2026-09-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Så kan man ju tänka antar jag.

Ja, och skulle inte det gå längre flyttar jag hem till min syster och börjar laga mat åt henne.

Hon skaffade inte heller några barn hon köpte ett hus istället.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-13 kl. 18:50.
Citera
2026-09-14, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Nej så är det ju inte. Sedan så känner otroligt många kemi med varandra, kärlek och så vidare.
Sist men inte minst så bör du sluta leta så mycket mening med livet online och i kvinnor och istället inrikta dig på att leva.

Ja, jag känner absolut kemi med män. Det finns förstås olika typer av kemi också för den delen. Man kan känna kemi vänner emellan eller romantisk kemi i olika grader. Kärlek till en släkting, barn eller föräldrar är ju också väldigt vanligt och helt naturligt.

Känner jag kärlek till en man är jag generös med mig själv och det går förstås hand-i-hand med hur mannen behandlar mig. Jag blir inte förälskad i en man som inte behandlar mig väl eller som är misstänksam.

Har inga problem med det ekonomiska heller, så tanken på att utnyttja eller vara krävande gentemot en man är något jag aldrig ens tänkt på.
Citera
2026-09-17, 09:07
Medlem
Barbamonks avatar
Det hjälper såklart att antingen va skitsnygg, ha pengar eller status i samhället för att få attraktiva kvinnor.

Men självförtroende och driv det viktigaste i längden.
Senast redigerad av Barbamonk 2026-09-17 kl. 09:10.
Citera
2026-09-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Kvinnor/tjejer har alltid arbetat med sin fitta för att få tillgång till någon annans inkomst/besparingar.
Tror inte att kvinnor kan bli kära som män blir, utan det dom blir kär i är personens tillgångar.
Hmm.. funderar hur dina erfarenheter ser ut?

Jag minns att yngre kvinnor blir störtkär efter lyckat sex, av den hormonkick de fick som i skallen skriker meeer!

Som 19-åring blev jag vald som "bad boy", hennes revolt mot föräldrarna. Som närmare 50 blev jag vald för stabilitet och öppenhet för ett händelserikt liv.
Citera
2026-09-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, jag känner absolut kemi med män. Det finns förstås olika typer av kemi också för den delen. Man kan känna kemi vänner emellan eller romantisk kemi i olika grader. Kärlek till en släkting, barn eller föräldrar är ju också väldigt vanligt och helt naturligt.

Känner jag kärlek till en man är jag generös med mig själv och det går förstås hand-i-hand med hur mannen behandlar mig. Jag blir inte förälskad i en man som inte behandlar mig väl eller som är misstänksam.

Har inga problem med det ekonomiska heller, så tanken på att utnyttja eller vara krävande gentemot en man är något jag aldrig ens tänkt på.
Tack för din input här.

Vill förtydliga att vid resurser handlar det om alla sociala och personliga resurser i första hand, därefter ekonomiska/materialla. Förmågan att vara en trevlig person är inte något man snubblar över i skogen en dag utan det är det 99,99% nedärvt av psykologiska gener samt uppväxtmiljön, vilket i allra felsta fallen går hand i hand, på gott och ont. En gemytlig personlighet utan tvång, osäkerhet avund och negativa aspekter är således en resurs.

Kärlek till släktingar kan också ses som transaktionella i naturen eftersom människan söker trygghet i nära realtioner och att tillhöra grupper. Hjärnan belönar samhörighet med gläjdekemi medan den sätter igång alarmsystem om analysen är det motsatta; avvisning, isolering och ensamhet. Det blir antingen en negativ eller positiv loop. Jag anser bara att det är betydligt mer cyniskt är vi vill tro eftersom alla avgörande egenskaper är mestadels medfödda. Den ena är fundamentet till att människor svarar JA på om de har ett lyckligt liv eller ej, medan den andre den främsta orsaken till självmord.
Citera
2026-09-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svulstism
Tack för din input här.

Vill förtydliga att vid resurser handlar det om alla sociala och personliga resurser i första hand, därefter ekonomiska/materialla. Förmågan att vara en trevlig person är inte något man snubblar över i skogen en dag utan det är det 99,99% nedärvt av psykologiska gener samt uppväxtmiljön, vilket i allra felsta fallen går hand i hand, på gott och ont. En gemytlig personlighet utan tvång, osäkerhet avund och negativa aspekter är således en resurs.

Kärlek till släktingar kan också ses som transaktionella i naturen eftersom människan söker trygghet i nära realtioner och att tillhöra grupper. Hjärnan belönar samhörighet med gläjdekemi medan den sätter igång alarmsystem om analysen är det motsatta; avvisning, isolering och ensamhet. Det blir antingen en negativ eller positiv loop. Jag anser bara att det är betydligt mer cyniskt är vi vill tro eftersom alla avgörande egenskaper är mestadels medfödda. Den ena är fundamentet till att människor svarar JA på om de har ett lyckligt liv eller ej, medan den andre den främsta orsaken till självmord.

Tack för ett bra inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in