2026-08-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vi får väl se hur det går. Jag föredrar en osmidig politiker som inte är falsk och vågar gå mot strömmen. Som drivs av en inre övertygelse istället för att som Nooshi Dadgostar stå och ljuga hela tiden och använda Vänsterpartiet som personlig karriärsstege.

Som sagt, han behöver ju inte gå från det ena spektrat att bete sig illa till den andra änden på skalan.

Jag tror helt enkelt att han hade fått mkt mer uträttat i politiken om han var fortsatt lika kritisk men samtidigt inte kallade sin politiker-kollegor för jävla fetto, eller idiot osv.

Det är ju vad jag tror.
Du märker nog inte att jag ändå är på hans sida i politiken.
Citera
2026-08-30, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Lmfao. Ja du har rätt, Allard är verkligen "vettigheten" förkroppsligad när han skriker "du din tjockis ska bara hålla käften" till en kille i kommunfullmäktige han inte tycker om. Han är ett fullständigt under av "vettighet" när han står som en bingoutropare och skriker fegis och idiot och sedan klipper ihop filmer av det och lägger upp på tiktok. Han är ett under av vett när han sitter och dricker Monster och tjötar på om att gränserna ska stängas och kaosbabbarna ska ut, och batikkärringarna med.

Han har inte något som helst intresse av att bli "behandlad väl". Han är en karriärist med aggressionsproblem som behandlar alla andra i kommunfullmäktige som skit, och får skit tillbaka. Lite som på dagis när det kom in nån bråkig jävel som inte gillade att sitta still till legorummet, och knuffade omkull allt lego och skrek bajskorv till alla. Fem minuter senare var det allmänt slagsmål. Och efter ytterligare fem minuter kom du inkrypandes med nappflaska och snuttis och bölade om att alla är dumma mot den stackars killen som bara ville bråka lite och skrika bajs i ansiktena på dem.

Det är en jävla massa saker som ställt till problem i Sverige de sista 30 åren. En av dem är att vi har släppt in hundratusentals invandrare, tryckt in dem alla i miljonprogram ute i orten, helt isolerade från svenskar och svenska samhället, utan några som helst krav på dem att lära sig svenska, och sedan har vi blivit jävligt besvikna när dessa invandrare inte förvandlats till svenskar av pur tacksamhet över att de får bo i ett 9-våningshus i Rinkeby med folk från 10 andra länder.

Men till skillnad från de andra två hundra problemen Sverige har så är problemet ovan det enda jävla problem som riksdagspartierna har grälat om sedan 2015 och framåt. Så ja, jag har noterat det. Och med tanke på hur många politiker som också noterat det, och bölar om att det är Aftonbladets fel och inte politikernas etc. Så verkar jag och Allard inte vara de enda. Allard är däremot den enda som gör anspråk på riksdagsplats genom att försöka lösa problemet genom att sitta i olika youtubestudior och vråla babbe, babbe, kaosbabbe, kaosblatte, stäng gränsen, som att han är en 17-år gammal WoW-streamer som försöker skaffa sig lite fler följare.

Du får gärna kalla detta "vett" om du vill, men det är inte "vett". Det är demagogi, och Allard är en vanlig hederlig folkförförare. 19-åriga förstagångsväljare som sitter hemma på discord tar en paus från sitt wank battle och känner sig dystra och arag på samhället, och ser Allard kalla nån kvinna för kärring på tiktok blir förstås uppfriskade av detta. Där fick hon så hon teg, KUNG ALLARD STICKS IT TO THE MAN!!. Men Allard är en yrkespolitiker som fått fem miljoner av en techmiljonär (the man) för att kampanja för att komma in i riksdagen. Han företräder sig själv, och sin karriär, inget annat. Och han vet vad som genererar trafik till hans kanal. Det är att han kallar invandrare för blattar, och kvinnor för kärringar. Det är nämligen kiss och bajs och könsord som får folk att klicka på klipp på internet. Och det är på internet som Allards kampanj äger rum.

Det är inte jobbigare än att höra någon annan politker stå och vråla nån annan talking point som hon vet genererar klick och följare. Huruvida Allard är "jobbig" eller ej är OT.

Jag skulle kalla detta för vad det är.

En slirig invandrare från orten som förmodligen har ett par NPF-diagnoser i botten och borde skaffa sig ett jobb, ett jobb där han får en så pass dräglig lön så han inte känner sig manad och gå ut och 1: sälja gräs, och 2: mucka med snuten.

Utöver detta är det en otrevlig jävel som borde hålla käften, sluta svära och skrika på offentliga tjänstemän, och gå och sätta sig och jobba med nåt istället för att stå och veva framför en kamera. Precis som Allard alltså.

Att kalla honom kaosbabbe är samma sak som att kalla Allard kaossvenne eller en polis för horunge. Det är bara okontrollerad mundiarré som folk som inte kan kontrollera sina känslor och uttrycka sig smakfullt tar till när de vill höras och synas mer än andra.

Som en tillfällig åtgärd som en reaktion på ett pandemiskt virus har vi stängt gränsen ja. Jag vet att du och Allard kanske ser på asylsökande som ett virus, (eller en "parasit" kanske?) men folkrätten ser tyvärr annorlunda ut.

Om Allard vill utfärda "babbekris" i några veckor, och stänga gränsen tillfälligt medans han "renar landet" från blattar och batikkärringar så är väl det en sak, men det framgår ju bevisligen att det inte är "ett par veckor" Allard tänker sig, utan snarare Swexit och peka finger åt Europadomstolen etc.
Det är han självklart fri att driva, men du är som sagt en jävla hycklare när du kallar detta för "vett och sunt förnuft". Det är demagogi.

"Folket" kallar inte kriminella invandrare för kaosbabbar. Nazister kallar däremot judar för råttor, så att fler människor ska börja se på dem som råttor.

"Folket" skriker inte "håll käft tjockis" till kollegor man är oense med. Rabiata 18-åringar på krogen skriker däremot håll käft tjockis till ordningsvakter som slänger ut dem från krogen efter att de ollat bardisken.

Jobbigt och jobbigt. Tror inte att det är så jobbigt för politiker att politiker från andra partier säger att Sverige är dåligt, och allt är deras fel. Det är det enda politikerna säger, varenda jävla intervju.

Den här diskussionen handlar inte om huruvida Allard är "jobbig eller inte" (han är pissjobbig, precis som många andra politiker) utan huruvida han står för det du kallar "vett och sunt förnuft".

Åh, vilken kontroversiell åsikt, en riktig edge lord vi har att göra med här, som tycker det är förjävligt att sexförbrytare får jobb inom äldrevården. Lugna ner dig, folk som röstar vänster kan bli chockade av dina edgy inlägg i debatten.

Det är väl klart som fan att alla sörjer det totala haveri som lett till att folk som absolut inte ska jobba med äldreomsorg/vård har fått göra detta. Varenda jävel sitter ju ute i stugorna och förfasar över detta.

Konfliktytan ligger inte i att vänstern tycker detta är "gött" och att högern vill avrätta alla invandrare.
Konflikten ligger i att vi har börjat inse att det är så kassa arbetsvillkor inom vården att inte en jävel vill jobba där längre, vilket leder till att okvalificerad och osäker arbetskraft accepteras.

Hur ska vi lösa det så att jobben inom vården lockar till sig kompetent, vettigt, och ansvarsfullt folk? Jätteintressant och viktig fråga som är fullt möjlig att prata om utan att hoppa på ett ben och skrika babbe babbe kaosbabbe stäng gränsen för blattarna. tills man blir svettig i ansiktet och spottet flyger. Det gör inte att man bryr sig ett dugg mer om vården, det gör en bara till en demagog.

Nej, det är inte bara du, du har inte framfört en enda unik åsikt i tråden. Finns bevisligen tjyvtjockt med folk härinne som hejar på "Kung Allard".
Kan du länka till när han kallar någon för ”jävla tjockis”, det är fult att ljuga
Citera
2026-08-30, 16:01
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
"Folket" kallar inte kriminella invandrare för kaosbabbar.

Vet inte vart du befinner dig någonstans, men detta är absolut något även invandrare som vill integrera sig kallar andra invandrare som inte vill integrera sig.
Citera
2026-08-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag antar att du noterat hur ÖP och Allard blir behandlade av övriga politiker i Örebro? För mig, personligen, är det svårt att se hur han orkar vara så vettig som han faktiskt är i ljuset av den korruption, det mygel och den infantila politik de tvingas försöka mota i grind.

Du har alltså inte noterat att de senaste 30 årens invandring lett till en hel del politiska, ekonomiska och sociala problem i Sverige? Inte heller har du, alltså, noterat vilka som ställer till med problemen och vilka som curlar fram problempersonerna under sin uppväxt och vuxenliv?

Det är klart att det kan vara jobbigt att höra ord som "kaosbabbar" om man är känslig, det förstår jag också. Frågan är vad du skulle kalla mannen i det här klippet istället, exempelvis:

https://www.youtube.com/shorts/eaZbmUHdWHA

Vi gjorde det senast under epidemin. Norge gör det mer eller mindre för jämnan. Menar du, på fullt allvar, att du inte förstår hur det går till, eller för den sakens skull inte tror att det är möjligt?

Han pratar som folket pratar. Återigen kan jag förstå att det är jobbigt när man som del av valmanskåren eller politikerklägget måste få höra sanningen om vad man ställt till med med sina aningslösa och naiva röster och politik, men jag tycker nog personligen att det är värre att t.ex. låta dömda sexualbrottslingar ta hand om våra äldre, eller låta gängkriminella avlönas med skattepengar för att "vara föredömen för unga i utanförskapsområden" än att någon säger jävlar, fan eller skit.

Men det är ju bara jag.

Allt du säger är så sant. Men det krävs lite mer av intellektet än vad en del klarar att se förbi ord och uttryck som det vanliga politiker-skräpet normalt sett inte använder. Åter andra känner sig helt enkelt hotade av en eller annan anledning.
Citera
2026-08-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3munkar
Kan du länka till när han kallar någon för ”jävla tjockis”, det är fult att ljuga

https://www.youtube.com/shorts/i2p-2Z0NKXE
Citera
2026-08-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravson
Vet inte vart du befinner dig någonstans, men detta är absolut något även invandrare som vill integrera sig kallar andra invandrare som inte vill integrera sig.

Och här på flashback säger vissa att människor från Afrika är "negrer".

Det gör det inte "folkligt" att prata om "negrerna" från Afrika.
Citera
2026-08-30, 16:25
Medlem
Citat:

ingenstans i klipper kallar han någon för tjockis
Citera
2026-08-30, 16:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Man kan ju ogilla både Nooshi och Allard. Det är liksom ganska enkelt.

Allard är ju ganska falsk faktiskt. För han föreslår politiska förslag som han omöjligen kan genomföra, och kan han genomföra dem så skulle de inte alls få de effekterna som han påstår. Noll skatt på bränsle och el är liksom inte genomförbart pga vi är med i EU. Om vi ska få igenom det måste vi lämna EU och vilka konsekvenser det skulle få vågar Allard såklart inte ta i med tång. Han är falsk.
Som EU ser ut nu skulle det vara positivt för Sverige att lämna EU så klart. Det är inte svårt att räkna hem.

Sen "träffar väljare". Var det inte bara en massa vänsterslödder han snackade med? För ser genomnsittsväljaren ut så, då är vi totalt förlorade för all framtid.
Citera
2026-08-30, 16:30
Avslutad
Citat:
??? jag väntar vidare...
Citera
2026-08-30, 16:33
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3munkar
??? jag väntar vidare...

DN, förväntar du dig något annat?
Kunde lika gärna länka proletären , ETC
Citera
2026-08-30, 16:37
Medlem
Citat:

Och så länkar du till ett klipp där någon annan hävdar det du hävdar. Vilket jävla antiklimax.
Citera
2026-08-30, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
DN, förväntar du dig något annat?
Kunde lika gärna länka proletären , ETC

Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Och så länkar du till ett klipp där någon annan hävdar det du hävdar. Vilket jävla antiklimax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in