2026-09-02, 21:59
Medlem
Terrorstorms avatar
Antagligen på någon vindpinad, dystopisk jävla ö i Storbritannien, med regn fler dagar än ej.
Citera
2026-09-02, 22:07
Medlem
Aja Bajas avatar
Madeira verkar mysigt. Inte för att jag någonsin har varit där, men har sett på tuben.
Verkar vara trevligt sommarväder året runt utan att bli för varmt som många sydliga platser.
Citera
2026-09-02, 22:08
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mushroompop
Nja det beror på vad man föredrar. Själv skulle jag definitivt vilja bo i varma delstater som till exempel Kalifornien och Florida.
Även mellersta USA är på en helt annan nivå än Sverige. Washington DC har exempelvis svenskt juliväder i oktober. Arizona, Florida, Texas etc är som en ugn på sommarhalvåret.
Citera
2026-09-02, 22:09
Medlem
Någonstans där det aldrig blir vinter och snö
Citera
2026-09-02, 22:10
Medlem
På Teneriffa, åker dit två ggr per år, älskar klimatet och lugnet.
Citera
2026-09-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Även mellersta USA är på en helt annan nivå än Sverige. Washington DC har exempelvis svenskt juliväder i oktober. Arizona, Florida, Texas etc är som en ugn på sommarhalvåret.
Tro mig jag vet. Då jag är väldigt intresserad vad väder och geografi. Men jag skulle fortfarande vilja bo där hellre än Sverige då jag inte gillar vinter och kallt. Vill ha varmt året runt där det växer palmer
Citera
2026-09-02, 22:49
Medlem
Bor i centrala Berlin och älskar det. Om jag hade ett antal miljoner till på banken skulle jag kunna tänka mig att bo i London, men i nuläget får jag väldigt mycket mer ”bang for the buck” här.
Citera
2026-09-02, 23:15
Medlem
IceEyess avatar
Engelska landsbygden är gemytlig och består av en del rofyllda och iögonfallande byar. Avsaknaden av språkbarriärer och stark fotbollskultur lockar också.

Med ishockeyintresset i åtanke så vore Tjeckien inte heller fel.
Citera
2026-09-03, 00:39
Medlem
Rejs avatar
I Sverige blir det nog ändå när jag tänkt klart.
Om pengar inte är ett problem, så blir det en villa nära vattnet.
Mölle, Nacka/Sickla, Ystad. Hade det inte varit så kallt att bada i Storsjön så hade Frösön/Rödön lockat.

Utomlands på någon ö som Mauritius, Aruba, Bora Bora men är tveksam till värmen.

När det gäller USA (som jag besökte för 32 år sedan 🤯 (fotbolls-VM)) så är det svårt.
Chicago som stad gillade jag, Kalifornien så är det ”Bay area” före L.A.
Gillade L.A men tyckte San Fransisco var fantastiskt.
Absolut inte Texas, Florida, Las Vegas då det var fruktansvärt varmt.
Maine kanske (inte varit där) då det är lite mindre folk och vädret mer det jag är van vid.
Citera
2026-09-03, 07:16
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Antagligen på någon vindpinad, dystopisk jävla ö i Storbritannien, med regn fler dagar än ej.

Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Engelska landsbygden är gemytlig och består av en del rofyllda och iögonfallande byar. Avsaknaden av språkbarriärer och stark fotbollskultur lockar också.

Med ishockeyintresset i åtanke så vore Tjeckien inte heller fel.
Små hålor i UK kan faktiskt vara trevliga. Ofta har de en gemytlig pub där man kan umgås med grannarna. Men vädret suger, ja och landet som helhet känns ju sådär.

Tjeckien hade jag kunnat tänka mig att bo i. Det lättaste västslaviska språket att lära sig och en bra blandning av slavisk och germansk kultur. Bra öl också.
Citera
2026-09-03, 07:54
Medlem
Belgien, Frankrike, Italien, kanske norra Spanien. Även södra Tyskland om jag lyckas lära mig tyska.
Danmark i värsta fall.
Citera
2026-09-03, 07:56
Medlem
SodaFointains avatar
Stället i Australien dvs Palm Beach utanför Sydney där de spelar in Home amd Away är himla fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in