2026-09-03, 07:56
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Små hålor i UK kan faktiskt vara trevliga. Ofta har de en gemytlig pub där man kan umgås med grannarna. Men vädret suger, ja och landet som helhet känns ju sådär.

Tjeckien hade jag kunnat tänka mig att bo i. Det lättaste västslaviska språket att lära sig och en bra blandning av slavisk och germansk kultur. Bra öl också.
Tänk om man bott i tex St Ives i Cornwall. Jättelångt från London eller Hallstatt. Jag är glad jag inte föddes på Island. Dit kommer aldrig några internationella band på turne.
Senast redigerad av SodaFointain 2026-09-03 kl. 08:02.
Citera
2026-09-03, 07:57
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mushroompop
Tro mig jag vet. Då jag är väldigt intresserad vad väder och geografi. Men jag skulle fortfarande vilja bo där hellre än Sverige då jag inte gillar vinter och kallt. Vill ha varmt året runt där det växer palmer
Gillar inte heller vinter och kallt!
Citera
2026-09-03, 07:58
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
I Sverige så klart
Maj till september går det an men inte resten av året
Citera
2026-09-03, 08:00
Medlem
SodaFointains avatar
Man ska vara glad man ej föddes i Kina. De komplicerar allting. Äter med pinnar och tecken som de skriver med
Citera
2026-09-03, 08:21
Medlem
idiamindadas avatar
Nu bor jag alldeles utmärkt i den svenska skogen. Vore det inte möjligt så minns jag Uruguay som ett extremt trevligt ställe. Fint klimat, god mat och trevliga människor. Där. Utanför en by vid havet.
Citera
2026-09-03, 08:23
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Nu bor jag alldeles utmärkt i den svenska skogen. Vore det inte möjligt så minns jag Uruguay som ett extremt trevligt ställe. Fint klimat, god mat och trevliga människor. Där. Utanför en by vid havet.
Gillar inte detta lands väder och jantelagen men vi har inga jordbävningar och hurricanes här som i kalifornien och florida. Och inga farliga djur heller som ormar och alligatorer eller hajar
Citera
2026-09-03, 09:21
Medlem
Linnégatan i Göteborg!
Citera
2026-09-03, 09:41
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Australien verkar trevligt.
Var i Australien? Nästan hela landet består av en förtorkad stepp där nästan allt som lever kan döda dig.
Citera
2026-09-03, 09:47
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Jag skulle vilja bo i Los Angeles typ Beverly Hills, Laguna Beach, Celebration i Orlando disneys egna stad,
Får man bara välja precis vilken plats som helst och då kommer förutsättningarna att rättas efter valet? Jag menar, att bo i Beverly Hills med ett huslån där bara räntan är tio gånger så hög som din månadslön är kanske inte så kul i längden.
Citera
2026-09-03, 09:53
Medlem
Ichwills avatar
Hawaii, Nya Zeeland eller Samoa.
Varmt och skönt, jag hatar snö och kyla.
Citera
2026-09-03, 10:25
Medlem
MagisterBisters avatar
Naturligtvis finns det inget bättre land att bo i än Sverige. Man kan förvisso plocka russinen ur kakan och hitta någon annanstans där någon detalj är bättre. Det kan vara varmare på vintern, hisnande utsikt, billigare öl, brännvin i snabbköpet, högre fart på motorvägen, eller något annat som man eftertraktar.

Men man måste väga samman allting. Klimat, kultur, miljö, natur, vädret över hela året, samhällsservice, infrastruktur, befolkningen, attityder, beteenden etc. När man gjort denna sammanställning så kommer man med stor sannolikhet fram till att Sverige är bäst.

Nu hänger det på om sossarna efter valet kommer att fortsätta sitt idoga arbeta med att förvandla Sverige till nånting helt annat. Men eftersom vi trots allt är starka tror jag inte att de kommer hinna förstöra Sverige så mycket på fyra år att det blir nödvändigt att lämna landet. Det är bara så sorgligt att veta att även om vi är bra, kunde vi varit så väldigt mycket bättre.
Citera
2026-09-03, 11:00
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Får man bara välja precis vilken plats som helst och då kommer förutsättningarna att rättas efter valet? Jag menar, att bo i Beverly Hills med ett huslån där bara räntan är tio gånger så hög som din månadslön är kanske inte så kul i längden.
Vi skullehyra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in