2026-09-11, 23:35
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Jag tillåter mig att tvivla på att du hade haft samma åsikt ifall svenska statsmedier haft samma vinkling som Fox News istället för samma vinkling som CNN.

I min värld är det helt i sin ordning att dra in stöd till statsmedia ifall sagda statsmedia inte uppfyller kravet på opartiskhet. Och det är inte ens något Bohlin "hotat" med att göra.

Att ministrar inte ska få kritisera massmedier är något vänstern hittat på därför att den råkar ha övertaget över svenska medier. Ingenting annat.

Det står i svensk lag att statsfinansierad media ska var objektiv, opartisk och balanserad.

Det skulle vara helt underbart att få utsätta FoxNews för den anpassningen (det ska jag drömma om inatt ), men som det är idag skulle FoxNews förstås inte platsa överhuvudtaget.
Citera
2026-09-11, 23:37
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det står i svensk lag att statsfinansierad media ska var objektiv, opartisk och balanserad.

Och det menar du på fullt allvar att den är? Var kan jag i så fall hitta intervjun där man i 45 minuter ställer samma insinuanta fråga om och om igen till en sosse?

Citat:
Det skulle vara helt underbart att få utsätta FoxNews för den anpassningen (det ska jag drömma om inatt ), men som det är idag skulle FoxNews förstås inte platsa överhuvudtaget.

Det skulle inte CNN heller, och det faktum att du enbart nämner Fox placerar dig i exakt samma fack som SVT-journalisterna: fullt och fast övertygade om att högervinkling = vinkling medan vänstervinkling = objektivitet.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-09-11 kl. 23:42.
Citera
2026-09-11, 23:54
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Och det menar du på fullt allvar att den är? Var kan jag i så fall hitta intervjun där man i 45 minuter ställer samma insinuanta fråga om och om igen till en sosse?

Det skulle inte CNN heller, och det faktum att du enbart nämner Fox placerar dig i exakt samma fack som SVT-journalisterna: fullt och fast övertygade om att högervinkling = vinkling medan vänstervinkling = objektivitet.

Nej, jag har varit väldigt tydlig. Jag har inte sett utfrågningen och den är helt ointressant för mig. Om den är partisk och politiskt färgad är det ett annat problem.

Det jag har sagt är att Bohlins agerande suger, och att han borde veta bättre och bete sig bättre som svensk minister. Och det är helt sant.

Som jag skrev i mitt första inlägg i frågan: regeringen kan ingripa om det är fråga om lagstiftning. Och jag tror det ingår i den s.k. "statliga värdegrunden" att man inte får se mellan fingrarna när det gäller brott, så om ett brott har begåtts är det bara för honom att anmäla det. Men som minister ska han INTE KRITISERA MEDIA. Punkt slut.
Citera
2026-09-11, 23:58
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Men som minister ska han INTE KRITISERA MEDIA. Punkt slut.

Vad grundar du denna åsikt på? Finns det något slags filosofisk eller statsvetenskaplig princip inblandad som jag kan ta del av?
Citera
2026-09-12, 00:01
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Vad grundar du denna åsikt på? Finns det något slags filosofisk eller statsvetenskaplig princip inblandad som jag kan ta del av?

Jag har redan grundat den i 5-6 inlägg.

Godnatt.
Citera
2026-09-12, 01:09
Medlem
MrsEjPKs avatar
Sjukaste intervjun jag sett . Svt & så kallade "journalisten" måste skämmas som fan .

Inte riktigt klokt faktiskt .
Citera
2026-09-12, 03:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Anser du att den är det?
Citera
2026-09-12, 03:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ni vänsterdrägg i tråden som anser att Bohlin gjorde fel i att filma detta debacle är sjuka i huvudet! Ni anser att media hellre skall, obehindrat, få klippa- och klistra ihop sin egen historia, utan chans för den intervjuade, i detta fall Bohlin, att försvara sig mot ev. felaktigheter och fulklippning. Att ni sedan kallar det ett hot mot demokratin är bara ett stort skämt då det såklart är tvärtom...
Citera
2026-09-12, 07:12
Medlem
SVTs personal är sektmedlemar och psykopater. SVTs chefer anställer åsiktskloner av sig själva. Därför den mentala misären på SVT/SR.

Kort video om hur man avslöjar en psykopat/narcissist. Mycket intressant. Hur de manipulerar och lägger skuld. - Bohlin går inte på det. Han kan sin psykologi. Därför hatar SVTs narcissister sådana riktiga män som Bohlin och tex Musk. Intelligens och sanningen hotar deras DN-skadade sekterism.

Mycket sevärd kort video i ämnet.
https://m.youtube.com/watch?v=4xMZ_So0188&pp=ugUEEgJlbtIHCQn-CwGHKiGM7w%3D%3D
Citera
2026-09-12, 08:21
Medlem
50-Cents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
SVTs personal är sektmedlemar och psykopater. SVTs chefer anställer åsiktskloner av sig själva. Därför den mentala misären på SVT/SR.

Kort video om hur man avslöjar en psykopat/narcissist. Mycket intressant. Hur de manipulerar och lägger skuld. - Bohlin går inte på det. Han kan sin psykologi. Därför hatar SVTs narcissister sådana riktiga män som Bohlin och tex Musk. Intelligens och sanningen hotar deras DN-skadade sekterism.

Mycket sevärd kort video i ämnet.
https://m.youtube.com/watch?v=4xMZ_So0188&pp=ugUEEgJlbtIHCQn-CwGHKiGM7w%3D%3D

Helt fel. Kör inte 1984 nu igen för läsarna här.
Narcissisten här är Bohlin. Uppenbart nedsatt mental flexibilitet och vigilans. Dessutom tycker jag han uppvisar tydliga autistiska drag vilket i sig inte måste vara ett problem. Som minister däremot skulle jag säga att det inte är särskilt gynnsamt att vara fyrkantig som ett kylskåp.
Den här regeringen riskerar att utsätta oss för faror på riktigt.
Citera
2026-09-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50-Cent
Helt fel. Kör inte 1984 nu igen för läsarna här.
Narcissisten här är Bohlin. Uppenbart nedsatt mental flexibilitet och vigilans. Dessutom tycker jag han uppvisar tydliga autistiska drag vilket i sig inte måste vara ett problem. Som minister däremot skulle jag säga att det inte är särskilt gynnsamt att vara fyrkantig som ett kylskåp.
Den här regeringen riskerar att utsätta oss för faror på riktigt.

Delar inte din åsikt. SVTs taktik med skuldbeläggande och guilt by association är körd när de möter en icke feminin man och intelligens.

Sveriges public service är sämst i EU. Fråga vilken dansk jounalist som helst.
Citera
2026-09-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Nja. Är ju över hundra tusen varje dag som lyssnar på ring P1. 200 000 tusen är ju ingenting.
Är väl de redan inbitna nassarna som tittar på hans skräp?

Sveriges Radio är ju så vänster, klarar ej att lyssna på deras skit.
Skumma programledare med talfel och jobbiga röster att lyssna på
DDR radio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in