2026-09-04, 23:29
Medlem
Har sakta insett att kvinnor är av naturen är programmerade att endast "ge" något över huvud taget till någon annan människa om det finns ett materiellt värde (resurs) som hon söker. Man kan argumentera att det gäller alla människor, men jag vill mena att det gäller den feminina sidan av vår art. Män kan kolla på en objektivt medelmåttlig kvinna och vara beredd att ge henne precis allt om hon behandlar en rätt, och även om man matchar rent utseeendemäsigt så är det tydligen naturligt inkorrekt att vara ömsesidigt i ett land där kvinnor redan har resurser så hon klarar sig.

Har svårt o-se detta. Är liksom hela mänskligheten vaggad i sagan om kärlek, och måste erkänna att jag någonstans trott på den framtills nyligen. Även om jag kunnat intellektuellt se att alla spelar i sin respektive liga av attraktivitet så har jag inte fördjupat mig i vad det innebär. I väst där alla fritt väljer sin partner är det mest utseende-faktorn som är fundamentet, därefter väljs personliga drag osv... Och dessa resurser är huvudsakligen medfött / ej medfött. Har svårt att se någon mening med livet öht efter denna insikt. Det finns alltså ingen personlig smak, ingen genuin kemi, ingen intellektuell relation, ingen förståelse för någons bakgrundshistoria och kan förmågan att se värde i någons kamp.. utan allt handlar om vilket värde som finns på bordet nu. Framför allt; det finns inget utrymme alls för att ge till någon som behöver, det är verkligen bara 'vad kan jag få ut av detta'. Det är något slags helvete vi lever i. Men frågan är; eftersom detta egentligen är så pass självklart, varför är vi så kodade att tro något annat? Är det naturens mekanism för att hålla arten vid liv; vi blir matade med dopamin och skönmålade något som fysiskt inte stämmer?
Senast redigerad av Svulstism 2026-09-04 kl. 23:40.
Citera
2026-09-04, 23:41
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svulstism
Har sakta insett att kvinnor är av naturen är programmerade att endast "ge" något över huvud taget till någon annan människa om det finns ett materiellt värde (resurs) som hon söker. Man kan argumentera att det gäller alla människor, men jag vill mena att det gäller den feminina sidan av vår art. Män kan kolla på en objektivt medelmåttlig kvinna och vara beredd att ge henne precis allt om hon behandlar en rätt, och även om man matchar rent utseeendemäsigt så är det tydligen naturligt inkorrekt att vara ömsesidigt i ett land där kvinnor redan har resurser så hon klarar sig.

Har svårt o-se detta. Är liksom hela mänskligheten vaggad i sagan om kärlek, och måste erkänna att jag någonstans trott på den framtills nyligen. Även om jag kunnat intellektuellt se att alla spelar i sin respektive liga av attraktivitet så har jag inte fördjupat mig i vad det innebär. I väst där alla fritt väljer sin partner är det mest utseende-faktorn som är fundamentet, därefter väljs personliga drag osv... Och dessa resurser är huvudsakligen medfött / ej medfött. Har svårt att se någon mening med livet öht efter denna insikt. Det finns alltså ingen personlig smak, ingen genuin kemi, ingen intellektuell relation, ingen förståelse för någons bakgrundshistoria och kan förmågan att se värde i någons kamp.. utan allt handlar om vilket värde som finns på bordet nu. Framför allt; det finns inget utrymme alls för att ge till någon som behöver, det är verkligen bara 'vad kan jag få ut av detta'. Det är något slags helvete vi lever i. Men frågan är; eftersom detta egentligen är så pass självklart, varför är vi så kodade att tro något annat. Är det naturens mekanism för att hålla arten vid liv; vi blir matade med dopamin och skönmålade något som fysiskt inte stämmer?
Meningen med livet hittar du inte hos en kvinna. Som du skriver saknar kvinnan moral, utan är enbart ute efter resurser. Det som är "rätt" för en kvinna är det som gynnar henne och hennes avkomma rent materiellt - ingenting annat. En kvinnas syfte är att vara en mor, hålla ihop familj och vänner, ta hand om hushållet och vara en trogen fru. Det är också viktigt.

Meningen med livet hittar du i att förkovra dig, mindfulness, passion, utveckling m.m. Inte hos kvinnor.
Citera
2026-09-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Meningen med livet hittar du inte hos en kvinna. Som du skriver saknar kvinnan moral, utan är enbart ute efter resurser. Det som är "rätt" för en kvinna är det som gynnar henne och hennes avkomma rent materiellt - ingenting annat. En kvinnas syfte är att vara en mor, hålla ihop familj och vänner, ta hand om hushållet och vara en trogen fru. Det är också viktigt.

Meningen med livet hittar du i att förkovra dig, mindfulness, passion, utveckling m.m. Inte hos kvinnor.
'Romantiska relationer', tog det som tema men det gäller medparten utav mänskliga relationer. Och min mening är att det gäller främst inte bara kvinnor utan män som beter sig kosmiskt feminint. Dvs som en blomma som öppnar sig vid vid sol (värde) och stänger sig utan sol. Utan relationer så skulle inte människan överleva särskilt länge för att sitta i en grotta och göra mindfulness. Så det är lite mer komplext än vad du menar. Och jag förstår det som att vissa män inte behöver sex, medan många andra, jag inklusive behöver det för att inte bli sinnessjuk. Det byggs upp en psykologiskt smärta efter en viss tid, även om jag anser att sex och kvinnor överlag är extremt överskattade så verkar folk underskatta effekterna av sexlöshet.
Citera
2026-09-04, 23:57
Medlem
zombie-nations avatar
Hur funkar lesbiska förhållanden om det är såhär?
Citera
2026-09-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus

Nej, en kvinnas syfte är det livet hon önskar för sig själv. Du har ingen rätt i hennes sätt leva, lika lite som det inte angår henne hur du vill leva ditt. Rent brutalt kommer du få det jobbigt på dejting marknaden. Om du lever dig kvar på 40-talet. Och har en sådan förlegad kvinnosyn

TS motsäger sig själv. Sverige är ett av dom länder där kvinnor klarar sig bra ekonomiskt på egen hand. Och kan leva själva on dom så önskar. Det är bra. För många kvinnor levde under fruktansvärda förhållanden när dom var tvungna att gifta sig pga av ekonomisk försörjning. Med det sagt, finns det såklart "gold diggers"

Men ni får väl pröva era egna råd som ni ger till kvinnor om att dom behöver träffa bättre män, väljer fel män. Du får hitta bättre kvinnor. Eller om det nu blir så nedrans jobbigt. Skit i fruntimmer. Livet består av mycket annat.
Citera
2026-09-05, 00:18
Medlem
Träffade tjej som var lärare - snygg trevlig begåvad o ensam utan barn i BR.

OM jag ska ha man ska han tillföra något - han ska alltså ha bra inkomst
bil o besparingar - gärna stor betald bostad.

Jag är begåvad utbildad o har bra jobb varför ska jag bli ihop med någon
som har sämre inkomster o resurer än jag.

Känns detta igen eller var hon ovanligt tydlig?
Citera
2026-09-05, 03:34
Medlem
tantrs avatar
Håller inte med. Jag har haft två långa förhållanden och några kortare, varav ett varade i 13 år. Jag är 36 och har aldrig haft särskilt mycket resurser utöver ett jobb som gett mig lite över medelinkomst. Jag har aldrig heller ägt en bil, helt enkelt för att jag inte haft behov av det eftersom jag bor centralt i Stockholm(ja, jag har körkort).

Så din teori håller inte riktigt. Och nej, det har inte handlat om några ”fläskisar” eller andra typiska Flashback-termer. Men jag förstår att du förmodligen kommer att tolka det så ändå.
Senast redigerad av tantr 2026-09-05 kl. 03:38.
Citera
2026-09-05, 04:43
Medlem
Nej så är det ju inte. Sedan så känner otroligt många kemi med varandra, kärlek och så vidare.
Sist men inte minst så bör du sluta leta så mycket mening med livet online och i kvinnor och istället inrikta dig på att leva.
Citera
2026-09-05, 04:56
Medlem
Alltsååå, inte alla män som har resurser är framgångsrika hos kvinnor.

Kvinnor svara på manlighet. I alla fall feminina kvinnor.
Det är inte resurser som gör en man till en man, men snarare hans manliga attributen. Hans förmåga att skydda är det viktigaste för kvinnor. Och skydd innebär så mycket mer än bara fysiskt och ekonomiskt skydd.

Trygghet är otroligt viktigt för kvinnor.
Senast redigerad av Kleiner 2026-09-05 kl. 05:08.
Citera
2026-09-05, 05:19
Medlem
Så är det. Blir extremt oattraktiv som Musk och tjäna mycket dolares så kommer kvinnor verkligen älska dig. På riktigt.
Precis alla kvinnor dessutom. Och säkert hon du vill ha..

Kvinnor älskar män med multipla diagnoser och grava problem med att kommunicera i skrift, det är sedan gammalt.
Citera
2026-09-05, 06:19
Medlem
Kvinnor har till skillnad mot män en begränsad tid på sig att bilda familj. De kan inte vänta på en man som tar sabbatsår i flera decennier.
Citera
2026-09-05, 06:25
Medlem
busy-signals avatar
Kvinnan är den de facto-resursen som behöver tas hand om och skyddas, om våran art skall leva vidare.

Så det är inte konstigt att kvinnan är programmerad att se sig om efter bästa tänkbara beskyddare och försörjare.
Och att vi män är programmerade till att älska våra kvinnor och barn i nöd och lust, ända in i döden.

Synd bara att det idag råder fullt krig mellan könen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in