2026-09-10, 11:40
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Nu blandar du äpplen och päron igen.

1. Kan du säga exakt när i intervjun, för antar du menar den han släppt själv på Youtube, han säger ordagrant det du skriver?
6:40

Han verkar tycka att hon inte ska få bevaka miljöfrågor för rebellmammorna köpt en bok.
Det innebär att man inte kan skriva böcker om man är journalist, och han ska gömma sig bakom yttrandefriheten?

Kopplingen mellan journalisten och rebellmammorna är glasklar, hon övervakar miljöfrågor och rebellmammornas sak överlappar med hennes jobb.
Vad är problemet?
Journalister ska inte få ha kvar sitt jobb om de skriver böcker om hur man gör granskande journalistik?

Bohlin gör bort sig men ni kommer aldrig inse det för ni är så inkörda på narrativet att alla journalister är vänsterklägg och ska hålla käft.
Jag tycker Bohlin är en pajas och videon han själv lagt upp visar detta övertydligt men vad gör det när skygglapparna är på?
Senast redigerad av Kungenshora 2026-09-10 kl. 11:44.
Citera
2026-09-10, 11:45
Avslutad
om att gripna sista halmstrået. Han sa inte alls så. Alltid ni sossar som berättar hur andra tänker och agerar. Ni förvanskar allt. Många inser det idag och den skaran bara växer.
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora

Han verkar tycka att hon inte ska få bevaka miljöfrågor för rebellmammorna köpt en bok.
Det innebär att man inte kan skriva böcker om man är journalist, och han ska gömma sig bakom yttrandefriheten?
Journalister ska inte få ha kvar sitt jobb om de skriver böcker om hur man gör granskande journalistik?

Bohlin gör bort sig men ni kommer aldrig inse det för ni är så inkörda på narrativet att alla journalister är vänsterklägg och ska hålla käft.
Jag tycker Bohlin är en pajas och videon han själv lagt upp visar detta övertydligt men vad gör det när skygglapparna är på?
Citera
2026-09-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
om att gripna sista halmstrået. Han sa inte alls så. Alltid ni sossar som berättar hur andra tänker och agerar. Ni förvanskar allt. Många inser det idag och den skaran bara växer.
Du får komma ihåg att dom har tolkningsföreträde...
Citera
2026-09-10, 11:54
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Bohlin: "Då kan man fråga sig, är det rimligt att man fortsätter bevaka den här organisationen".

Yttrandefrihetsexperten SVT intervjuat verkar va av en annan åsikt än Bohlin..

Journalisten: "Då kan man inte skriva en bok, man kan ju inte kontrollera vem som köper den".

Vem har rätt? Inte fan är det Bohlin!
Citera
2026-09-10, 12:22
Medlem
Carl-Benzs avatar
"Agendasättande journalistik" i all sin prydnad....
Citera
2026-09-10, 13:11
Medlem
Citat:
Bohlin: "Då kan man fråga sig, är det rimligt att man fortsätter bevaka den här organisationen".

Yttrandefrihetsexperten SVT intervjuat verkar va av en annan åsikt än Bohlin..

Journalisten: "Då kan man inte skriva en bok, man kan ju inte kontrollera vem som köper den".

Vem har rätt? Inte fan är det Bohlin!

Ponera att jag är journalist och ska granska och bevaka läkemedelsindustrin. Jag skriver även en bok om industrin i sig. AstraZeneca köper flertalet böcker av mig för miljonbelopp. Finns det så orsak att ifrågasätta min opartiskhet gällande AstraZeneca?
Citera
2026-09-10, 13:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten
Nej, vi ska inte bli som USA där man misskrediterar allt och alla som man inte håller med. Men vi ska inte heller ropa "Vargen kommer" hela tiden. Vilket har varit S och den rödgröna sidans mantra i 8 år.

I fallet med Lagerström så är det ett väldigt anmärkningsvärt sätt att bedriva sin journalistik på. Hon pushar tills hon får det "svaret" hon vill ha för att stärka sin tes samt vad dessa forskare påstår.
Håller med. Väldigt oproffsigt. Bohlin säger ju själv att han svarat på samma fråga "14 gånger".
Citera
2026-09-10, 13:29
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:

Kopplingen mellan journalisten och rebellmammorna är glasklar, hon övervakar miljöfrågor och rebellmammornas sak överlappar med hennes jobb.
Vad är problemet?

Vet inte hur du får ihop det med vad han faktiskt säger.

Han säger att hon gynnas av att de köper boken. Journalisten svarar att man inte kan styra vem som köper en bok. Han håller med, och frågar om det är rimligt att hon bevakar just den organisationen.

Det han är ute efter är intressekonflikten. Gruppen stöttar spridningen av hennes bok, och hon har samtidigt gjort reportage om dem och i praktiken tagit rebellmamman i försvar. Då är det rimligt att det syns i texten eller att man kan kritisera det.

Ingenstans säger han att journalister inte ska ha kvar jobbet, eller att man inte får skriva böcker. Det är inte samma sak som att hon inte får bevaka klimatet.
Citera
2026-09-10, 13:33
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercuryMan94
Ponera att jag är journalist och ska granska och bevaka läkemedelsindustrin. Jag skriver även en bok om industrin i sig. AstraZeneca köper flertalet böcker av mig för miljonbelopp. Finns det så orsak att ifrågasätta min opartiskhet gällande AstraZeneca?
Vad har det med saken att göra?
Boken hon skrev handlade om hur man gör granskande journalistik
Citera
2026-09-10, 13:35
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vet inte hur du får ihop det med vad han faktiskt säger.

Han säger att hon gynnas av att de köper boken. Journalisten svarar att man inte kan styra vem som köper en bok. Han håller med, och frågar om det är rimligt att hon bevakar just den organisationen.

Det han är ute efter är intressekonflikten. Gruppen stöttar spridningen av hennes bok, och hon har samtidigt gjort reportage om dem och i praktiken tagit rebellmamman i försvar. Då är det rimligt att det syns i texten eller att man kan kritisera det.

Ingenstans säger han att journalister inte ska ha kvar jobbet, eller att man inte får skriva böcker. Det är inte samma sak som att hon inte får bevaka klimatet.
Och varför drog han upp detta när hon mycket lyckosamt lyckats wallraffa statsministern?
Sen har han mage och säga det inte är personangrepp, jävla lögnare.
Citera
2026-09-10, 13:49
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ändå är det ingen som kan ge tidsstämpel eller citera vad journalisten sagt som är så dåligt?
Jag hör en journalist som gör sitt jobb, ställer frågor och citerar en expert samt en politiker som rantar som en tjackis. Bohlin borde drogtestas!

Tidsstämpel; 0.00-45.00 min

Journalisten gör sitt jobb, ett sjusärdeles dåligt jobb. Knappast COBs huvudvärk.

Hans magkänsla att det var en beställd tes- och agendastyrd intervju visade sig vara helt riktig.

Dom som ska skämmas är den värdelösa journalisten tillsammans med SVT som nedlåter sig till dylikt taskspel för att blidka vänstergudarna .

"Fri Television"
Citera
2026-09-10, 14:53
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Tidsstämpel; 0.00-45.00 min

Journalisten gör sitt jobb, ett sjusärdeles dåligt jobb. Knappast COBs huvudvärk.

Hans magkänsla att det var en beställd tes- och agendastyrd intervju visade sig vara helt riktig.

Dom som ska skämmas är den värdelösa journalisten tillsammans med SVT som nedlåter sig till dylikt taskspel för att blidka vänstergudarna .

"Fri Television"
Yttrandefrihetsexperten då?
Hur bortförklarar du att 4-5 experter kritiserat Bohlin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in