2026-09-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Har du en trovärdig källa?

Polina Malabergs eget facebookkonto:
”Slaviskt folkmord” och Putinhyllningar
I januari 2015 delade Malaberg en hyllningslåt till Vladimir Putin (”Min Putin”), följda av puss- och hjärta-emojis, med kommentaren att ”folk sjunger om sin kärlek till presidenten”.

2016 skrev hon i en kommentar att ”Ryssland har inte mål att kriga, däremot har Ryssland intresse av att skydda sitt land och intressen.”

Enligt Oksanen är huvudsyftet med de narrativ som sprids – såsom ifrågasättandet av svenska medier och västligt stöd till Ukraina – att undergräva tilliten till demokratiska institutioner. [...]

I oktober 2025, i samband med att restriktioner mot ryska investeringar diskuterades i Sverige, publicerade hon ett inlägg på Facebook där hon målade upp ryssar som offer för ett historiskt förtryck.
Man får ge Expo att de har bra tajming. Det här är en av de största skandalerna inom SD på tio år. Jimmie får göra sig av med den här Polina illa kvickt. SD Riks, Nyheter Idag, Friatider och allt vad de heter kommer naturligtvis gå i full damage control mode. En rysk spion i konstitutionsutskottet är inte bra alls.
Citera
2026-09-03, 16:57
Medlem
Felstavarens avatar
Det är ju inte direkt någon nyhet att SD inte kan hålla rent från putinister, men den här storyn var ändå ganska graverande.

Tjänstemannen var med redan vid Pavel Gamovs katastrofresa 2017 och har spridit putinism både innan och efteråt. Man är bra blåögd om man tror att detta skulle ha gått hela partiet förbi under alla dessa år.

Nope. Om jag kan tänka mig att ta en kula för landet i krig så kan jag väl stå ut med sossarna i fyra år även om det svider. Jag har inget förtroende för SD i försvarsfrågan och då kan jag inte bidra till att de får ministerposter och inflytande i det här läget.

Grattis C eller blankrösten, vi ses nästa helg.
Citera
2026-09-03, 16:58
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Vad konkret har hon delat för rysspropaganda? Enligt Aftonbladet var det inlägg ”så sent som 2015” (!), dvs över 10 år sedan. Någon tidning skrev att det var en puss-emoji på ett inlägg om Putin, var det seriöst eller ironiskt menat? Vad jag anser om Rysslands krig mot Ukraina kan ni se i mina tidigare inlägg, men här vill jag ha konkreta bevis innan jag väljer att fördöma henna. Och dessutom, kanske är hon, som varandes rysk kvinna, engagerad för sitt lands kultur och historia, utan att för den sakens skull stödja Putins regim?

Minns förra valet när Aftonbladet skrev att en SD-tjänsteman hyllat Tyskland angrepp på Polen under andra världskriget. Sedan fick de korrigera sin artikel när det visade sig att tjänstemannen snarare hyllat de polacker (!) som försvarat sitt land mot tyskarna…
Citera
2026-09-03, 17:00
Medlem
Trakessons avatar
Utvisa henne!
Vi behöver inte sådana invandrare som henne. Bristande vandel räcker som skäl.
Utvisa nu!

Edit: Utvisa hennes partner också. Spelar ingen roll om han är född i Sverige.
Citera
2026-09-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Polina Malabergs eget facebookkonto:
”Slaviskt folkmord” och Putinhyllningar
I januari 2015 delade Malaberg en hyllningslåt till Vladimir Putin (”Min Putin”), följda av puss- och hjärta-emojis, med kommentaren att ”folk sjunger om sin kärlek till presidenten”.

2016 skrev hon i en kommentar att ”Ryssland har inte mål att kriga, däremot har Ryssland intresse av att skydda sitt land och intressen.”

Enligt Oksanen är huvudsyftet med de narrativ som sprids – såsom ifrågasättandet av svenska medier och västligt stöd till Ukraina – att undergräva tilliten till demokratiska institutioner. [...]

I oktober 2025, i samband med att restriktioner mot ryska investeringar diskuterades i Sverige, publicerade hon ett inlägg på Facebook där hon målade upp ryssar som offer för ett historiskt förtryck.
Man får ge Expo att de har bra tajming. Det här är en av de största skandalerna inom SD på tio år. Jimmie får göra sig av med den här Polina illa kvickt. SD Riks, Nyheter Idag, Friatider och allt vad de heter kommer naturligtvis gå i full damage control mode. En rysk spion i konstitutionsutskottet är inte bra alls.

Det där kan t.o.m utnyttjas på ett folkligt positivt sätt av SD. Ta foton när två välvuxna SD:are bär ut henne från kansliet och slänger ner henne på gatan med orden:

- Våga dig inte visa dig här igen!

Sådana skådespel tycker folk om och kan visa på att SD tar itu med saker och ting.

Från det ena till det andra, vilka har fanskapet gett f_tta till för att erhålla viktig information?
Citera
2026-09-03, 17:02
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Vad konkret har hon delat för rysspropaganda? Enligt Aftonbladet var det inlägg ”så sent som 2015” (!), dvs över 10 år sedan. Någon tidning skrev att det var en puss-emoji på ett inlägg om Putin, var det seriöst eller ironiskt menat? Vad jag anser om Rysslands krig mot Ukraina kan ni se i mina tidigare inlägg, men här vill jag ha konkreta bevis innan jag väljer att fördöma henna. Och dessutom, kanske är hon, som varandes rysk kvinna, engagerad för sitt lands kultur och historia, utan att för den sakens skull stödja Putins regim?

Minns förra valet när Aftonbladet skrev att en SD-tjänsteman hyllat Tyskland angrepp på Polen under andra världskriget. Sedan fick de korrigera sin artikel när det visade sig att tjänstemannen snarare hyllat de polacker (!) som försvarat sitt land mot tyskarna…

Lite sammanfattning från Wilderäng. Det vore toppen om någon kunde dela innehållet i Expos låsta långartikel.

Citat:
En SD-tjänsteman som sitter som politiskt sakkunnig i konstitutionsutskottet och är sambo med Tidölagets SD-arktiket och samordnare är öppet pro-Ryssland, pro-Putin och har åkt på bjudresort till Ryssland samt kom som officersdotter till Sverige via ett skenäktenskap och bytte sedan efternamn avslöjar tidningen Expo i ett långt reportage fyllt av fler citat än citaträtten medger, men exempelvis:

”I september 2025 delade [tjänstemannen] ett videoklipp på X med udden mot EU:s utrikeschef Kaja Kallas från den cypriotiska proryska propagandaspridaren Fidias Panayiotou. Under 2024 delade hon proryskt innehåll från kontot LordBebo som uppmärksammats för spridning av desinformation riktad mot Ukraina och väst.
Expos granskning av [tjänstemannens] digitala närvaro under det senaste decenniet ger bilden av en person som konsekvent har spridit och skrivit inlägg med proryska narrativ – samtidigt som hon klättrat inom det svenska politiska systemet.
På Facebook, X och i ryska Telegram-kanaler har [tjänstemannen] undergrävt förtroendet för svenska institutioner genom att avfärda dem som verktyg för ”masshjärntvätt”, beskrivit västliga ledare med påhopp om nazism och spridit Kremls narrativ om ett påstått ”folkmord mot de slaviska folken” – en retorik som understödjer Putins ambition om en multipolär värld där Rysslands dominans i världen återupprättas efter Sovjetunionens fall. ”

Det var fyra meningar. Med citaträtt på 3-5 meningar kan vi väl ta en till nedan.

Visar sig att SD:s kronprins Mattias Karlsson också gillar hennes delningar, så sent som 2025:

”Budskapet om ett folkmord mot de slaviska folken gillades av partiveteranen och riksdagsledamoten Mattias Karlsson.”

Det fortsätter och fortsätter och kryllar av exempel i artikeln på proryskt agerande och spridande av proryska narrativ.

Tjänstemannen har praktiserat på MSB och även sökt jobb på Försvarsdepartementet och kom till Sverige först 2006, dvs under Putinregimens tid.

SD-tjänstemannen som var arkitekten bakom Tidöavtalet och är Tidölagets sambandsperson tillika sambo med den öppet pro-ryske tjänstemannen avbryter samtalet med Expo när de kallar det hela för proryskt. Det öppet proryska stödet har pågått helt öppet i åratal med SD:s goda minne.
Citera
2026-09-03, 17:04
Medlem
Duvlorts avatar
2015? Så två valrörelser har pågått innan Expo upptäckte detta?
Nog att vänstern är tröga men någon måtta får det väl ändå vara?
Tänk om Säpo är lika långsamma? 🫣
Citera
2026-09-03, 17:06
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Finns många pro-ryska sd-väljare. Forumet kryllar ju av dem
De kan dra åt helvete!!
Citera
2026-09-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det där kan t.o.m utnyttjas på ett folkligt positivt sätt av SD. Ta foton när två välvuxna SD:are bär ut henne från kansliet och slänger ner henne på gatan med orden:

- Våga dig inte visa dig här igen!

Sådana skådespel tycker folk om och kan visa på att SD tar itu med saker och ting.

Från det ena till det andra, vilka har fanskapet gett f_tta till för att erhålla viktig information?

Enligt granskningen var hon en inbjuden gäst till Åkessons bröllop. Vi som följt partiet i ett par år vet att det är helt avgörande. Har man Åkessons gunst kommer man undan med i princip vad som helst. Han man den inte åker man ut illa kvickt.
Citera
2026-09-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
SD körda? Knappast.
V är ju fullt av islamister, men det verkar inte påverka väljarna så mycket.
Vad bra, då hamnar sd på samma opinionssiffror som V pga detta då?
Citera
2026-09-03, 17:12
Medlem
otellos avatar
Släng ut aset.
Citera
2026-09-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Lite sammanfattning från Wilderäng. Det vore toppen om någon kunde dela innehållet i Expos låsta långartikel.

När jag läst det där så kan jag inte täbnka mig annat än att hon helt säkert arbetar för suspekt organisation i Ryssland. Aldrig att den ryska underrättelsetjänsten har kunnat missa att ha en sådan godbit nära maktens boningar i Sverige, aldrig i livet.

Unga människor i Sverige, även SD:are, verkar helt drogade av TV-program så som Pangea som sändes på 90-talet i rent propagandasyfte.

Knappt att de vet vad ordet kollaboratör betyder. Så går det när så många under 50 år inte gjort värnplikten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in