2026-09-15, 00:59
Medlem
Här är nåt som borde få dig att tänka efter…

Googla Henrik Fannqvist, komiker, som sitter i rullstol. Säg sen att han har den enklare i livet än vad du har?
Han låter inte sina svagheter styra honom, så därför så dejtar han som vanligt.

Men du säger att du är för kort?

Jag gissar att du hittar en ny ursäkt att slänga in här.
Citera
2026-09-15, 01:08
Medlem
GastonLeMans avatar
Anmäl dig till en buggkurs.
Det brukar vara brist på manligt deltagande.
Plus att brudar älskar snubbar som kan dansa.
Sen är det bara att åka land å rike kring och dansa dig in i kvinnofamnarna.
Citera
2026-09-15, 03:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
... jag är nog inte trevlig mot kassörskan på ICA faktiskt, där kan jag bättra mig. På jobbet är jag väldigt pratglad. Min grej nu är att jag måste börja träffa nya människor (tjejer) som också vill träffa någon. Det är JÄVLIGT svårt...

Tror du har svårt att ta till dig vad andra ser. Du ska inte leta efter tjejer som också vill träffa nån, du ska bli bekväm och gilla ställen där tjejer är och avdramatisera tjejsaken och inte se dom som okej eller nej. Men först ska du skärpa till dig och bete dig, du behöver inte va pratglad på ICA men vänlig är lägstanivå.
Citera
2026-09-15, 10:16
Medlem
Invandring har förstört hela landet inte konstigt allt är meningslöst vi kunde haft ett litet homogent rikt samhälle nu istället är vi splittrade fattiga och plågade av reinfeldts och palmes onda hjärna
Citera
2026-09-15, 10:26
Medlem
Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?

Eviga* Incels o Singlar*.

Hur tror ni att ni skulle ha det med dam dåå - berätta. O ska det vara bo ihop dam?

Tråden kan utvecklas - eftersom ni inte realiserat era drömmar - om de förverkligas
blir de inte Den Fest Ni Troor

* Är några av er i bögsvängen?

O de flesta damer har velat ha barn - hur skulle småbarnslivet vara för Er?

Om ni är äldre dvs damer ska vara +30 - då har de ofta barn o Ni är ju barnlösa
hur skulle det vara?

Har ni boende för +1 person eller fler - ni kan inte räkna med att få flytta hem till damer.

Exempel från verkligheten.

Man nära 50 (han har inte doppat mycket o i många enligt vad som är sannolikt)
Bodde hemma till närmare 30 - tog aldrig hem dam (ens på fika än mindre på
övernattning) flyttade hemifrån till 2 - två äldre likartade bröder - alla ink föräldrar
tighta.

Plötsligt hittar lillebror dam med två barn o flyttar ihop - dam likvärdig ålder
varav en dotter 17 år

Skulle jag ställa upp på detta - NEJ aldrig - varför?

Hur kul är det med typ 45 årig mamz med 17-årig fräsch dotter som kommer
att gå runt halvnaken o suktar när man själv måste hålla tillgodo med den
nästintill gamla tanten - nu kanske ni fattar varför så många män döms för
olika former av sexbrott mot partnerdams döttrar. HAR JAG NÅGON POÄNG HÄR?
Citera
2026-09-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du är nöjd.
Det är din snuttefilt, att ingen vill ha dig (sålänge du inte ändrar ditt självförtroende/självkänsla). Det är den känslan som gör att hjärna säger till dig ”det här är tryggt”.

Så egentligen så är du mer rädd för den stora förändringen som du behöver göra/jobba med, än att det faktiskt finns någon som skulle vila ha dig.
Trist när det är så enkelt att ändra på självbilden.

Om du tänker efter lite, så inser du nog att det stämmer.
Nej det är sanning att ingen vill ha mig, jag har blivit nobbad massvis med gånger. Om du bara visste om allt så skulle du inte vara sådär positiv.

Det du skriver nu stämmer faktiskt inte.

Citat:
Här är nåt som borde få dig att tänka efter…

Googla Henrik Fannqvist, komiker, som sitter i rullstol. Säg sen att han har den enklare i livet än vad du har?
Han låter inte sina svagheter styra honom, så därför så dejtar han som vanligt.

Men du säger att du är för kort?

Jag gissar att du hittar en ny ursäkt att slänga in här.
Nej det är sant att jag inte har hans problem. Men jag läste också att han träffade sitt ex via Tinder, kul för honom. Jag fick bara en enda matchning när jag höll på med Tinder under alla år och hon blockade mig så fort jag frågade om hon ville ses.

Min egna tankar är att jag måste hitta ett ställe där man öppet söker någon. Typ en singelbar eller något och man kan träffa människor direkt och man kan vara ärlig med vad man vill. Kanske finns det en möjlighet för mig eller kanske inte. Jag tror detta "spel" inte är något för mig helt enkelt.
Citera
2026-09-15, 16:22
Medlem
Citat:
Nej det är sanning att ingen vill ha mig, jag har blivit nobbad massvis med gånger. Om du bara visste om allt så skulle du inte vara sådär positiv.

Det du skriver nu stämmer faktiskt inte.

Nej det är sant att jag inte har hans problem. Men jag läste också att han träffade sitt ex via Tinder, kul för honom. Jag fick bara en enda matchning när jag höll på med Tinder under alla år och hon blockade mig så fort jag frågade om hon ville ses.

Min egna tankar är att jag måste hitta ett ställe där man öppet söker någon. Typ en singelbar eller något och man kan träffa människor direkt och man kan vara ärlig med vad man vill. Kanske finns det en möjlighet för mig eller kanske inte. Jag tror detta "spel" inte är något för mig helt enkelt.

Hur många inlägg har jag (och andra) skrivit i den här tråden?
Hur många av tipsen har du tagit till dig och använt?

Exakt inget är svaret.

ALLA människor har fått nobben en jävla massa gånger.
Varenda en av oss, inklusive de som har allt, utseende, pengar. Det är ju det som du inte fattar, att du inte är unik på något sätt, och att du behöver lära dig hur det går till.

Du kan ju försöka lära dig cykla hur många ggr som helst, men om du blundar samtidigt så kommer du alltid krascha.

Varför frågar du inte nån som är bra på att träffa tjejer, hur man gör? Vad är det som gör att du vägrar att ens försöka?
Citera
2026-09-15, 18:10
Medlem
Citat:
Hur många inlägg har jag (och andra) skrivit i den här tråden?
Hur många av tipsen har du tagit till dig och använt?

Exakt inget är svaret.

ALLA människor har fått nobben en jävla massa gånger.
Varenda en av oss, inklusive de som har allt, utseende, pengar. Det är ju det som du inte fattar, att du inte är unik på något sätt, och att du behöver lära dig hur det går till.

Du kan ju försöka lära dig cykla hur många ggr som helst, men om du blundar samtidigt så kommer du alltid krascha.

Varför frågar du inte nån som är bra på att träffa tjejer, hur man gör? Vad är det som gör att du vägrar att ens försöka?
Jag tror vi båda börjar ledsna på varandra. Jag har inte sett några konkreta tips förutom ditt att jag ska läsa "The game" vilket jag gjorde när den kom ut för många år sedan och jag var väldigt ung.

Jag tror säkert alla har fått nobben någon gång oavsett vem man är. Men blir man nobbad under hela sitt liv varje gång så förstår du väl att man tappar suget att försöka till slut? Att man tappar hoppet? Förstår du det? När du fått höra elaka kommentarer varje gång om ditt utseende och hur dina kroppsdelar är.

Jag skulle gärna försöka men då måste det såklart vara en miljö som passar mig. Jag tror inte detta "Spelet" är något som passar mig. Jag måste nog gå dit där det är meningen att man ska flirta och alla vet om det. Jag kan inte spela spelet, jag är inte bra på det bevisligen.
Citera
2026-09-15, 18:24
Medlem
Citat:
Jag tror vi båda börjar ledsna på varandra. Jag har inte sett några konkreta tips förutom ditt att jag ska läsa "The game" vilket jag gjorde när den kom ut för många år sedan och jag var väldigt ung.

Jag tror säkert alla har fått nobben någon gång oavsett vem man är. Men blir man nobbad under hela sitt liv varje gång så förstår du väl att man tappar suget att försöka till slut? Att man tappar hoppet? Förstår du det? När du fått höra elaka kommentarer varje gång om ditt utseende och hur dina kroppsdelar är.

Jag skulle gärna försöka men då måste det såklart vara en miljö som passar mig. Jag tror inte detta "Spelet" är något som passar mig. Jag måste nog gå dit där det är meningen att man ska flirta och alla vet om det. Jag kan inte spela spelet, jag är inte bra på det bevisligen.

En tjej som talar om för dig att du är för ful, eller för kort, eller något annat, hon gör det för att testa dig (läs the game igen så förstår du vad jag pratar om).

Det är DIN reaktion på hennes svar som avgör om hon vill fortsätta prata med dig eller inte.
Om du inte bryr dig om att du är för kort, så kommer inte hon heller att göra det.
(Om du visar att du bryr dig om att du är för kort, så kommer hon vända sig om och gå, oavsett vilken miljö du befinner dig i).

Du ska inte spela ett spel, du ska utvecklas som människa.
”Spelet” är ett sätt att lära sig väl valda delar där du idag kör fast…
Poängen är ju att du ska slippa va ensam livet ut.

Men jag kan ju ändå inte tvinga dig att läsa en bok om självutveckling, eller något annat.

Du måste vilja själv oxå.

Du tror ju ändå inte på det, men som sagt, been there, done that, fixed it.

Det kan exakt alla människor göra, det är en träningssak precis som allt annat som du lärt dig i livet. Skillnaden är att här har du gett upp.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-09-15 kl. 18:32.
Citera
2026-09-16, 21:03
Medlem
Citat:
En tjej som talar om för dig att du är för ful, eller för kort, eller något annat, hon gör det för att testa dig (läs the game igen så förstår du vad jag pratar om).
Inte ens jag som objektivt sett är kort och ful har någonsin träffat på en tjej som talat om det för mig. Det kanske är mina autistiska drag och oförståelse för det sociala spelet, men en person som kallar andra för sådant låter ju bara störd. Vad är det man vill testa egentligen? Jag har inte läst the game.
Citera
2026-09-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symmetrisk
Inte ens jag som objektivt sett är kort och ful har någonsin träffat på en tjej som talat om det för mig. Det kanske är mina autistiska drag och oförståelse för det sociala spelet, men en person som kallar andra för sådant låter ju bara störd. Vad är det man vill testa egentligen? Jag har inte läst the game.

En tjej vill ha en kille som står stadigt, mentalt.
Om hon kastar ur sig nåt ”elakt”, oavsett om det är skämtsamt eller illa menat, så är poängen att se om du reagerar på det.
Ingen tjej vill ha nån som reagerar dåligt på det. Hon testar det (ibland menar hon det) och om du skiter i det så skiter hon oxå i det. Då kan ni gå vidare i diskussionen bara.

Det är säkert nån som har kommenterat att du är kort, men du har bara aldrig lagt märke till det eller brytt dig, vilket gör det till ett icke-problem.

Om du träffar på nån tjej som bara kastar ur sig det från ingenstans, ja hon är ju störd. Det finns såna människor oxå.

Det som man tar upp i exemplet The Game är att man ska va lite bråkig, skämtsam, snudd på elak men inte gå över gränsen. Då blir som när man var liten och skojade med sin bästa polare, det bygger en slags närhet och leder till något slags intresse/attraktion.

Sen var det ett jävla liv i media när boken The Game kom ut, för ingen vill låtsas om att det ”funkade” på dom. Alla gick ut och trashade på författaren.

Samtidigt så vet ju alla att det är rätt nice när man pratar med någon (kvittar om det är en polare eller nån okänd tjej) att va lekfullt retsam, elak mot varann. Det är något som exakt alla har upplevt, utom möjligen nån svårt autistisk person.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-09-16 kl. 21:33.
Citera
2026-09-19, 21:12
Medlem
Citat:

Det är DIN reaktion på hennes svar som avgör om hon vill fortsätta prata med dig eller inte.
Om du inte bryr dig om att du är för kort, så kommer inte hon heller att göra det.
(Om du visar att du bryr dig om att du är för kort, så kommer hon vända sig om och gå, oavsett vilken miljö du befinner dig i).

Du ska inte spela ett spel, du ska utvecklas som människa.
”Spelet” är ett sätt att lära sig väl valda delar där du idag kör fast…
Poängen är ju att du ska slippa va ensam livet ut.

Men jag kan ju ändå inte tvinga dig att läsa en bok om självutveckling, eller något annat.

Du måste vilja själv oxå.

Du tror ju ändå inte på det, men som sagt, been there, done that, fixed it.

Det kan exakt alla människor göra, det är en träningssak precis som allt annat som du lärt dig i livet. Skillnaden är att här har du gett upp.
Det där tror jag verkligen inte på. Som om hon ens skulle kunna dejta mig om jag gav henne en reaktion som hon ville ha?

Sedan har jag ju haft en tjej som kallade mig kortis men hon gjorde det ju på skoj och då tog jag inte åt mig.

Ja jag har gett upp och det är vad som gör mig så deprimerad. Men jag har också insett att jag har dom usla förutsättningarna jag har. Och kvinnor i Sverige är extremt kräsna också. En kräsen kommer aldrig vilja vara tillsammans med mig.

Just när det kommer till relationer önskar jag verkligen att jag var kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in