2026-09-03, 17:26
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att SVT jobbar med Expo har ju bara ett syfte. Sen måste SD sluta gå Rysslands ärenden.

Vad är problemet?

SVT gör sitt jobb och rapporterar om ett allvarligt avslöjande från Expo.

eller

SD avlönar ryska spioner.
Citera
2026-09-03, 17:26
Medlem
"Under lång tid har detta skett..."

Ändå väntar Expo och SVT med att publicera detta till 1,5 vecka innan valet, man behöver inte vara konspiratoriskt lagd för att fatta att detta är valpåverkan. Expo är en vänsterextrem organisation, att ens statlig media använder dem som källa är absurt.
Citera
2026-09-03, 17:27
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massinvandring
Åh nej, någon som INTE vill bli ett muslimskt mellanöstern land sprider hellre rysk "propaganda" O My Good!!!
Är det dina två alternativ? Nu förstår man varför SD aldrig växer.
Citera
2026-09-03, 17:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Janne
Jag hoppas givetvis att speciellt alla svagsinta väljare sitter still i båten nu och håller fokus på bollen.
Att hela vänsterflanken vill förinta hela Sverige för maktens skull jämfört med det här mikroskopiska "avslöjandet" precis innan valet är ingenting i jämförelse med vänsterflankens förintelseprojekt.
Sitt still i båten nu kära SD:are och tänk på vad som står på spel.

Och förresten, en sån här tråd, startad av en kommunist eller sosse, tänk på att människor som skriver "nu tänker jag inte rösta på SD" kanske bara är en sosse eller en kommunist som försöker skapa väljarflykt.

Stämmer nog rätt så bra detta, efter att följt tråden om Rysslands invasion av Ukraina så verkar det finns fler vänstersympatisörer (kommunister) som är proryska än något annat parti.
Citera
2026-09-03, 17:28
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
SD körda? Knappast.
V är ju fullt av islamister, men det verkar inte påverka väljarna så mycket.
Vad menar du? Deras väljare är ju dessa islamister!
Citera
2026-09-03, 17:29
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
SVT sprider vänsternyheter från Expo som aldrig förr.

Det är väl ingen ”vänsternyhet” att SD avlönad ryska spioner? Det är ju för fan skandal.

SD kan uppenbarligen göra vad som helst utan att deras mentalt efterblivna väljare reagerar.

Sveriges MAGA.
Citera
2026-09-03, 17:30
Medlem
Hon måste sluta. Sedan är det som Jimmie säger:

– Sverigedemokraterna är ett parti som tar starkt avstånd från regimen i Ryssland, som stöttar Ukraina, och som fördömer Rysslands agerande gentemot Ukraina. Det råder det väl ingen tvekan om.
Citera
2026-09-03, 17:31
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såklart MSM släpper detta precis innan valet, de satt säkert med "scoopet" i veckor/månader, men valde nu..... Uppenbart

Det hade ju inte behövt hända om SD rensat ut det här packet.
Citera
2026-09-03, 17:31
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det är ju inte direkt någon nyhet att SD inte kan hålla rent från putinister, men den här storyn var ändå ganska graverande.

Tjänstemannen var med redan vid Pavel Gamovs katastrofresa 2017 och har spridit putinism både innan och efteråt. Man är bra blåögd om man tror att detta skulle ha gått hela partiet förbi under alla dessa år.

Nope. Om jag kan tänka mig att ta en kula för landet i krig så kan jag väl stå ut med sossarna i fyra år även om det svider. Jag har inget förtroende för SD i försvarsfrågan och då kan jag inte bidra till att de får ministerposter och inflytande i det här läget.

Grattis C eller blankrösten, vi ses nästa helg.

Jag har fullt förtroende för SD i försvarsfrågan. Jimmie Åkesson har i åratal, över ett decennium, drivit kravet på ett starkare försvar och jag vill minnas att han fick skit för det av Reinfeldt. Jodå, här framträder Reinfeldt i sin falska ynkedom medan Jimmie Åkesson franstår i som klok och ansvarstagande. Och han fick ju 100 % rätt!

https://www.youtube.com/watch?v=YD21vjXyktA

Jag har med spänning väntat på vad för skandaler som den vänsterextrema organisationen EXPO, och andra vänsterextremister, har sparat och plocka fram för att skada SD och Tidö-partierna. Och mycket riktigt, så här i slutskedet av valspurten "hittar" de en funktionär i Riksdagen som har spridit ryssvänlig propaganda. En nyhet för EXPO? Knappast. Det här har pågått sedan Ryssland invaderade Krim år 2014 för tolv år sedan. Och bomben exploderar tio dagar före valet!

INGEN sprider längre ryssvänlig propaganda i Sverige utom ryska agenter och och kanske en handfull knäppskallar. Det var inte helt ovanligt att man för länge sedan visade förståelse för Rysslands motiv: Angela Merkel, Gerhard Schröder, Depardieu, Marine le Pen och ja faktiskt en del Sverigedemokrater. Men så är det inte längre sedan flera år tillbaka. Även hos de vilseledda ryssvänner som tidigare kan ha funnits i Sverige i Sverige har poletten trillat ner och att Ryssland och den ryska regimen inte är något annat än bara ren skit.

EXPO:s "bomb" är en icke-fråga och endast och uteslutande avsedd att skada Sverigedemokraterna och det blågula laget.
Senast redigerad av Comitium 2026-09-03 kl. 17:39.
Citera
2026-09-03, 17:32
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det är nog bara att syna hennes och mannens bankkonton så visar sig förmodligen ett tredje smutsalternativ:

Blivit frivilligt rekryterad och fått en bra slant för det.

Hur dök hon upp ens i Sverige? Var det hon som plötsligt var med på SD:s valvaka 2010? Var det Skallin som behövde en madrass?

Jag har hört något snack om "skenäktenskap" men det väljer jag att se som ett jävligt tveksamt påstående tills jag fått höra fler detaljer. Oavsett, om hon har planterats så får man väl säga att ryssarna lyckades - hon har ju för fan plats i konstitutionsutskottet.

Sedan får man väl dra sig till minnes personer som "Egor Putilov", Pavel Gamov och andra personer som gång på gång råkat hamna i just SD. Vad beror den här ryssromantiken på tro?
Citera
2026-09-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Då SD har proryska spioner i partiet är det väl för fan SD som påverkar valet till deras egen nackdel, inte budbäraren Expo.

Denna typen av nyheter kommer alltid ut passande innan valen. Och det är alltid SD som granskas. Fattar man inte detta är man lågbegåvad. Inför valet 2018 tog t.ex. SVT en dag innan valet avstånd från SD för att Jimmie hade gjort ett yttrande i en SVT-debatt. Inför EU-valet 2024 släpptes dokumentären "trollfabrilen" nån vecka innan osv...

Att detta pågått länge (enl Expo) och att man väljer att publicera detta nu är verkligen en märklig timing.
Senast redigerad av KeepYourHeadUp4 2026-09-03 kl. 17:39.
Citera
2026-09-03, 17:34
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag har fullt förtroende för SD i försvarsfrågan. Jimmie Åkesson har i åratal, över ett decennium, drivit kravet på ett starkare försvar och jag vill minnas att han fick skit för det av Reinfeldt. JOdå, här framträder Reinfeldt i sin falska ynkedom medan Jimmie Åkesson franstår i som klok och ansvarstagande. Och han fick ju 100 % rätt!

https://www.youtube.com/watch?v=YD21vjXyktA

Jag har med spänning väntat på vad för skandaler som den vänsterextrema organisationen EXPO, och andra vänsterextremister, har sparat och plocka fram för att skada SD och Tidö-partierna. Och mycket riktigt, så här i slutskedet av valspurten "hittar" de en funktionär i Riksdagen som har spridit ryssvänlig propaganda. En nyhet för EXPO? Knappast. Det här har pågått sedan Ryssland invaderade Krim år 2014 för tolv år sedan. Och bomben exploderar tio dagar före valet!

INGEN sprider längre ryssvänlig propaganda i Sverige utom ryska agenter och och kanske en handfull knäppskallar. Det var inte helt ovanligt att man för länge sedan visade förståelse för Rysslands motiv: Angela Merkel, Gerhard Schröder, Depardieu, Marine le Pen och ja faktiskt en del Sverigedemokrater. Men så är det inte längre sedan flera år tillbaka. Även hos de vilseledda ryssvännern som tidigare kan ha funnits i Sverige i Sverige har poletten trillat ner och att Ryssland den ryska regimen inte är något annat än bara ren skit.

EXPO:s "bomb" är en icke-fråga och endast och uteslutande avsedd att skada Sverigedemokraterna och det blågula laget.

Se till vad politiker gör, inte vad de säger. Ygeman hade munläder men kunde inte hantera Transportstyrelsen-skandalen. Kristersson ville satsa på nationell säkerhetssamordning men installerade ett jävla stolpskott i rollen pga. vänskapsband. Åkesson attraherar putinister som partiet inte agerat mot innan uppgifterna hamnat i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in