2026-09-01, 07:19
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Riksdagsledamoten Victoria Tiblom har följt ett konto som vid flera tillfällen delat nazistiska symboler på sociala medier, visar en granskning från P3 Nyheter.

Hon skriver i ett mejl till kanalen att hon inte sett inläggen, inte håller med om budskapen och inte kan ta ansvar för vad andra delar. Hon har nu slutat följa kontot.

Granskningen visar att liknande Tiktok-konton även har följare bland flera SD-politiker på kommunnivå och företrädare för partiets lokala förbund. En liberal kommunpolitiker och en lokalavdelning inom Moderata ungdomsförbundet följer också högerextrema konton.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1490254

Inte så snyggt av en riksdagsledamot att följa ett konto som delar nazistinnehåll. Vad kommer hända nu? Uteslutning?
Citera
2026-09-01, 07:24
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Hur ska man lära sig om saker om man inte studerar symbolerna?
Citera
2026-09-01, 08:00
Medlem
grungewhores avatar
Vad är ett konto som "delar nazistsymboler"?
Citera
2026-09-01, 08:14
Medlem
Likt detta Flashback där vissa skriver rasistiska kommentarer, påstår att araber är smutsiga, vita människor är djävulen själv, kvinnor är blåsta, män misshandlar, antivaxxare ska dö, Israeler är goda osv.

Ska en politiker som varit på Flashback också kölhalas?

Dum trådstart och dum nyhet som bara vill smutskasta ett visst parti.
Citera
2026-09-01, 08:24
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Likt detta Flashback där vissa skriver rasistiska kommentarer, påstår att araber är smutsiga, vita människor är djävulen själv, kvinnor är blåsta, män misshandlar, antivaxxare ska dö, Israeler är goda osv.

Ska en politiker som varit på Flashback också kölhalas?

Dum trådstart och dum nyhet som bara vill smutskasta ett visst parti.
Märklig jämförelse. Här har alltså riksdagsledamoten aktivt valt att följa ett konto som sprider nazisymboler.
Citera
2026-09-01, 08:24
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vad är ett konto som "delar nazistsymboler"?
Vad brukar det vara för typ av konto tror du?
Citera
2026-09-01, 08:51
Medlem
"Nazistsymboler" kan väl vara ett glas med mjölk, en hand som gör OK-tecknet eller nästan vad som helst nu för tiden.
Citera
2026-09-01, 09:04
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Vad brukar det vara för typ av konto tror du?
Såg bl a att Expo nån gång delat en karta med nazistsymboler. Är det ett sånt konto?

Du kanske är lite eljest, men att ett konto delar "nazistsymboler" betyder inte nödvändigtvis att det är ett nazistkonto, för då hade ju pressen skrivit det, eller hur.
Citera
2026-09-01, 10:00
Medlem
Citat:
Märklig jämförelse. Här har alltså riksdagsledamoten aktivt valt att följa ett konto som sprider nazisymboler.

Jag är ju aktiv här fastän andra sympatiserar med saker jag inte gör???
Ser du inte likheten?
Vad är det för sajt hon följer?
Hyllar hon Nazismen eller har hon gillat svastikan eller SS loggan?

Detta verkar bara vara ett nytt försök att skapa mer hat av en ickenyhet.
Citera
2026-09-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
"Nazistsymboler" kan väl vara ett glas med mjölk, en hand som gör OK-tecknet eller nästan vad som helst nu för tiden.
Det kan också vara hakkors, affischer med de fjorton orden, och signerade kopior av mein kampf.
Citera
2026-09-01, 10:31
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Jag är ju aktiv här fastän andra sympatiserar med saker jag inte gör???
Ser du inte likheten?
Vad är det för sajt hon följer?
Hyllar hon Nazismen eller har hon gillat svastikan eller SS loggan?

Detta verkar bara vara ett nytt försök att skapa mer hat av en ickenyhet.
Ingen bryr sig om du eller SD-riksdagsledamoten är aktiva på tiktok eller flashback. Det är vad ni gör när ni är aktiva som spelar roll.
Citera
2026-09-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig om du eller SD-riksdagsledamoten är aktiva på tiktok eller flashback. Det är vad ni gör när ni är aktiva som spelar roll.

JAG är AKTIV på FLASHBACK.
På flashback finns nazister.
Jag är inte nazist.
Det finns våldtäktsmän på Flashback.
Jag är inte våldtäktsman.

Vad andra gör på ett forum, vilket som helst har ju inte med min trovärdighet eller min person att göra.
Om hon hänger på en plattform där det existerar ett hakkors gör inte henne till en Nazist.

Vad är det för forum?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in