2026-09-13, 17:50
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Skulle sprit knark och horor vara vettigare saker att lägga pengar på då?

Kvinnor har börjat leva som män alltid gjort. Det vill säga bara för dagen och för sin egen njutning och för sitt eget höga nöjes skull.
Det skulle jag säga att det är.

Och de förväntar sig att män ska betala för kalaset. Det tycker jag är fel.
Citera
2026-09-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Det skulle jag säga att det är.

Och de förväntar sig att män ska betala för kalaset. Det tycker jag är fel.

Nej kvinnor förväntas att jobba precis som män.

Det är liksom inte 1950 längre.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-13 kl. 17:58.
Citera
2026-09-13, 17:59
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Nej kvinnor förväntas att jobba precis om män.

Det är liksom inte 1950 längre.
Att "jobba" betyder bara att man utför en uppgift och får betalt för den.

Som jag sagt så är det män som producerar merparten av det vi exporterar och därmed lever av, så ser det mig veterligen ut i alla andra länder också. Alltså är det män som betalar för kalaset. Du är bara obstinat och du vet att jag har rätt.
Citera
2026-09-13, 18:04
Medlem
Citat:
Att "jobba" betyder bara att man utför en uppgift och får betalt för den.

Som jag sagt så är det män som producerar merparten av det vi exporterar och därmed lever av, så ser det mig veterligen ut i alla andra länder också. Alltså är det män som betalar för kalaset. Du är bara obstinat och du vet att jag har rätt.

Vad är det ni producerar då? Spermier? Annars utför ni ju bara uppgifter ni får betalt för.

Fan vad korkad du är.
Citera
2026-09-13, 18:12
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Vad är det ni producerar då? Spermier? Annars utför ni ju bara uppgifter ni får betalt för.

Fan vad korkad du är.
Du saknar grundläggande kunskaper i ekonomi och historia men kort sagt:

Tänk på Sverige efter andra världskriget. Vad som gjorde Sverige till ett rikt land var vår framgångsrika industri där främst män jobbade och fortfarande jobbar. Det gjorde att vi kunde skapa ett välfärdssamhälle där man anställde massor av kvinnor med tiden.

Det är samma sak idag inom tjänstesektorn. Män är starkt överrepresenterade inom tjänster som vi exporterar tex tekonologi, tänk Spotify som säljer en mjukvara som främst män har utvecklat. I Forbes artikeln jag länkade kan du läsa att kvinnor är starkt underrepresenterade inom STEM (science, technology, engineering, math). Det är den typ av privata sektor som skapar välståndet, inte frisörer och barnmorskor o.s.v.
Citera
2026-09-13, 18:16
Medlem
Citat:
Du saknar grundläggande kunskaper i ekonomi och historia men kort sagt:

Tänk på Sverige efter andra världskriget. Vad som gjorde Sverige till ett rikt land var vår framgångsrika industri där främst män jobbade och fortfarande jobbar. Det gjorde att vi kunde skapa ett välfärdssamhälle där man anställde massor av kvinnor med tiden.

Det är samma sak idag inom tjänstesektorn. Män är starkt överrepresenterade inom tjänster som vi exporterar tex tekonologi, tänk Spotify som säljer en mjukvara som främst män har utvecklat. I Forbes artikeln jag länkade kan du läsa att kvinnor är starkt underrepresenterade inom STEM (science, technology, engineering, math). Det är den typ av privata sektor som skapar välståndet, inte frisörer och barnmorskor o.s.v.

De utförde alltså uppgifter som de fick betalt för.
Citera
2026-09-13, 18:17
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
De utförde alltså uppgifter som de fick betalt för.
Om du går på daglig verksamhet och sorterar gem kan du också få betalt för det. Det är per definition ett arbete.

Skulle du säga att nån som går på daglig verksamhet är stark och självständig?
Citera
2026-09-13, 18:19
Medlem
Citat:
Om du går på daglig verksamhet och sorterar gem kan du också få betalt för det. Det är per definition ett arbete.

Skulle du säga att nån som går på daglig verksamhet är stark och självständig?

Är det vad merparten av den kvinnliga befolkningen gör tycker du?

Själv jobbar jag inte ens på en verksamhet. Fanns en tid då jag hade ambitioner om ett jobb men sen insåg jag hur män som du ser på kvinnligt arbete och sket i det.
Varför göra något när det ändå nedvärderas liksom? Kan man lika gärna skita i det.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-13 kl. 18:21.
Citera
2026-09-13, 18:20
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Är det vad merparten av den kvinnliga befolkningen gör tycker du?
Nej men det illustrerar poängen att ett arbete inte direkt betyder att man lever oberoende av andra.
Citera
2026-09-13, 18:23
Medlem
Citat:
Nej men det illustrerar poängen att ett arbete inte direkt betyder att man lever oberoende av andra.

Nej men under vilken del av mänsklighetens historia har människor varit det?
Citera
2026-09-13, 18:27
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Nej men under vilken del av mänsklighetens historia har människor varit det?
Kvinnor har alltid varit beroende av män för sin försörjning.

Citat:
Själv jobbar jag inte ens på en verksamhet. Fanns en tid då jag hade ambitioner om ett jobb men sen insåg jag hur män som du ser på kvinnligt arbete och sket i det. Varför göra något när det ändå nedvärderas liksom? Kan man lika gärna skita i det.
Så kan man ju tänka antar jag.
Citera
2026-09-13, 18:42
Medlem
Dom kollar nog mer på omgivningen reaktion ahh verkar populär honom ska vi ha 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in