2026-09-02, 14:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Gött, tacksam för det!

Jag anser att det här han sysslar med nu är exakt samma typ av fläck. Tack för meningsutbytet oavsett.
Tack själv
Citera
2026-09-02, 14:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jimmie Åkesson har haft fyra år på sig att göra något åt de bisarra lagar om förtal som finns i Sverige.

Lagar som Jonathan Alfvén och Dumpens ansvariga dömts enligt. Medan de skall ha all heder för vad de gjort.

Istället för att ägna sig åt att benåda enskilda personer är att få lagen ändrad vad han borde ägna sig åt.

Men det är förstås utmärkt att Åkesson på något sätt engagerar sig i frågan och man får hoppas att partiet ställer upp och nu driver frågan med kraft. Fast det luktar lite illa att nu komma och kräva att de lagar man stått bakom själv inte skall tillämpas.

För lagen måste ändras och det inte räknas som förtal att rapportera om brottslingars brottslighet.
Citera
2026-09-02, 14:19
Medlem
Vi lever i en otäck tid, när folk tjänar grova pengar på att hänga ut förövare och offer, och även fejkade förövare och offer. Bedrägeri på hög nivå. Hoppas polis och rättsväsende för befogenheter att bura in dessa lajvande världsförbättrare och personer som har barn som slagträ för att nå personlig rikedom och leva i lättja, är nog snudd på värre än de ursprungliga förövarna. De borde göra som majoriteten av oss, skaffa ett hederligt jobb, och anamma Mohamssons bilda dig, bete sig, bry dig.
Citera
2026-09-02, 14:20
Avstängd
Ja, skumt att det tog 4 år att få ändan ur vagnen och börja agitera om det, om man nu vill att förtal ska legaliseras.
Citera
2026-09-02, 14:26
Medlem
Vet inte Jimmie om att den här Jonathan är en gammal bedragare?
Citera
2026-09-02, 14:29
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Det är vad det handlar om, att tigga swish från enfaldiga, inte förebygga sexualbrott.

Att lägga upp för hela facebook att se handlar om offentlig skampåle, inte att varna för farliga personer.

Jonatan Alfvén är en grifter med tveksamt track record i insamlingssammanhang.

Citat:
Han är ingen hjälte, han är en brottsling (och bedragare).

Citat:
Av skojaren Jonatan.

Förtal.

Du föregår väl nu med gott exempel och anmäler dig själv till närmsta polisstation? Eller är det ok när du begår förtal på Sveriges största forum med ett nyreggat, anonymt konto att gömma dig bakom?

Hycklare där
Citera
2026-09-02, 14:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Förtal.

Du föregår väl nu med gott exempel och anmäler dig själv till närmsta polisstation? Eller är det ok när du begår förtal på Sveriges största forum med ett nyreggat, anonymt konto att gömma dig bakom?

Hycklare där

Ja, det är en bra poäng, men han har valt offentligheten med sitt projekt, suttit i tv4-sofforna och skrutit om sin välgörenhetsverksamhet i Nepal.

Alfvén är en horunge och bedragare.
Citera
2026-09-02, 14:34
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ja, det är en bra poäng, men han har valt offentligheten med sitt projekt, suttit i tv4-sofforna och skrutit om sin välgörenhetsverksamhet i Nepal.

Alfvén är en horunge och bedragare.

Så du anmäler alltså dig själv nu till närmsta polisstation, din lilla hycklare

Du ser ju bevisligen inga problem med förtalslagen som den idag är utformad, så sitt inte där och spela Allan. Du framställer Alfvén som klandervärd, vilket är brott oavsett om han är tidernas störste bedragare.
Citera
2026-09-02, 14:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Så du anmäler alltså dig själv nu till närmsta polisstation, din lilla hycklare

Du ser ju bevisligen inga problem med förtalslagen som den idag är utformad, så sitt inte där och spela Allan. Du framställer Alfvén som klandervärd, vilket är brott oavsett om han är tidernas störste bedragare.

Det faller inte under allmän åtal sa polisen.
Citera
2026-09-02, 14:54
Medlem
Vet ingentin om denna Jonatan, eller vad han nu heter, och bryr mig inte om honom som enskild person.

Det jag bryr mig om är att pedofiler både skyddas och får betalt ifall man talar om för folk att dessa är just pedofiler. Lagen måste ändras till att tillåta varning för pedofiler.
Citera
2026-09-02, 15:00
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Han bryter mot lagen och den finns till av en anledning. Jävla pöbelsamhälle som du och Åkesson förespråkar

Ingen lag som jag står bakom och jag har inte röstat för den heller!
Citera
2026-09-02, 15:12
Medlem
Karmans avatar
Det vet i f-n. Jag gillar inte privata inkvisationer och folkdomstolar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in