2026-09-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GullArthur
Kränkt vit man?
Alltid, men avskyr desinformation
Citera
2026-09-01, 10:52
Medlem
Är det inte dags att riksmedia skriver om detta??

Två hyenor slog ihjäl en familjefar pga att han skyddade sin dotter? Svensk media är så förbannat äcklig.

JAG VILL HA NAMN. ÖKA!
Citera
2026-09-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det är för att gärningsmännen inte är vita svenskar, annars hade det varit stora krigsrubriker i media.

Bara föreställ dig om det skulle vara svenska killar som tafsade på en invandrartjej och sedan slog ihjäl hennes pappa när hon sa ifrån. Jävlar vilka rubriker det skulle bli i media och varenda partiledare hade uttalat sig, det skulle bli stora manifestationer mot rasism i hela landet.

Hatbrott mot svenskar räknas tyvärr inte som hatbrott i detta landet, vita svenskar behandlas som andra klassens medborgare i sitt eget land.

Jo, mediabevakningen är helt uppåt väggarna.
Citera
2026-09-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugesnipp
Alltid, men avskyr desinformation
Var har jag desinformerat? Jag är inte superaktiv på sociala medier, men jag skrev endast vad som dyker upp i mitt flöde. Sen visste jag ju om dådet via andra källor.
Citera
2026-09-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Vad har du läst att mamman och mormodern skulle ha varit med?
Det var nån i tråden som länkade till en facebook-sida där det stod så. Stämmer det eller ej?
Citera
2026-09-01, 11:07
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullArthur
Jo, mediabevakningen är helt uppåt väggarna.

Absolut! Inte ens lokaltidningen NWT har detta som toppnyhet längre. Hade något liknande hänt i min medelstora småstad så hade tidningen mjölkat händelsen i dagar. Man hade intervjuat poliser, vittnen och bara vanligt folk på stan. Dock hade man väl inte skrivit något om identiteten på de misstänkta gärningsmännen...
Citera
2026-09-01, 11:10
Medlem
Tuors avatar
Visserligen kan man inte utesluta att GM är inavlade svenska fyllon som greppat tag i dotterns rumpa och fått en arg pappa på sig, men mainstream-media har i princip varit knäpptysta så här långt.

Så brukar det vara när GM inte är svenskar.

En annan konstig sak är att vi vet så lite om GM. När GM är svenskar så brukar det dyka upp namn tämligen snabbt.
Citera
2026-09-01, 11:11
Medlem
Hjälp till att sprida denna nyhet då, (när riktig information kommit fram!)
In och posta på andra forum och kontakta reportrar osv.
Sånt här behöver få spridning, annars får ingen reda på det och eftersom "Media" inte vill skriva om det eftersom det inte följer deras intressen så får gemene man göra det.
Citera
2026-09-01, 11:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Visserligen kan man inte utesluta att GM är inavlade svenska fyllon som greppat tag i dotterns rumpa och fått en arg pappa på sig, men mainstream-media har i princip varit knäpptysta så här långt.

Så brukar det vara när GM inte är svenskar.

En annan konstig sak är att vi vet så lite om GM. När GM är svenskar så brukar det dyka upp namn tämligen snabbt.

Jo det kan man. Man kan utesluta det.

Vissa brott begås endast av asylanter från icke skidåkande länder. Detta är ett sånt. Jag visste vilka GM var direkt när jag såg rubriken.

Liknande händelser har även skett tidigare, så det är knappast första gången.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-09-01 kl. 11:21.
Citera
2026-09-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
En svensk man är med sin dotter, hennes mor och mormor ute på stan. Utlänningar tafsar på dottern och mannen konfronterar dem. Då hoppar de på honom och stampar/sparkar ihjäl honom. Kvinnorna verkar inte ha gjort nåt för att hjälpa honom.

Man frågar sig om de kände varann sen tidigare. Om inte, varför sånt våld? Var mannen så ursinnig att de ville läxa honom eller handlade det om vanlig hederlig rasism? Eller var allt bara på skoj och de hade ingen aaaning om att han skulle dö?
Har svårt att förstå varför ingen gjorde något om det fanns andra i närheten, jag hade inte kunnat låta bli och om inte kasta mig emellan då jag inte är ung längre (har stoppat många slagsmål förr då jag lagt mig i) man kan skrika som minst, om många gör åtminstone något hade det inte behövt gå så långt 😢 Det finns ingen civilkurage längre, otroligt sorgligt. Kan däremot bara tänka mig hur många som filmade.. Jag har blivit tillsagd av en polis bekant att man inte kan göra som jag utan att riskera råka illa ut men jag är från Finland och ryggrad är nödvändig, man hjälper någon i utsatt situation!
Citera
2026-09-01, 11:33
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Idag, oklart när men brukar vara runt lunch/eftermiddag
Vad har du sett att det sker idag? De har fortfarande inte tagit fram en häktningsframställan. Häktningsförhandlingarna måste senast vara färdiga under Torsdag fm.
Citera
2026-09-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Hur var kvinnan klädd när detta inträffade?
Har det någon som helst betydelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in