2026-09-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
"Borgarnas fel" så klart.
Yes, mellan raderna va de exakt det personen menade
Citera
2026-09-02, 17:19
Medlem
Har vi något namn och vilken ort de omkomna kommer ifrån.
Citera
2026-09-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okh
Jo visst....

En kommentar ovanför dig: "Det förstod de flesta av oss".

Bitter att du inte var smart nog? Sedan har jag inget problem med Torkild, han har räddat Landskrona på många sätt.
Citera
2026-09-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen

Bitter att du inte var smart nog? Sedan har jag inget problem med Torkild, han har räddat Landskrona på många sätt.

Absolut inte bitter, men jag tror inte dina ord bara därför skrev jag 'jo visst'
Och vem fan är Torkild 🤣
Citera
2026-09-02, 17:34
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Torkild är en av få riktigt bra liberaler, som varit bra över tid och haft vettiga ideer över tid. Ingen vindflöjel som t.ex. Romina..

@7711:
Ang de omkomna så är det enda jag sett att de INTE ska vara hemmahörande i Landskrona, mer än så tror jag inte kommit fram. Inte sett så mycket än i de lokala facebook-grupperna heller.
Citera
2026-09-02, 17:44
Medlem
Citat:
Absolut inte bitter, men jag tror inte dina ord bara därför skrev jag 'jo visst'
Och vem fan är Torkild 🤣

Styrande politiker och detta har han varit under en betydligt längre tid än just en mandatperiod. Så, fortsätt du att tro vad fan du vill.
Citera
2026-09-02, 17:52
Medlem
Citat:
Styrande politiker och detta har han varit under en betydligt längre tid än just en mandatperiod. Så, fortsätt du att tro vad fan du vill.

vad har politik med ämnet att göra öh?
Citera
2026-09-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7711
Har vi något namn och vilken ort de omkomna kommer ifrån.

Den ena kommer från Sjöbo och heter Em*l N*lsson. Sambo/fru och två barn.
Jobbar med underhåll av järnvägar, men om det var det som hade gjorts i samband med olyckan vet jag dock inte.
Citera
2026-09-02, 18:41
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderson8
Den ena kommer från Sjöbo och heter Em*l N*lsson. Sambo/fru och två barn.
Jobbar med underhåll av järnvägar, men om det var det som hade gjorts i samband med olyckan vet jag dock inte.

Aj fan, stackars alla inblandade och efterlevande!
Citera
2026-09-02, 19:16
Medlem
Citat:
vad har politik med ämnet att göra öh?

Vem var det som trodde att jag syftade på just politiken?

Jo, du.
Så jag vet inte, fråga dig själv. Fubbick.
Citera
2026-09-02, 19:26
Medlem
Citat:
Vem var det som trodde att jag syftade på just politiken?

Jo, du.
Så jag vet inte, fråga dig själv. Fubbick.

Jag reagerade eftersom att de är en helt fel synonym att använda i en mening för att beskriva en tidsperiod av trafikolyckor. Eftersom att ordet är politiskt.
Citera
2026-09-02, 21:05
Medlem
Citat:
Vad är man uppe i nu på den förbannade sträckan, 3 dödsolyckor under denna mandatperiod? Dags att man gör något åt skiten nu.

För dem som inte kan vägen. 90-väg med smått böljande åkrar runt om. Första sträckan från Landskrona har man betydligt mycket mindre sikt än vad man tror, vet inte hur många gånger jag stått på bromsen för att slippa få en bil i fronten där.

Sedan nedanför detta när man är i höjd med Asmundtorp har man en en större korsning (Stoppskylt ut på 17). Där är det väldigt öppet, ofta höga hastigheter osv.

Man har också många traktorutfarter från åkrarna.

Edit: olyckan ska ha skett någonstans innan vägkorset enligt lokalbor.
Typ, här kanske? https://maps.app.goo.gl/4xTLjDau6WCB3tqr8?g_st=ac

Mörkt och dålig bild men traktorn ser inte ut som att den har frontat i en dödsolycka så bilen har nog kört in i den bakifrån.
Om jag bara snabbt får gissa; riktning Eslöv, hög hastighet och där är ett litet krön strax före. Plötsligt kommer man ut på det öppna och så står där en traktor.
Kör där väldigt ofta, visst har trafiken ökat, inte minst epa-raggare, men så jävla otäck och farligare den inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in