Citat:
Ursprungligen postat av
korvstofft
Tror inte detta gäller normala skötsamma Svenssons.
Det handlar mer om att ge polisen befogenheter och angripa i kaosfamiljer där kvinnor förtrycks och man inte riktigt kan bevisa med all säkerhet att våld har begåtts.
Jag talar givetvis om familjer från främmande kulturer där kvinnor inte allt för ofta är förtryckta på en kulturell och systematisk nivå, dessa undangöms och har inte någon möjlighet till att nå ut.
Bra förslag!
Fast även om en man är farlig och har begått brott, heter det inte att man har sonat sitt brott?
Om en man, eller kvinna för den delen, begår fysisk misshandel, varför inte ha strängare straff beroende på hur allvarligt det är?
Jag är för att det ska finnas en publik lista tillgänglig för allmänheten med både namn och adress om man har begått sexuella övergrepp på >
barn <.
Men ta t.ex USA, i början var det tänkt för att man ska kunna skydda sina barn mot potentiella pedofiler som finns i ens närhet. Nu hamnar folk på den listan för att man har råkat urinera offentligt framför en vuxen. Då hamnar du på samma lista som pedofiler utan att man kan se vad det var för brott personen hade begått, så man utgår ifrån att det är en pedofil.
Samma sak kommer hända här. Mitt i ett bråk råkar mannen knuffa kvinnan, hon polisanmäler och nu kommer han under hela sitt liv vara misstänkt för att kunna begå misshandel mot kvinnor som alla kan se offentligt.
Kvinnor kommer även kunna utnyttja detta för att skada mannen, ta t.ex falskanmälan för våldtäkt som ett perfekt exempel som anses vara rättsosäkert, vilket det också är.
Eller du kanske inte utgår ifrån att man i det här samhället kommer tro mer på kvinnan och utgå ifrån hennes historia i ett land där mannen alltid är den misstänkta? Likt hur det funkar i flera andra sammanhang såsom falska påståenden om våldtäkt.
Tar ett teoretiskt fall: En man som har misshandlat en kvinna lindrigt vid ett enda tillfälle men som aldrig kommer upprepa det igen i framtiden. Hur lätt är det inte för henne att göra en falskanmälan där man utgår från hennes lögner då hon alltid förblir offret och mannen förövaren?
Nej detta är så förbannat sjukt och rättsosäkert man bara kan komma där man ser olika på individen beroende på kön.
F.ö avskyr jag folk som misshandlar, framförallt barn och kvinnor, men detta är så otroligt dumt att man kan tro att tuffe Uffe har fått ytterligare en hjärnskada.