2026-09-02, 12:58
Avstängd
Jimmie Åkesson är för att man daltar med vissa brottslingar.

Jag kräver att regeringen benådar Jonathan Alfvén och andra personer som varnat för farliga pedofiler som har förgripit sig på barn. Just i det här fallet har vi politiker möjligheten att agera snabbt för att skydda barnen och för att ge Jonathan rättvisa. Jag kräver att vi gör det.
Mina tankar är idag med Jonathan och hans familj. Vinner SD och tidöpartierna valet ska jag lyfta detta på vårt första regeringssammanträde. Vinner det blågula laget valet kan vi ge upprättelse till Jonathan Alfvén.

https://www.facebook.com/jimmieakesson/posts/pfbid02oH1edX5MNxxwrHBhYePwnoLY8mfAYh57xji4JsdXBKf xSAgNBn3Qv654TzH6Agsrl

Vad tycker ni? Ska man benåda såna som med uppsåt begår brott?
Senast redigerad av Lukterna 2026-09-02 kl. 13:14.
Citera
2026-09-02, 13:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna

Jag kräver att regeringen benådar Jonathan Alfvén och andra personer som varnat för farliga pedofiler som har förgripit sig på barn. Just i det här fallet har vi politiker möjligheten att agera snabbt för att skydda barnen och för att ge Jonathan rättvisa. Jag kräver att vi gör det.
Mina tankar är idag med Jonathan och hans familj. Vinner SD och tidöpartierna valet ska jag lyfta detta på vårt första regeringssammanträde. Vinner det blågula laget valet kan vi ge upprättelse till Jonathan Alfvén.

https://www.facebook.com/jimmieakesson/posts/pfbid02oH1edX5MNxxwrHBhYePwnoLY8mfAYh57xji4JsdXBKf xSAgNBn3Qv654TzH6Agsrl

Den mannen, Jonathan, är en hjälte!!!
Han borde få pris för sitt arbete.

Han hänger både ut pedofiler och vidriga våldtäktsmän som begått brutala överfall.
Citera
2026-09-02, 13:11
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Han fick inget fängelsestraff bara betala skadestånd. Kan man benåda någon i Sverige.
Citera
2026-09-02, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Den mannen, Jonathan, är en hjälte!!!
Han borde få pris för sitt arbete.

Han hänger både ut pedofiler och vidriga våldtäktsmän som begått brutala överfall.

Jag tycker han borde utvisas till Bangladesh, det kan få vara hans pris. Tokkristen jävla dåre.
Citera
2026-09-02, 13:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Han fick inget fängelsestraff bara betala skadestånd. Kan man benåda någon i Sverige.

Hahahahah, det är ju sant ja.

Han kanske kan benådas från det villkorliga?
Citera
2026-09-02, 13:16
Medlem
Citat:

Daltar? Inte alls.

Citat:

I Detta fallet - solklart. Om han fått fängelse.
Citera
2026-09-02, 13:17
Avstängd
Citat:
Jag tycker han borde utvisas till Bangladesh, det kan få vara hans pris. Tokkristen jävla dåre.

Han visar på hir dåraktigt vårt land är.

Genom att läsa en av hans artiklar blev jag varse om en riktigt hemskt händelse.

Det var två muslimer som hade brutit sig in hos en för de okänd kvinna. De misshandlade henne brutalt och våldtog henne i timmar. En av dessa gärningsmän fick sedan 800 000 kr av staten för att man ansåg att han hade utsatts för omänsklig behandling när han dömdes till 2 års fängelse. Man menade på att han var 17 år och inte 18 och därför hade dömt honom felaktigt. Detta trots att han antagligen ljög om åldern.
Den drabbade kvinnan tog livet av sig pga allt.

Han.är fantastisk. Jag tror jag ska skänka honom 10 000 kr... Jag har råd...
Citera
2026-09-02, 13:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Han visar på hir dåraktigt vårt land är.

Genom att läsa en av hans artiklar blev jag varse om en riktigt hemskt händelse.

Det var två muslimer som hade brutit sig in hos en för de okänd kvinna. De misshandlade henne brutalt och våldtog henne i timmar. En av dessa gärningsmän fick sedan 800 000 kr av staten för att man ansåg att han hade utsatts för omänsklig behandling när han dömdes till 2 års fängelse. Man menade på att han var 17 år och inte 18 och därför hade dömt honom felaktigt. Detta trots att han antagligen ljög om åldern.
Den drabbade kvinnan tog livet av sig pga allt.

Han.är fantastisk. Jag tror jag ska skänka honom 10 000 kr... Jag har råd...

Det är vad det handlar om, att tigga swish från enfaldiga, inte förebygga sexualbrott.

Att lägga upp för hela facebook att se handlar om offentlig skampåle, inte att varna för farliga personer.

Jonatan Alfvén är en grifter med tveksamt track record i insamlingssammanhang.
Citera
2026-09-02, 13:24
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det borde aldrig vara olagligt att varna för farliga personer. Han borde benådas.
Citera
2026-09-02, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det borde aldrig vara olagligt att varna för farliga personer. Han borde benådas.

Men behöver man varna på facebook till alla i hela landet (med det underliggande budskapet om att samla in pengar) ?

Det är liksom skillnad på det och om man har en stängd granngrupp, och en farlig person flyttar in i kvarteret.
Citera
2026-09-02, 13:27
Avstängd
Citat:
Men jag delar din mening, med kniv. Hackar upp den.

Har inför även ett journalistiskt arbete.. Berättar om saker som media döljer. Ett av offren som utsattes för en brutal våldtäkt av flyktingar tog sitt liv - fick man veta genom hans medier. Vanliga media nämnde inte ett skit om det. Han gör intervjuer med m.m.
Citera
2026-09-02, 13:28
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Hahahahah, det är ju sant ja.

Han kanske kan benådas från det villkorliga?

Ja Jimmie Åkesson är en partiledare och har ingen sådan makt men han kan betala skadeståndet, det har han ju gjort förut till Dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in