2026-08-30, 19:27
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nej, man ska inte visa respekt mot folkförrädare som vill ha hit fler blattar och negrer.

Hoppas verkligen att du är en känslig klimakteriekärring. Annars blir man ju fan deprimerad.

Du skulle bli förvånad men det finns faktiskt män som också är sådär.
Finns många i miljöpartiet och vänsterpartiet
Citera
2026-08-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Som sagt, han behöver ju inte gå från det ena spektrat att bete sig illa till den andra änden på skalan.

Jag tror helt enkelt att han hade fått mkt mer uträttat i politiken om han var fortsatt lika kritisk men samtidigt inte kallade sin politiker-kollegor för jävla fetto, eller idiot osv.

Det är ju vad jag tror.
Du märker nog inte att jag ändå är på hans sida i politiken.

Har han sagt "jävla fetto"? 😂😂
Det där med idiot förstår jag i den kontexten han är. Örebro kommun är ju sanslöst vidriga, kolla hur de behandlat Elsas och Malins familjer.
Jag tror att det kan gå mycket bättre i riksdagen men han kan säkert bli förbannad om V står och ljuger som de brukar.
Citera
2026-08-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
För han vet att hans framgång inte ligger i att bemöta argument utan i att få snygga klipp till internet. För om man faktiskt kollar lite på hans förslag är det extremt svårt få dem att funka.

Han vill sänka skatten och ge fri tandvård. Själv säger han att man ska lägga ner public service för att finansiera det t.ex. Den matematiken går helt enkelt inte ihop. Pengarna kommer inte räcka.

Han vill samtidigt ta bort all skatt på bensin och el, men han vill sannerligen inte ta upp de effekterna det skulle få då det innebär att vi måste lämna EU för att kunna göra det. Det går ju bara att titta på Storbritannien för att se hur bra det blev.

Men om han höll sin käft tillräckligt länge för någon att få lyfta den poängen skulle ju hans fasad falla sönder.

Där har du hela hans strategi.

Hur vet du att det inte går ihop? Var har du räknat på det?
Citera
2026-08-30, 19:29
Medlem
Citat:
Visa mig exakt var han "äger" alla? Jag tycker snarare tvärtom att han gjorde bort sig i nästan varje debatt. Möjliga undantaget var fri tandvård där jag tycker kvinnans nyliberala argument föll helt.

Jag håller inte alls med första kvinnan där de diskuterar ev utvisningar men Allard hetsar upp sig så till den milda grad att ingen människa som är någorlunda icke-pubertal kan ta honom på allvar.

Varje ny person blev ägd av Allard. Säg någon som ägde honom och ta med timestamp så checkar jag det sen.
Citera
2026-08-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vilket jag gjorde, alltså funderade på det. Funderingarna ledde då till en följdfråga som gällde hur aktuellt det var med invandring genom skogar, kärr och havskuster.

Om det är en stor grej blir det tuffare att stänga gränsen. Frågan är hur stor den företeelsen är.
Jag är ju lite dystopiskt lagd så jag tänker en del på de folkvandringar vi antagligen har framför oss till följd av klimatförändringar. Människan har alltid vandrat mot bättre livsförutsättningar. Det är en del av vår framgång. Det upphör inte för att man drar linjer på en karta.
Citera
2026-08-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Tror man kommer få svårt att driva igenom ex.vis migrationspolitik i riksdagen om man inte kan låta bli att brösta upp sig och bli lite röd om kinderna och säga babbe babbe kaosblatte varje gång frågan kommer på tal.

Om någon börjar misstänka att Allard är en loose cannon som kommer vara inblandad i för många bråk, och ha för många videos att klippa där han spelat in sig själv när han bråkar med folk, så kanske man också befarar att han inte kommer få så mycket gjort på riksdagsnivå. Som JÅ en gång kommenterade så handlar ju mycket av riksdagspolitiken om att komma överens, övertala andra, bilda allianser, kompromissa etc.

Allard tycks få lite stånd av att se på sig själv som en lone gunman som bara företräder sig själv (och "folket" då lol) och som alla andra därmed är ute efter att "sänka". En självbild som de flesta heterosexuella män blivit kåta på sedan 1700-talet nån gång. Därmed blir också "tonen" något som folk pausar lite kring. Frågan är vad han lyckas driva igenom om alla blir "feta, fega kärringar" innan riksdagsåret är slut.
Som sagt, inget emot hans politik?
Citera
2026-08-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varje ny person blev ägd av Allard. Säg någon som ägde honom och ta med timestamp så checkar jag det sen.
Så ägd i din mening innebär att avbryta dem konstant? Är det så du tänker?
Citera
2026-08-30, 19:35
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hur vet du att det inte går ihop? Var har du räknat på det?

De utgifter han vill dra in räcker helt enkelt inte till fri tandvård, högre löner till alla inom vården och skattesänkningar. Kolla budgetposterna han tar upp och lägg ihop dem. Det blir inte tillräckligt mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Man.down

Ingen äger Allard. Hela "debatten" är bara ett skämt. Vare sig Allard eller någon av de han debatterar kommer fram till något.
Senast redigerad av SkogsKonung 2026-08-30 kl. 19:37.
Citera
2026-08-30, 19:38
Avstängd
immenhusens avatar
Citat:
För han vet att hans framgång inte ligger i att bemöta argument utan i att få snygga klipp till internet. För om man faktiskt kollar lite på hans förslag är det extremt svårt få dem att funka.

Han vill sänka skatten och ge fri tandvård. Själv säger han att man ska lägga ner public service för att finansiera det t.ex. Den matematiken går helt enkelt inte ihop. Pengarna kommer inte räcka.

Han vill samtidigt ta bort all skatt på bensin och el, men han vill sannerligen inte ta upp de effekterna det skulle få då det innebär att vi måste lämna EU för att kunna göra det. Det går ju bara att titta på Storbritannien för att se hur bra det blev.

Men om han höll sin käft tillräckligt länge för någon att få lyfta den poängen skulle ju hans fasad falla sönder.

Han har dock en poäng, som han nog säkert inte själv har tänkt på. Sänkt skatt ökar innovation och konsumtion, och därigenom sysselsättningsgrad, och vilket i sin tur leder till ökade skatteintäkter. Det är därför ekonomin brukar gå som tåget efter en högerregering, efter att de har städat upp efter socialdemokratiskt vanstyre.

/AI
Citera
2026-08-30, 19:41
Medlem
Tidölaget vägrar införa Lönetransparensdirektivet, ändå är vi fortfarande med i EU:
https://www.sverigesingenjorer.se/opinion-och-press/nyheter/vad-hander-med-lonetransparensdirektivet/

När det gäller bränslepriserna så har Tidö lyckats sänka dem på ett annat sätt genom att sänka reduktionsplikten.

Även om han inte skulle lyckas ta bort alla skatter på bränsle och el är de väldigt höga idag, så även en relativt liten sänkning skulle få kännbar effekt.
Citat:

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
Så ägd i din mening innebär att avbryta dem konstant? Är det så du tänker?

Han avbröt inte speciellt mycket denna debatt. Nej ägd i den mening att hans resonemang om transferiatet överrumplar alla andra. Det är något som vänstern måste förhålla sig till om de vill överleva som politisk kraft i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Som sagt, inget emot hans politik?

Frågar du mig om jag har något emot hans politik?
Vad har det med diskussionen att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in