2026-08-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missisoppan
Det finns ju statistik på vilka män som ännu inte slutat slå sin fru.

- Afrikaner
- Araber
- Turkar
- Kriminella

samt allmänt trashiga män i samhällets utkant. Gunnar Strömmer är ledande initiativtagare till detta projekt.

Jag vet en polis med segelbåt som slog sin fru på ett bestialiskt sätt.
Citera
2026-08-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Det beror väl på vad du har gjort. Du svarade aldrig på frågan om varför du trodde hon skulle ge sig på dig.

Hon vart sne för jag tittade på henne. Inget annat.
Vi var båda strax över 22 bast och det är väl både naturligt och normalt att en ung man kollar in en ung tjej. Inget att ge en hotfull blick för.

Så psykvård behöver hon garanterat.
Citera
2026-08-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missisoppan
Det finns ju statistik på vilka män som ännu inte slutat slå sin fru.

- Afrikaner
- Araber
- Turkar
- Kriminella

samt allmänt trashiga män i samhällets utkant. Gunnar Strömmer är ledande initiativtagare till detta projekt.

Jo men det ska ju finnas bevis som helvete. Annars är det lite väl extremt.
Citera
2026-08-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag undrar jag, om det här enbart gäller män? Eller måste kvinnor också köra bank-ID (det verkar ju mest vara ett förslag som riktar sig till kvinnor)

Ömsesidigt måste det ju va.
Annars är det ju fan diskriminering.
Citera
2026-08-30, 20:43
Medlem
Moderaterna börjar spåra ur nu. Lilleputen har verkligen dragit ned partiet.
Citera
2026-08-30, 20:46
Medlem
Citat:
Varför skulle jag behöva försvara mig mot henne???

Varför trodde du att du skulle behöva försvara dig mot henne? Vad hade du gjort för att tro att det var dig hon var ute efter?

Byter ut några av dina ord: Varför skulle kvinnor behöva försvara sig mot män? Lika efterbliven fråga som du ställer.

Du vet att det finns kvinnor som misshandlar män också, men dessa ska inte ingå i detta enligt denna pajasregering.

Jag trodde man var lika inför lagen, men även där har Moderaterna med den patetiska fjolliga dvärgen tuffe Uffe (som är kvinnan i hushållet) ändrat på.

Detta påminner om "mäns våld mot kvinnor" (förringar inte att män begår våldsdåd mot kvinnor) men när kvinnan är den som begår våld mot mannen, då heter det också "mäns våld mot kvinnor". Sjuk jävla regering alltså.

Som AFS'are / Örebro:are funderar jag fan mig på att rösta sossarna () enbart för att förhoppningsvis få slippa denna jävla skitregering med en fjolla som statsminister.
Citera
2026-08-30, 20:47
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Byter ut några av dina ord: Varför skulle kvinnor behöva försvara sig mot män? Lika efterbliven fråga som du ställer.

Du vet att det finns kvinnor som misshandlar män också, men dessa ska inte ingå i detta enligt denna pajasregering.

Snyt röven med din mellanstadiewhataboutism.
Citera
2026-08-30, 20:50
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Nu vill moderaterna att män som kan riskera slå en kvinna skall bli inlåst på obestämd tid- fastän de inte begått något brott.

Tankar på detta? Fan aldrig mer M https://www.svd.se/a/0pk5oA/kristersson-farliga-man-ska-tvangsomhandertas

Män som tidigare gjort sig skyldiga till allvarliga misshandlar av kvinnor tolkar jag det som.

Självklart ska dessa buras in och aldrig någonsin släppas ut igen.

Mycket bra av M!!!

Sätt slöddret på plats!!!
Citera
2026-08-30, 20:55
Medlem
Citat:
Snyt röven med din mellanstadiewhataboutism.

Så vi ska ha lagar som baseras på huruvida personen i fråga, som f.ö inte har begått något brott, är man eller kvinna och den ena ska undslippa, av vilken anledning?

Din logik och hur du svarar visar bara din mentala mellanstadienivå. Du verkar mest projicera bara.

Tur att moderaterna och tuffe Uffe försvinner för gott efter detta val.
Citera
2026-08-30, 21:00
Avstängd
MohinderHerbs avatar
Ok om de stiftar en väl definierad lag kring det men detta låter utomrättsligt? Är situationen verkligen så akut att det behövs? Börjar direkt tänka på me to som skamligt utnyttjades och förstörde folks liv. Inget mer uppmanande till häxjakt-fasoner tack.
Citera
2026-08-30, 21:03
Medlem
dude2ks avatar
Kvinnor som slår män då? Vad händer med dem? Borde inte detta gälla åt båda hållen? Märkligt!
Citera
2026-08-30, 21:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj

Jag trodde man var lika inför lagen, men även där har Moderaterna med den patetiska fjolliga dvärgen tuffe Uffe (som är kvinnan i hushållet) ändrat på.

Detta påminner om "mäns våld mot kvinnor" (förringar inte att män begår våldsdåd mot kvinnor) men när kvinnan är den som begår våld mot mannen, då heter det också "mäns våld mot kvinnor". Sjuk jävla regering alltså.

Som AFS'are / Örebro:are funderar jag fan mig på att rösta sossarna () enbart för att förhoppningsvis få slippa denna jävla skitregering med en fjolla som statsminister.
I lesbiska relationer är partnervåld vanligast men detta får man inte tala om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in