Det är en antiarbetslinje.

100 000 fler i arbete? Dessutom räknas sysselsatt de som har minst 1 timme av arbete per månad och det är inte mycket att haka upp en privatekonomi på.

Borde man inte ha större ambitioner när det tillkommit 250 000 personer i befolkningsunderlaget? Det märks att den här regeringen inte har några ambitioner utan låter 60 procent av befolkningen gå utan arbete.....

Jag kan tillägga att 20 000 - 30 000 är folk som vi tagit in utifrån som Indien osv. Det är inte mycket som den här regeringen bryr sig om människor som levt och jobbat hårt för att bidra till vår välfärd...
Citera
Medlem
Oavsett politik så kan jag bara konstatera att ingen är särskilt lämplig en statsministerpost. Att jämföra bara med exempelvis våra grannars Alexander Stubb så är det ändå lite för stor skillnad?
Citera
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Oskönt beteende av Fouad som avvisar killen på slutet.

Ja men det där räddade ju faktiskt Ulf Kristersson upp på ett snyggt sätt.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hur kan man ha en statsministerduell utan att ens antyda den allra viktigaste konkreta frågan:

Regeringsunderlaget och Regeringsbildningen.

(jag tror jag anar svaret...)
Citera
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Var har de grävt upp frågeställarna? Det är ju Socialdemokratiska kampanjarbetare allihopa. Speciellt "Vaso".Hon lär garanterat arbeta för V.

Det är Gävle de är i. För att sätta det i kontext. Det är Gävle.

Ni som vet ni vet vad jag menar.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Du är så jävla negativ. Populism=att göra rätt
Populismen- att vara Trump och Hitler samtidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera