2026-09-02, 07:24
Medlem
Citat:
En personbil krockade med en traktor på riksväg 17 i höjd med Asmundtorp utanför Landskrona under tisdagen. Två män omkom.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/traktor-och-personbil-kolliderade-tva-personer-till-sjukhus

Någon som vet något mer?
Citera
2026-09-02, 08:38
Medlem
Vad är man uppe i nu på den förbannade sträckan, 3 dödsolyckor under denna mandatperiod? Dags att man gör något åt skiten nu.

För dem som inte kan vägen. 90-väg med smått böljande åkrar runt om. Första sträckan från Landskrona har man betydligt mycket mindre sikt än vad man tror, vet inte hur många gånger jag stått på bromsen för att slippa få en bil i fronten där.

Sedan nedanför detta när man är i höjd med Asmundtorp har man en en större korsning (Stoppskylt ut på 17). Där är det väldigt öppet, ofta höga hastigheter osv.

Man har också många traktorutfarter från åkrarna.

Edit: olyckan ska ha skett någonstans innan vägkorset enligt lokalbor.
Typ, här kanske? https://maps.app.goo.gl/4xTLjDau6WCB3tqr8?g_st=ac

Mörkt och dålig bild men traktorn ser inte ut som att den har frontat i en dödsolycka så bilen har nog kört in i den bakifrån.
Om jag bara snabbt får gissa; riktning Eslöv, hög hastighet och där är ett litet krön strax före. Plötsligt kommer man ut på det öppna och så står där en traktor.
Senast redigerad av Kockumskranen 2026-09-02 kl. 09:05.
Citera
2026-09-02, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Vad är man uppe i nu på den förbannade sträckan, 3 dödsolyckor under denna mandatperiod? Dags att man gör något åt skiten nu.

För dem som inte kan vägen. 90-väg med smått böljande åkrar runt om. Första sträckan från Landskrona har man betydligt mycket mindre sikt än vad man tror, vet inte hur många gånger jag stått på bromsen för att slippa få en bil i fronten där.

Sedan nedanför detta när man är i höjd med Asmundtorp har man en en större korsning (Stoppskylt ut på 17). Där är det väldigt öppet, ofta höga hastigheter osv.

Då traktor är inblandad så kan man också nämna alla traktoruppfarter från åkrarna runt om. Spekulerar nu men om vi pratar 10 stycken över dryga 3 km?

Är det den man ser i Sygsvenskan tror du?
Citera
2026-09-02, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är det den man ser i Sygsvenskan tror du?

Enligt lokalbor hade man avspärrning ner hela vägen dit. Tycker inte riktigt att jag känner igen mig men ett tag sedan jag körde där och vet att de dragit ner mycket av växtligheten som finns på Google maps.

Börjar luta åt denna nu.
https://maps.app.goo.gl/AFygBRNotm9u5pVs9?g_st=ac
Citera
2026-09-02, 09:23
Medlem
Svårt att se på bilderna men SER ut som ett traktorsläp efter John Deere traktorn....då kan man ju misstänka att han saktat ner för att svänga in mot vägen fronten pekar å blivit påkörd bakifrån... skadorna på bilen ser ut som en underkörningsskada på ett släp eller kärra
kanske inte var nån fungerande belysning på kärran heller..... vem vet
Senast redigerad av huskvarnaboy 2026-09-02 kl. 09:26.
Citera
2026-09-02, 12:31
Medlem
Citat:
Enligt lokalbor hade man avspärrning ner hela vägen dit. Tycker inte riktigt att jag känner igen mig men ett tag sedan jag körde där och vet att de dragit ner mycket av växtligheten som finns på Google maps.

Börjar luta åt denna nu.
https://maps.app.goo.gl/AFygBRNotm9u5pVs9?g_st=ac

Av bilderna att döma o med jämförelse av street view så gäller det absolut denna korsningen.
Citera
2026-09-02, 12:44
Medlem
Citat:

Man har också många traktorutfarter från åkrarna.

Edit: olyckan ska ha skett någonstans innan vägkorset enligt lokalbor.
Typ, här kanske? https://maps.app.goo.gl/4xTLjDau6WCB3tqr8?g_st=ac

Mörkt och dålig bild men traktorn ser inte ut som att den har frontat i en dödsolycka så bilen har nog kört in i den bakifrån.
Om jag bara snabbt får gissa; riktning Eslöv, hög hastighet och där är ett litet krön strax före. Plötsligt kommer man ut på det öppna och så står där en traktor.

Menar du på att det är politiken som styr över hur folk tar beslut i trafiken eller varför använder du ordet "mandatperiod" ?
Citera
2026-09-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okh
Menar du på att det är politiken som styr över hur folk tar beslut i trafiken eller varför använder du ordet "mandatperiod" ?

"Borgarnas fel" så klart.
Citera
2026-09-02, 13:01
Medlem
Kloges avatar
https://www.facebook.com/100087978086080/posts/1073870912222168/?app=fbl
Citera
2026-09-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okh

För att hänvisa till antalet år.
Citera
2026-09-02, 15:05
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Det förstod de flesta av oss

Håller med dig, bor i närheten av vägen och det är mycket olyckor och problem. Trafiken har ökat mycket på 10-15 år, nuförtiden kan det vara rätt tjockt med trafik många tider om dygnet.
Citera
2026-09-02, 17:11
Medlem
Citat:

Jo visst....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera