2026-08-31, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Nu har jag maskat den senaste domen om vårdnad, resten kommer

https://delafil.se/6f09367d289d6445/Skaraborgs_TR_T_3990-25_Dom_2026-06-16_maskad_final.pdf

Samt senaste verkställande domen

https://delafil.se/97f6902dbaf6c4f1/Skaraborgs_TR_A_3413-26_maskad_originalformat.pdf

Skulle du kunna kopiera lite utdrag ur domen, som är av värde är du snäll.
Lyckas inte spara ner den.
Citera
2026-08-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ledigtnamn-
Skulle du kunna kopiera lite utdrag ur domen, som är av värde är du snäll.
Lyckas inte spara ner den.

Jag ska först lägga ut de som maskats de var ett jäkla jobb. Men ska se om jag kan lösa det.
Citera
2026-08-31, 13:55
Medlem
Så bonuspappan som barnet kallade för den enda pappan har efter separation inte gemensam vårdnad om det barn han har med mamma S, märkligt att skaffa barn ett flertal gånger med personer man inte tycker kan ha gemensam vårdnad med
Citera
2026-08-31, 13:57
Medlem
DoedaMinHunds avatar
Så vem är mamman som plågar sina barn och allmänt inte kan bete sig?
Någon som har något om henne?
diagnoser lär hon ju ha ett par då hon uppenbarligen inte har någon empati gentemot barnet.
Citera
2026-08-31, 14:02
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Men lås in kärringfan och släng nyckeln. Vsrför avskaffades häxbränning?
Hon låter hysterisk och psyksjuk.
Kan inte vara bra för grabben..

"FY FAN FY FAN FYFAAN" "HUR KAN NI LEVA???"

Skrämmer vettet ur ungen.

Glad att jag inte var där på plats. Det ska kärringen också vara.
Senast redigerad av gofigur 2026-08-31 kl. 14:10.
Citera
2026-08-31, 14:21
Medlem
Vilken sjuk jävla kärring.
Citera
2026-08-31, 14:37
Medlem
När det går åt så här mycket resurser till ett enskilt fall tycker jag man bör överväga att ta barnen och placera dem i ett familjehem på hemlig adress. Såna här fall kostar fruktansvärt mycket pengar för samhället och slutar sällan väl. Det är extremt sällan bara EN part är felande utan det rör sig sannolikt om dysfunktionella beteenden från båda håll. Hugg knuten itu.
Citera
2026-08-31, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Så bonuspappan som barnet kallade för den enda pappan har efter separation inte gemensam vårdnad om det barn han har med mamma S, märkligt att skaffa barn ett flertal gånger med personer man inte tycker kan ha gemensam vårdnad med

Det var väl ett ekonomiskt drag, om jag förstår det rätt. Om hon har enskild vårdnad, får hon alla dagar själv, annars går minst 90 dagar till pappan. Hennes sambo/särbo är numera skriven hos sina föräldrar. Enskild vårdnad = alla föräldradagarna till henne. Sambon skriven hos sina föräldrar = ensamstående mamma med tre barn, högre bostadsbidrag.
Citera
2026-08-31, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
När det går åt så här mycket resurser till ett enskilt fall tycker jag man bör överväga att ta barnen och placera dem i ett familjehem på hemlig adress. Såna här fall kostar fruktansvärt mycket pengar för samhället och slutar sällan väl. Det är extremt sällan bara EN part är felande utan det rör sig sannolikt om dysfunktionella beteenden från båda håll. Hugg knuten itu.

I detta fall är det tydligt att mamman redan från början uteslutit pappan att ens känna sin egen son. Han hr ju hela tiden varit positiv att de ska vara växelvis boende och fungerande umgängen men han får ju aldrig chansen att visa sitt föräldraskap när det aldrig blir något umgänge och mamman konstant ser till att sonen säger pappa till bonuspappan hennes sambo. Socialtjänsten har ju fokus på barn som far illa inte tvister mellan föräldrarna där finns familjerätten. Finns ju dokumentation från umgängesstöd som visar umgängen varit bra för sonen men de är varje hämtning/lämning som problemet uppstår. Ett så ungt barn söker trygghet och tröst hos den primära omsorgspersonen där den hr bäst relation och påverkas enkelt av mammans syn emot pappan hon ska vara en förälder som tryggar honom i umgänget så de blir så bra som möjligt och avdramatisera situationen, visa att du ska vara hos din pappa och ha roligt så ses vi sen får inte den uppfattningen varken på sociala medier eller domarna
Citera
2026-08-31, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stella6
Det var väl ett ekonomiskt drag, om jag förstår det rätt. Om hon har enskild vårdnad, får hon alla dagar själv, annars går minst 90 dagar till pappan. Hennes sambo/särbo är numera skriven hos sina föräldrar. Enskild vårdnad = alla föräldradagarna till henne. Sambon skriven hos sina föräldrar = ensamstående mamma med tre barn, högre bostadsbidrag.
Kan vara av ekonomiska skäl med tanke på hur mycket viten som ligger på henne dock blir intryck när det är ensam vårdnad att förälder inte är lämplig som vårdnadshavare .

Har startats insamling där det kommit in kring
90 000 kr.
Citera
2026-08-31, 15:19
Medlem
herrtrattkantarells avatar
Citat från dom

"Den 12 januari 2026 inkom en orosanmälan om skrik och gråt under ca fyra månaders tid från mammans lägenhet. Socialtjänsten inledde en utredning. I samtal med lillaA under utredningen berättade han att mammans sambo "bonuspappan" A*d*eas hade skrikit på dem och dragit mamma i håret, och gjort det flera gånger tidigare.
Även mammans 17-åriga dotter berättade om våld från A*d*eas
Utredningen avslutades den 12 maj 2026.
I riskbedömningen angavs att det finns risk för att situationen kommer uppstå igen och att det är en riskfaktor för lillaA att bevittna våld.

Utredarna konstaterade även att lillaA inte skyddas från sina föräldrars konflikter, att lillaA riskerar att hamna i en lojalitetskonflikt, och att det påverkar hans utveckling negativt att inte få tillgång till båda sina föräldrar"

Så våld för lillaA förekommer i mammans hem

Vem har gjort en orosanmälan tro?
Måste vara någon granne?
"hört skrik och gråt i 4 månaders tid"

Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Jag ska först lägga ut de som maskats de var ett jäkla jobb. Men ska se om jag kan lösa det.
Citera
2026-08-31, 15:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men snälla dom har prövat precis allt. Massor av möten, besök i hemmet, proffsmedlare anlitats
alla som inte håller med henne smutskastas, hånas och hotas.

Ett komplett psyko till morsa som totalt förstört allt för sina barn.
Hon borde spärras in på några månader så kanske hon lugnar ner sej.

Jajaja. Oavsett vad. Såhär får man inte kränka ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in