2026-09-02, 13:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Det går skulle öppna Pandoras ask av skitsnack, skvaller, vigilantism och medborgargarden

Det skulle dessutom bli ett väldigt osäkert rättssamhälle .

Våld, polisanmälningar och hämnd av alla de slag kommer att hagla. Typiskt jävla SD-förslag. Man tänker ett längre än level 1a och Fb miffona med 0 högskolepoäng applåderar

Näääääää. Du överdriver.

När etablerade media gör sitt jobb och rättsväsendet speglar folks uppfattning, då behövs inte Jonathan längre.
Citera
2026-09-02, 13:46
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Många centerpartister i den här tråden som börjar svettas nu.....
Citera
2026-09-02, 13:47
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Ja, de skiter i det. Det är lite Hells Angels över dem. Mob rules.

Deras tankar om lag och ordning handlar bara om deras uppfattning om lag och ordning.

Ja det är inte ok att någon äcklig partiledare ska ändra våra lagar, det ska göras i riksdagen.
Citera
2026-09-02, 13:47
Medlem
Kan vara värt att komma ihåg när man pratar om att hänga ut människor till höger och vänster. Ska 15 åriga Pelle som hade samtyckande sex med sin 14 åriga flickvän få hängas ut av exempelvis Jonathan Alfvén resten av livet??

”En tredjedel av alla som åtalas för våldtäkt mot barn själva är under 18 år.
• Den vanligaste gärningsåldern för någon som åtalas för våldtäkt mot barn är 15 år. Den näst vanligaste är 16 år.
• När den som åtalas för våldtäkt mot barn är 15 år så är målsäganden vanligtvis 14 eller 13 år.”

https://kvartal.se/jennystrindlov/artiklar/de-laser-bara-valdtakt-mot-barn-och-sen-ar-man-domd/cG9zdDo3NzI4MQ
Senast redigerad av connyronny8 2026-09-02 kl. 14:39.
Citera
2026-09-02, 13:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Om jag exempelvis har nitat någon jag inte tycker om, vilket jag gjort.... Då skiter jag i om folk könner till det eller inte.
..tills den dag du nekas lägenheter i flerfamiljshus eftersom värdarna inte anser att du p.g.a din dom kan bo bland vanligt folk..
Citera
2026-09-02, 13:52
Medlem
Citat:
Det är vad det handlar om, att tigga swish från enfaldiga, inte förebygga sexualbrott.

Att lägga upp för hela facebook att se handlar om offentlig skampåle, inte att varna för farliga personer.

Jonatan Alfvén är en grifter med tveksamt track record i insamlingssammanhang.

Instämmer till fullo. Vill hen på riktigt göra en insats för att rädda barn och kvinnor från avskyvärda brott, använder hen pennan och sin röst på vuxet och lagligt vis, förslagsvis tar hen värvning inom politiken eller rättsväsendet - då kan hen göra skillnad på riktigt, samt på laglig väg. Inte konstigare än så. Almanackan visar 2026, givetvis ska vi inte ha medeltida skampålar och lågbegåvade medborgargarden av denna valör.
Citera
2026-09-02, 13:59
Avstängd
Citat:
Du kan göra lite efterforskningar på Alfvén innan du donerar pengar på tal om bedrägeri.
https://www.expressen.se/nyheter/lovenepal-samlar-in-miljoner-med-kandisar-och-bluffar/

Jag tycker att arbetet med hans journalistik är bra. Nått för det kan han ju få... Eller?
Citera
2026-09-02, 13:59
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ja, de skiter i det. Det är lite Hells Angels över dem. Mob rules.

Deras tankar om lag och ordning handlar bara om deras uppfattning om lag och ordning.

Jag fattar inte att andra partier inte är på detta. SD uppmanar mer eller mindre till att bryta mot lagen. Men men jag antar att det finns folk som sitter med en hel del smaskigt på Åkesson, Jomshof och de andra i SD toppen. Det är ju bara att kvittra på för fullt. Jag tror inte det finns nån människa som inte har nåt lik garderoben. Jag vill höra allt från att Åkesson sket ner sig i lekskolan till att han tafsade på tjejer i tonåren när han var full. Är det bara sant så är det bara och köra på.
Citera
2026-09-02, 14:00
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Jag tycker att arbetet med hans journalistik är bra. Nått för det kan han ju få... Eller?

Killen är ju sjuk i huvudet fattar du inte det?
Citera
2026-09-02, 14:03
Avstängd
Citat:

Ja nåt kan han få, en smäll på truten t.ex?

Eftersom du inte läste artikeln:

Även Expressen under lång tid tagit del av handlingar från barnhemmen i Nepal, där de över 600 barnen som LoveNepal sagt sig räddat ska hålla till.

Det visar sig snabbt att den absoluta majoriteten i själva verket är fattiga barn – inte sexslavar som LoveNepal utmålat dem som

Som sagt, det han sysslar med och har sysslat med är bedrägeri.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aVvvA/organisation-pekar-felaktigt-ut-barn-som-prostituerade

Den ideella organisationen Love and hope samlade in 32 miljoner kronor mot barnsexslaveri förra året.

Organisationen pekar felaktigt ut barn som prostituerade, företrädarna flyger i business class, bor på lyxhotell och ljuger om att de själva räddar barn från bordeller.

– All information som de har gett till svenska folket är full av lögner, hävdar Raju Sundas, tidigare samarbetspartner i Nepal.
Citera
2026-09-02, 14:06
Avstängd
Citat:
Ja nåt kan han få, en smäll på truten t.ex?

Eftersom du inte läste artikeln:

Även Expressen under lång tid tagit del av handlingar från barnhemmen i Nepal, där de över 600 barnen som LoveNepal sagt sig räddat ska hålla till.

Det visar sig snabbt att den absoluta majoriteten i själva verket är fattiga barn – inte sexslavar som LoveNepal utmålat dem som

Som sagt, det han sysslar med och har sysslat med är bedrägeri.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aVvvA/organisation-pekar-felaktigt-ut-barn-som-prostituerade

Den ideella organisationen Love and hope samlade in 32 miljoner kronor mot barnsexslaveri förra året.

Organisationen pekar felaktigt ut barn som prostituerade, företrädarna flyger i business class, bor på lyxhotell och ljuger om att de själva räddar barn från bordeller.

– All information som de har gett till svenska folket är full av lögner, hävdar Raju Sundas, tidigare samarbetspartner i Nepal.

Även solen har sina fläckar
Citera
2026-09-02, 14:08
Avstängd
Citat:
Även solen har sina fläckar

Gött, tacksam för det!

Jag anser att det här han sysslar med nu är exakt samma typ av fläck. Tack för meningsutbytet oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in