Citat:
Ursprungligen postat av
Kockumskranen
Säg det till alla som dött där. Då pratar jag inte heller om hela väg 17 utan ett avsnitt på kanske 2-3 km över bara några få år.
Eller det är bara en sjuhelvetes slump att det sker väldigt mycket olyckor, många av dem allvarliga på just den biten?
Matematiken säger en dödsolycka per år, per 700 km väg/alternativt per 3000 km om vi räknar hela vägnätet. "iNtE fArLiGaRe".
Där är mycket trafik, en del lastbilar, en hel del bönder osv. Många som bara vill komma fram men iom vägens beskaffenhet och trafiken är det sällan bra omkörningsmöjligheter. Det är som du säger, det har hänt mycket på vissa avsnitt senaste åren men det har även historiskt hänt allvarliga olyckor strövis där.
Vill minnas för lite längre sedan att det var en allvarlig olycka (ev med döda) när en bil valde att försöka vända mitt på vägen, det var mörkt och bilen vill jag minnas hade dålig belysning.
Oftast är det ju idiotgrejor när det går riktigt illa men sådant händer och eventuella konsekvenser är ju oftast en följd av trafikintensitet och hastighet.