2026-08-29, 17:19
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Enig.
Jag har vänner av bägge könen som jag har känt i över 30 år.
Skulle min partner ha synpunkter på att jag umgås med någon av dem är vederbörande inte längre min partner.

Ja lite så blir det om vi ska hårdra det!
Citera
2026-08-29, 17:21
Medlem
https://youtu.be/T_lh5fR4DMA
”Why women and men cant be friends”

3 minuters video. Att alla kvinnor svarade JA och männen svarade NEJ gör att man förstår varför män har svårare med att deras kvinnliga partners hänger med andra män.
Citera
2026-08-29, 17:22
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag är av den bestämda åsikten att om man inte litar på sin partner så bör man inte vara tillsammans öht.

Övergår fullständigt mitt förstånd varför man skulle vilja vara tillsammans med någon som man inte vågar lämna ensam i ett rum med andra män.

Det enda det är ett tecken på är att man själv har dålig självkänsla och/eller vet att man i omvänd situation skulle vara otrogen.

Mina tidigare partners har haft manliga vänner som de umgåtts med, och jag har själv kvinnliga vänner jag umgåtts med. Faktum är att under i stort sett hela mitt vuxna liv så har mina bästa vänner varit kvinnor, utan att det för den delen betytt något som helst annat än att vi är vänner.

Helt enig i allt du skriver!
Citera
2026-08-29, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Enig.
Jag har vänner av bägge könen som jag har känt i över 30 år.
Skulle min partner ha synpunkter på att jag umgås med någon av dem är vederbörande inte längre min partner.
Helt rubbat om man ska tvingas göra sig av med halva sin bekantskapskrets om man blir förälskad. Jesus vilka problem folk skapar för sig själva.
Är man så satans svartsjuk, kontrollerande och konspiratorisk bör man nog helst förbli singel.
Citera
2026-08-29, 17:26
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
självklart inte.

Och jag förväntar mig att hon har liknande krav på mig.

Är du troende muslim?
Citera
2026-08-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup

3 minuters video. Att alla kvinnor svarade JA och männen svarade NEJ gör att man förstår varför män har svårare med att deras kvinnliga partners hänger med andra män.
Sådana där videos ska man ta med en hel jävla grävskopa salt. Hur vet du att kreatören inte helt enkelt klippte bort alla kvinnor som svarade nej och alla män som svarade ja?
Citera
2026-08-29, 17:27
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är du troende muslim?

Varför drar du den slutsatsen?
Citera
2026-08-29, 17:29
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Varför drar du den slutsatsen?

Du har samma åsikter som de eller är du bara osäker i ditt förhållande?
Citera
2026-08-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup

Män bör försöka förstå hur kvinnor resonerar kring detta och sluta oroa sig för att vi, likt män, vill sätta på allt med puls.
Citera
2026-08-29, 17:30
Medlem
Helst inte. Men visst, kanske om alla umgås tillsammans, men aldrig att jag skulle acceptera att min partner umgås privat och på tu man hand med nån av motsatt kön.
Citera
2026-08-29, 17:31
Medlem
proconsuls avatar
Naturligtvis. Den dagen jag försöker styra min partner ska jag uppsöka psykolog.
Citera
2026-08-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag hade väl inga direkta brudpolare när vi träffades, hon hade väl nån snubbe hon var polare med men det föll sig bara naturligt att de inte fortsatte att ha kontakt efter hon träffat man.
Jo men du är ju ett särfall på så sätt att du är fullständigt nöjd med att upprepa samma sak år ut och år in. Finns inget intellekt finns inget att utveckla eller underhålla. Det är tömma och glömma och stöter något hinder emot super man dem under bordet så enda målet blir uträttat.
Du är en one trick Pony och då måste det vara nästintill omöjligt att sätta sig in i att det finns mer komplexa hjärnor

Men intressant att höra din syn på saken.
För mig vore det komplett omöjligt att begära att en partner säger upp bekantskapen med vissa vänner eftersom vi blivit ett par. Hade en partner till mig krävt något sådant hade jag ärligt talat ifrågasatt mitt eget förnuft. Och förmodligen dumpat strax efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in