2026-09-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Öh vi har ju 100 000 FLER arbetslösa nu än 2022. Ligger på 8,7% nu, katastrofalt.

Man röstar väl utifrån ens värderingar inte hur partiledaren ser ut? Vi har förhoppningsvis inte blivit lika korkade som amerikaner ännu.
Fast hon tycker ju ingenting. Allt är SD hit och sd dit. Inga egna tankar eller förslag
Citera
2026-09-09, 21:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Säg bara att du hatar kvinnor istället.

Tramsigt "argument". Hur tycker du min beskrivning av de två är felaktig?

Om du kände mig skulle du nog förstå att en sådan som jag knappast "hatar kvinnor"
Citera
2026-09-09, 21:52
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Pisa-prov är som bekant inget svenska elever eller lärare prioriterar framför nationella prov.
Är det någon som påstått något annat?
Citera
2026-09-09, 21:52
Medlem
solstrålars avatar
Det undgår verkligen mitt förstånd att även om man är vänster, hur man kan tycka om denna kvinna. Hon är inte rolig att se på, hon är inte fin, hon har hemska tonårslika ansiktsuttryck, hon har tantkläder och hon har ingen charm alls. Och hon bara kastar skit på andra. Hon verkar vara korkad och maktberusad.

Hur kan ens vänsterväljare gilla henne?
Citera
2026-09-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Maggan framstår som en arg alkoholiserad kärring.
Hon såg ut att vara desperat efter ett par gula blend på slutet. Visst kan hon läsa upp ett tal, men något rörligt intellekt har hon inte, i en debatt har man inte en stund på sig för att komma med ett dräpande svar, istället upprepar hon en massa intränade fraser/floskler och säger "Ulf Kristersson" så många gånger att alla som lyssnar iallafall kommer ihåg namnet på en person som var med.
Citera
2026-09-09, 21:53
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Säg bara att du hatar kvinnor istället.

Nån bättre kommentar måste väl ändå Sveavägen 68 kunna ge, alla som inte är blind och döva kan hålla med vad personen skrev.
Citera
2026-09-09, 21:54
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Fast hon tycker ju ingenting. Allt är SD hit och sd dit. Inga egna tankar eller förslag

Drog hon en Putin idag med förresten? Eller var det bara reserverat för Jimmie igår?
Citera
2026-09-09, 21:55
Medlem
Om de livesänder alla förhandlingar mellan Magda And och de resterande ledarna i den potentiella rödgröna unionen så hade det varit lite värt att resultatet går deras väg.

Det känns tyvärr som att Sverige är bortom räddning. Så varför inte spränga bygget istället för att vänta på att det rasar.
Citera
2026-09-09, 21:56
Medlem
Att va korkad och arrogant är inte en bra kombination, Maggan
Citera
2026-09-09, 21:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
För framtiden ser ljus ut om Uffe vinner?
Det blir nog skit oavsett ska du se.
Jag ser inte att de här två diskuterar några ödesfrågor, de är överens om det mesta även om de tjafsar mycket varann för att låtsas om att de är olika.
Magda hade en poäng när hon sa att Uffe inte borde tjafsa om försvarspolitiken för den är ju identisk mellan partierna, ändå skulle Uffe tjafsa.

Får man Malajen, tillika Natovägraren, Hultqvist som försvarsminister blir han en säkerhetsrisk.

Det borde Uffe nämnt i all Putin-svadan.
Citera
2026-09-09, 21:59
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Drog hon en Putin idag med förresten? Eller var det bara reserverat för Jimmie igår?

Nu hade jag på nästan mute så jag vet inte, men tror hon inte kan veva förmkt. mot Uffes regeringsunderlag eftersom frågan då kan bollas tillbaka till henne vilket blir trixigt. Svinstian har nämligen inte gått ut med något konkret alls här.

Direkt mot Jimmie törs hon dock veva putinkortet.
Citera
2026-09-09, 22:01
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Samtidigt vet jag inte riktigt vad Tidö håller på med heller. Det är mer eller mindre osämja mellan Ulf, Ebba och Jimmie.

Det är intressant att bägge blocken verkar bråka internt mer eller mindre öppet också.

Skilj på tidö och alliansen, den första är en samarbetsorganisation andra är en full merge.
Ingen av partierna vill ha en full merge, däremot är de enad om laguppställningen efter valet, vilket är en trygghet för väljarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in