Inget saknas till linux för min del. Allt funkar alltid klockrent och det finns bra motsvarigheter till alla program som jag har behov av. Vilket är ganska mycket.
Hårdvaruproblem har jag alldrig upplevt förrutom kassa ATI drivrutiner, och jag har kört linux på mängder av datorer, främst som desktopdatorer som ersättning till windows.
Pricken över i:et satts när jag upptäkte Archlinux.
Det ända jag kan komma på som saknas av icke komersiell mjukvara, där jag har hittat en brist, är en motsvarighet till AutoCAD. Inte för att jag använder det, men för de som behöver det är det ju retligt
Bra FTP klienter med GUI finns, typ gFTP och Kasablanca.
DC klienter finns massor, typ valknut, DC# och som nämdes innan linuxdcpp.
Jag har hittils alldrig haft problem med wireless som många klagar på. Funkar klockrent med Netgear, Broadcom och intel. Får se hur det blir i helgen när jag skall försöka få igång något plastigt budget pcmcia i DSL..

(kan hålla med om att wpa-supplicant är lite omständigt, men funkar bra)
Inte för att jag använder NTFS, men när jag testat ntfs-3g så har det funkat utan några som helst problem.
Ardour och Rosegarden har allt som täcker mina behov inom musik program. Och tänk bara när de släpper ardour 2.0! Och när Midi spåren blir färdigutvecklade! då har man allt i samma program och ProTools kan slänga sig i väggen
Det var någon som sa något om att MS-Office saknas. Detta kan jag inte förstå? När blev det det minsta fel med Open Office? Det är ju betydligt bättre på alla sätt, eller saknas det verkligen något?