• 9
  • 10
2007-01-25, 17:33
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Vettiga grafiker. Face it, de som sköter om distrubutioner etc är förvisso jävligt skillande men de har tamig fan inget öga för design.

Det kan jag inte hålla med om, kör man Gnome eller KDE idag så tycker jag att det står sig bra jämfört med Windows, det börjar bli riktigt enhetlig design.

Men visst, det går inte riktigt att jämföra med OS X.
Citera
2007-01-25, 18:20
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Känns ju lite bög att behöva välja en specifik fönsterhanterar för att kunna få themes som inte ser ut som nått jävla samhall-projekt.

Hela Linux är om frihet att välja vad du vill köra. Din inställning är inte precis det som Linux vänder sig till
Citera
2007-01-27, 18:19
Medlem
zeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meon
Någon som testat ntfs-3g än? Jag hittar inget Debianpaket.
Ett bra NTFS-stöd behövs.

Jag kör ntfs-3g till Fedora Core 6, det fungerar utan anmärkning. Dock tycker inte fedora om att man mountar ntfs-driven vid uppstart. Det har tydligen med säkerheten att göra.

Nu gör det inte mig så mycket eftersom jag bara behöver windows-driven i vissa sessioner och då har jag ett litet script som fixar mountingen.

Flash 9 finns till Fedora, jag kör det själv. Istf Photoshop finns Gimp, har inte sett något användbart till photoshop som inte går att göra med Gimp.

När det gäller spel är jag inte så insatt. Mina favoritspel kör under Wine, så jag har inget att klaga på, men visst de senaste och flashigaste crackade spelen lär vara lite svårare.

Men hey, det är ju därför man har dual-boot med windows

När jag installerat Fedora har jag bara behövt peka och klicka, alla drivrutiner har funnits och installerats automatiskt. Dessutom är den nya Xen-miljön på väg, så att man ska kunna köra windows samtidigt som linux och Xen är integrerat med Fedora. Dock stödjer den f.n. bara flera sessioner av *ix.

När det gäller grafiken och layouten, well, det är helt upp till dig hur du vill att det ska se ut, det har inget med distron att göra.

Några fina exempel på linux-layouter: http://www.lynucs.org/?gdeskcal

Alltså, tycker du om Mac OS X-looken så finns den, gillar du Vista finns den, vill du ha en helt egen layout så finns all frihet att göra den.

Jag kan inte på rak arm komma på nåt jag saknar med Fedora eller linux, men jag återkommer om jag kommer på nåt.
Citera
2007-01-27, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
menar du som i redigera radioprogram eller musik? amarok brukar jag använda för att spela in musik med. tracksbaserat, interfacet påminner en smula om soundforge. det finns även en ganska advancerad funktion för att filtrera bort bakgrundsljud som jag aldrig sett i kommersiell mjukvara hittils.

Jag visste inte att man kunde spela in musik med Amarok. Jag använder det, men bara till att lyssna på musik. Hursomhelst är jag inte ute efter en simpel inspelningsfunktion i en musikspelare, utan en avancerad inspelnings- och redigeringsmiljö.
Citera
2007-01-27, 19:10
Medlem
meons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zek
Jag kör ntfs-3g till Fedora Core 6, det fungerar utan anmärkning. Dock tycker inte fedora om att man mountar ntfs-driven vid uppstart. Det har tydligen med säkerheten att göra.

Har använt ntfs-3g en tid nu och den fungerar utmärkt fastän den fortfarande benämns strong beta på hemsidan.

En drivrutin till den inbyggda webbkameran önskas också. Linux UVC verkar jobba på det.
http://linux-uvc.berlios.de/
Citera
2007-01-28, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Hursomhelst är jag inte ute efter en simpel inspelningsfunktion i en musikspelare, utan en avancerad inspelnings- och redigeringsmiljö.

Audacity kanske funkar för dig?
Citera
2007-01-29, 00:52
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Jag visste inte att man kunde spela in musik med Amarok. Jag använder det, men bara till att lyssna på musik. Hursomhelst är jag inte ute efter en simpel inspelningsfunktion i en musikspelare, utan en avancerad inspelnings- och redigeringsmiljö.

sorry, det var audacity jag menade. screenshots funktionsmässigt påminner det om protools, och det känner du väl ändå till om du söker efter ljudredigeringsprogram. men precis som analogin gimp - photoshop så är interfacet väldigt annorlunda och många tenderar att störa sig på detta.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in