2026-08-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Nu vill moderaterna att män som kan riskera slå en kvinna skall bli inlåst på obestämd tid- fastän de inte begått något brott.

Tankar på detta? Fan aldrig mer M https://www.svd.se/a/0pk5oA/kristersson-farliga-man-ska-tvangsomhandertas
Av säkerhetsskäl skulle man kunna låsa in alla sjuklöverpolitiker och alla bidragsinvandrare de har importerat.
Citera
2026-08-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Kristersson och Strömmer satt väl ned och "brainstormade" om ytterligare något bra valfläsk (som påminner om den senares förslag om ID-kontroll på dejtingappar?

Iförsig, där kan jag nog hålla med.
Så man vet vem fan man träffar.
Citera
2026-08-30, 19:54
Medlem
Hatar att Ulf och M slår in på denna populistiska väg.

Tänk om tänk rätt
Citera
2026-08-30, 20:04
Medlem
Christopher.s avatar
Så hur går det till i praktiken? grannen ringer polisen i bråk i lägenhet, polisen kommer till plats och en man och kvinna påträffas i lägenheten. Kvinnan och mannen säger inget ha hänt förutom att de hade ett argument, ska då polisen arrestera mannen för misstänkt kvinnofridskränkning utan att några fysiska bevis samt ingen samarbetsvillig eller existerande målsägande? har svårt att se det.

Frågan är ju vart man drar gränsen, tvångsomhänderta alla muslimska män för att de potentiellt är terrorister? Nej jag gillar inte sådana här auktoritära ingripanden.
Citera
2026-08-30, 20:12
Medlem
nu har lagen om mäns våld mot kvinnor tillagt psykiskt våld och ekonomiskt våld så du behöver inte vara hotfull
du behöver bara inte svara på ett sms tillräckligt snabbt eller inte köpa en väska åt tjejen så får du obestämt tids fängelse.
du måste utgå från absolut sjukaste rättspraxis av en feminist batikhäxa som nämdemän.
då redan har någon fått fängelse över en hallucination på lustgas
Citera
2026-08-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Nu vill moderaterna att män som kan riskera slå en kvinna skall bli inlåst på obestämd tid- fastän de inte begått något brott.

Tankar på detta? Fan aldrig mer M https://www.svd.se/a/0pk5oA/kristersson-farliga-man-ska-tvangsomhandertas

Ett omhändertagande när risken är tydlig är långt ifrån detsamma som att bli inlåst på obestämd tid för att någon kan riskera att slå någon.

Oavsett vad, så har vi ju redan brottet förberedelse till misshandel. Det tillkommer en kvinnofridsvariant eller liknande här nu, eller då kanske verktyg för polisen att agera som så.

Hur mycket LHS är du egentligen?
Senast redigerad av Kockumskranen 2026-08-30 kl. 20:34.
Citera
2026-08-30, 20:21
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Är det normalt att blänga hotfullt ?
Det var inte bara mig hon blängde hotfullt på utan andra också, flera gånger jag såg henne på stan.
Hon njuter väl av att vara farlig och skrämma folk.

Tycker hon behöver psykvård.

Det beror väl på vad du har gjort. Du svarade aldrig på frågan om varför du trodde hon skulle ge sig på dig.
Citera
2026-08-30, 20:28
Medlem
Missisoppans avatar
Citat:
Hur ska risken bedömas då ?

Det finns ju statistik på vilka män som ännu inte slutat slå sin fru.

- Afrikaner
- Araber
- Turkar
- Kriminella

samt allmänt trashiga män i samhällets utkant. Gunnar Strömmer är ledande initiativtagare till detta projekt.
Citera
2026-08-30, 20:30
Medlem
Citat:
Iförsig, där kan jag nog hålla med.
Så man vet vem fan man träffar.

Jag undrar jag, om det här enbart gäller män? Eller måste kvinnor också köra bank-ID (det verkar ju mest vara ett förslag som riktar sig till kvinnor)
Citera
2026-08-30, 20:31
Medlem
Hahaha, detta är ju bättre än idag där män fritt slår och terroriserar hela familjen ostraffat decennie efter decennie.
Men "misstänkas kunna slå" är lika dumt som när Soc omhändertar barn utan att något hänt men de argumenterar för att de ser en risk pga smulor i soffan (googla Norrköping).

De borde verkligen omhänderta alla män där kvinnan och barnet lever gömda så att mannen får vara inlåst istället pch barnen kan bo med sin mamma på ett och samla ställe.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-30 kl. 20:33.
Citera
2026-08-30, 20:31
Avslutad
Eh, va?

Låsa in oskyldiga på obestämd tid?

M är helt sjuka i huvudet. Rösta på KD eller SD istället...
Citera
2026-08-30, 20:33
Medlem
INGSOCs avatar
Vad säger att en sådan lag inte kan användas mot åsiktsmotstsåndare i framtiden?
Man bara säger "han har risk att slå sin fru" och vips så blir man inlåst på obestämd tid.

Man ska vara väldigt uppmärksam när staten håller på med sådana här inskränkningar.
Annars kommer vi i framtiden hamna i ett 1984 scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in