2026-09-03, 17:14
Medlem
HRTs avatar
Jag vet ej vem, men hon är född i ryssland med en far som är officer men hon flyttade till sverige och gjorde politisk karriär..Alltså hur i helvete är detta möjligt dessutom sitta o ge slängpussar till inlägg för Putin...hon borde fan deporteras efter hon hängts..blir fan upprörd.
SD gång på gång gär de mig besviken och jag har ändå röstat på dem förr.
Det är ändå intressant att Ryssland som säger sig hata nazister gång på gång samverkar med högerextrema krafter runt om i Europa.
Vapenfrågan avgjorde för mig, men känner ångest inför bensinpriset och de kommande skatterna men en sån här grej är fan super allvarlig 2 veckor innan valet
Vad är ni för jubelidioter SD? Tycker det har blivit värre än innan säg för 7-8 år sedan
Citera
2026-09-03, 17:14
Medlem
Ja det är bara att kasta ut aset. Problem solved.

Samtidigt som V kryllar av Islamister och terrorsympatisörer så känns det mer rimligt att fokusera på det.
Citera
2026-09-03, 17:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-tjansteman-i-riksdagen-sprider-proryska-budskap

En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.

– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.

– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.

EXPO: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!

SD kommer såklart avfärda detta som vänsterextrem propaganda eftersom det är Expo som kommit med uppgifterna.

Det är faktiskt helt sjukt att det gång på gång dyker upp proryska SD:are mitt under brinnande krig. Ett parti som kallar sig SVERIGEdemokraterna borde såklart anse att landsförräderi ska straffas med snaran.
Citera
2026-09-03, 17:16
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Knappast förvånade att Sd inte vet som vanligt!
Citera
2026-09-03, 17:16
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
När jag läst det där så kan jag inte täbnka mig annat än att hon helt säkert arbetar för suspekt organisation i Ryssland. Aldrig att den ryska underrättelsetjänsten har kunnat missa att ha en sådan godbit nära maktens boningar i Sverige, aldrig i livet.

Unga människor i Sverige, även SD:are, verkar helt drogade av TV-program så som Pangea som sändes på 90-talet i rent propagandasyfte.

Knappt att de vet vad ordet kollaboratör betyder. Så går det när så många under 50 år inte gjort värnplikten.

Några alternativ jag kan tänka mig gällande tjänstepersonen:

• Jobbar för ryssarna frivilligt
  • Blivit "rekryterad" av ryssarna ofrivilligt

Och för partiet har jag alternativen:

• Har uppfattat det men bryr sig inte
  • Har inte uppfattat det

Samtliga alternativ är dåliga alternativ.
Citera
2026-09-03, 17:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-tjansteman-i-riksdagen-sprider-proryska-budskap

En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.

– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.

– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.

EXPO: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!
SD är väl rökta bland vanligt folk men bland sina fans tycker man nog att det är orättvist att SD ännu en gång har tagit in proryska medarbetare. Den senaste var ju en politisk sekreterare, anonymiserad som Elena, som följde med SD‑riksdagsledamoten Pavel Gamov på en resa till Moskva 2017.

Resan arrangerades av Leonid Slutskij, en rysk dumaledamot som varit EU‑sanktionerad sedan 2014.

SD blev ju varnade av den förra händelsen och lovade att det inte skulle ske igen. Det var vad man sa men uppenbart inte vad man agerade efter.
Citera
2026-09-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
2015? Så två valrörelser har pågått innan Expo upptäckte detta?
Nog att vänstern är tröga men någon måtta får det väl ändå vara?
Tänk om Säpo är lika långsamma? 🫣

2015, du läste inte inlägget ovanför ditt?

Jag ber att få citera:

Citat:
”I september 2025 delade [tjänstemannen] ett videoklipp på X med udden mot EU:s utrikeschef Kaja Kallas från den cypriotiska proryska propagandaspridaren Fidias Panayiotou. Under 2024 delade hon proryskt innehåll från kontot LordBebo som uppmärksammats för spridning av desinformation riktad mot Ukraina och väst.

Fanskapet är köpt. Under efterkrigstiden skulle hon garanterat varit under bevakning från SÄPO:s sida men inte i dagens Sverige. Där har ju alla rätt till vilken åsikt som helst.
Citera
2026-09-03, 17:20
Medlem
PK-Jannes avatar
Jag hoppas givetvis att speciellt alla svagsinta väljare sitter still i båten nu och håller fokus på bollen.
Att hela vänsterflanken vill förinta hela Sverige för maktens skull jämfört med det här mikroskopiska "avslöjandet" precis innan valet är ingenting i jämförelse med vänsterflankens förintelseprojekt.
Sitt still i båten nu kära SD:are och tänk på vad som står på spel.

Och förresten, en sån här tråd, startad av en kommunist eller sosse, tänk på att människor som skriver "nu tänker jag inte rösta på SD" kanske bara är en sosse eller en kommunist som försöker skapa väljarflykt.
Citera
2026-09-03, 17:22
Medlem
mudryks avatar
Hur länge har man hållt på denna "bomb"?
Citera
2026-09-03, 17:23
Medlem
Skafferns avatar
Samma självmål, gång på gång av SD.
Idioti.

Utvisa rysshoran till sin stora kärlek Putin
Citera
2026-09-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Några alternativ jag kan tänka mig gällande tjänstepersonen:

• Jobbar för ryssarna frivilligt
  • Blivit "rekryterad" av ryssarna ofrivilligt

Och för partiet har jag alternativen:

• Har uppfattat det men bryr sig inte
  • Har inte uppfattat det

Samtliga alternativ är dåliga alternativ.

Det är nog bara att syna hennes och mannens bankkonton så visar sig förmodligen ett tredje smutsalternativ:

Blivit frivilligt rekryterad och fått en bra slant för det.

Hur dök hon upp ens i Sverige? Var det hon som plötsligt var med på SD:s valvaka 2010? Var det Skallin som behövde en madrass?
Citera
2026-09-03, 17:25
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ska vi lyssna på Expos valpåverkan?

Då SD har proryska spioner i partiet är det väl för fan SD som påverkar valet till deras egen nackdel, inte budbäraren Expo.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in