Citat:
Ursprungligen postat av meon
Någon som testat
ntfs-3g än? Jag hittar inget Debianpaket.
Ett bra NTFS-stöd behövs.
Jag kör ntfs-3g till Fedora Core 6, det fungerar utan anmärkning. Dock tycker inte fedora om att man mountar ntfs-driven vid uppstart. Det har tydligen med säkerheten att göra.
Nu gör det inte mig så mycket eftersom jag bara behöver windows-driven i vissa sessioner och då har jag ett litet script som fixar mountingen.
Flash 9 finns till Fedora, jag kör det själv. Istf Photoshop finns Gimp, har inte sett något användbart till photoshop som inte går att göra med Gimp.
När det gäller spel är jag inte så insatt. Mina favoritspel kör under Wine, så jag har inget att klaga på, men visst de senaste och flashigaste crackade spelen lär vara lite svårare.
Men hey, det är ju därför man har dual-boot med windows
När jag installerat Fedora har jag bara behövt peka och klicka, alla drivrutiner har funnits och installerats automatiskt. Dessutom är den nya Xen-miljön på väg, så att man ska kunna köra windows samtidigt som linux och Xen är integrerat med Fedora. Dock stödjer den f.n. bara flera sessioner av *ix.
När det gäller grafiken och layouten, well, det är helt upp till dig hur du vill att det ska se ut, det har inget med distron att göra.
Några fina exempel på linux-layouter:
http://www.lynucs.org/?gdeskcal
Alltså, tycker du om Mac OS X-looken så finns den, gillar du Vista finns den, vill du ha en helt egen layout så finns all frihet att göra den.
Jag kan inte på rak arm komma på nåt jag saknar med Fedora eller linux, men jag återkommer om jag kommer på nåt.