2007-01-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Mer kommersiell programvara
Varför?

Citat:
Mer spel
Tänker jag inte kommentera då jag inte själv spelar nåt.

Citat:
Mer drivrutiner
Bättre stöd för trådlöst
Jag har aldrig haft några problem med drivrutiner eller trådlöst närverk, jag tycker det finns ganska gott om drivrutiner. Vad är det du har problem med?

Citat:
Mer och bättre grafiska verktyg för att konfigurera olika saker, linux lär aldrig slå igenom hos den breda massan så länge man behöver hacka configfiler och skriva långa terminalkommandon. Point and click 4-teh-win.
Frågan är om man verkligen vill att Linux ska slå hos "den breda massan"?
Det skulle göra Linux mycket mer utsatt för intrångsförsök, något som inte alls är omöjligt. För att Linux ska slå hos "massan" så måste det antagligen bli mycket mer likt Windows... och då har man väl missat poängen med att använda Linux?

Point and click är:
- Långsamt (man kan skriva _mycket_ snabbare på tangentbordet än man kan klicka sig fram med musen)
- Begränsande. Config-filer erbjuder möjligheter att göra så mycket, mycket mer. Jämför med att själv hacka i regedit i windows - det är precis samma sak!

Citat:
Sen kan jag tänka mig att byta till linux.
Då tycker jag du gör rätt i att stanna i Windows.

Citat:
Att sitta och köra windowsprogram på linux genom wine känns rätt värdelöst, då kan man lika gärna använda sig av window.
Håller med till 100%!
Citera
2007-01-25, 02:18
Medlem
Citat:
Att sitta och köra windowsprogram på linux genom wine känns rätt värdelöst, då kan man lika gärna använda sig av window.

Jag håller med när det gäller spel, eftersom de ändå oftast körs i fullskärmsläge utan andra applikationer igång. Om jag hade behovet att köra andra Windowsprogram skulle jag dock gärna köra dem i Wine eller motsvarande, eftersom jag faktiskt vill ha min skrivbordsmiljö i Linux, och inte Windows skrivbord.

Bara en sådan sak som att text inte kopieras automatiskt när den markeras och inte klistras in med mittenknappen på musen tycker jag är fantastiskt irriterande i Windows.
Citera
2007-01-25, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik1982
Jag har aldrig haft några problem med drivrutiner eller trådlöst närverk, jag tycker det finns ganska gott om drivrutiner. Vad är det du har problem med?

Troligtvis har han inte provat, utan har hört för tio år sedan av sin kompis kompis farmors väninnas barnbarn att Linux är jättekrångligt och att det inte finns några drivrutiner.

Citat:
Ursprungligen postat av patrik1982
Config-filer erbjuder möjligheter att göra så mycket, mycket mer. Jämför med att själv hacka i regedit i windows - det är precis samma sak!

Förutom att konfigurationsfiler bestående av ren text är betydligt lättare att förstå än Windows-registrets nyckel-värdepar, många med namn som CLSID0089776386386483684368121.
Citera
2007-01-25, 02:25
Medlem
Goggens avatar
Vettiga grafiker. Face it, de som sköter om distrubutioner etc är förvisso jävligt skillande men de har tamig fan inget öga för design.
Citera
2007-01-25, 02:27
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Troligtvis har han inte provat, utan har hört för tio år sedan av sin kompis kompis farmors väninnas barnbarn att Linux är jättekrångligt och att det inte finns några drivrutiner.

Nja du... WLAN är allt lite bög. Har du ett mindre ovanligt kort så är du ganska fucked. Lite gay är det allt.
Citera
2007-01-25, 08:45
Bannlyst
Möjligheter för ljudbehandling saknas i princip. Det vore trevligt om det fanns.
Citera
2007-01-25, 10:28
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Möjligheter för ljudbehandling saknas i princip. Det vore trevligt om det fanns.

menar du som i redigera radioprogram eller musik? amarok brukar jag använda för att spela in musik med. tracksbaserat, interfacet påminner en smula om soundforge. det finns även en ganska advancerad funktion för att filtrera bort bakgrundsljud som jag aldrig sett i kommersiell mjukvara hittils.
Citera
2007-01-25, 12:14
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Vettiga grafiker. Face it, de som sköter om distrubutioner etc är förvisso jävligt skillande men de har tamig fan inget öga för design.

Ett ord: Beryl.
Citera
2007-01-25, 12:16
Bannlyst
En bra, snabb, klockren torrent-klient som µTorrent, fast utvecklad till linux.
Citera
2007-01-25, 12:38
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztla

KTorrent ?
Citera
2007-01-25, 12:41
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Ett ord: Beryl.

Känns ju lite bög att behöva välja en specifik fönsterhanterar för att kunna få themes som inte ser ut som nått jävla samhall-projekt.
Citera
2007-01-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztla
Det närmaste jag har hittat är transmission, visserligen inte det minsta lik µtorrent, men förbannat avskalad, simpel och snabb. Den får ner filerna men egentligen inte mkt mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in