Citat:
Ursprungligen postat av tty0
Vad ska du ha Photoshop till när du har Gimp?
Eller du kanske är en sån som har råd och köpa Photoshop för och använda
även privat? ;-)
Photoshop kanske funkar under wine/cedega
Om vi ska gå så långt ner som till min privata del så kan jag kan högst troligen vid behov få en licens till de projekt jag arbetar med, men eftersom jag ändå inte kan använda det har jag ingen användning för det alls. Men om du läser hela inlägget så ser du att jag nämner att jag listar brister som jag tror håller linux tillbaka från den stora massan. Tror du inte att många av de som använder mac på sina arbetsplatser skulle se en chans att spara en hel del pengar genom att byta till linux på standardpc om deras verktyg fungerade även där? Photoshop fungerar inte alls bra under wine tyvärr, i framtiden kanske de får bättre ordning på det. Gimp är bra och det är faktiskt vad jag använder till småsaker som att klippa lite i mina bilder från fester, ändra strolek och pyssla lite, men som proffisionellt bildbehandlingsprogram har det tyvärr ingen större utsikt, jag kan inte påstå att jag är direkt insatt i det eller ens har behov av det - men gimp saknar en hel del fundamentala funktioner som behövs på högre nivå.