2026-08-26, 20:04
Avslutad
Det hjälper till mot starkt ljus men man kan inte kan läsa av personen eftersom ögonen döljs och såg tex två ha solglasögon inomhus i en butik när jag handlade idag.
Citera
2026-08-26, 20:11
Medlem
J.Doessons avatar
Den/dom kanske bara var in en snabbis och kände att dom inte behövdes sättas på huvvet, kanske känner den som jobbar i butiken och kände att dom kunde vara kvar eller så kanske solglasögonen är såna med styrka och ser då inte ett skit om dom tas av/sätts på huvvet.
Citera
2026-08-26, 20:11
Medlem
Balisers avatar
Jag skulle säga att det är olämpligt så fort man engagerar sig i en viktigare dialog med någon. På sätt och vis är det väl då oartigt.
Citera
2026-08-26, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Den/dom kanske bara var in en snabbis och kände att dom inte behövdes sättas på huvvet, kanske känner den som jobbar i butiken och kände att dom kunde vara kvar eller så kanske solglasögonen är såna med styrka och ser då inte ett skit om dom tas av/sätts på huvvet.
Eller så var det någon som ville dölja något.
Citera
2026-08-26, 20:13
Medlem
Fantens avatar
Jag har glasögon med styrka och mina vanliga var trasiga, så jag hade att välja mellan att framstå som oartig på affären eller att inte se något.
Citera
2026-08-26, 20:13
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Jag slänger upp mina på huvudet varje gång jag pratar med någon eller går in i butiker och sånt, där har jag lagt min ribba.
Citera
2026-08-26, 20:28
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeningsLiv
Så kan det oxå vara men äh behöver inte analysera sönder saker. Behöver inte alltid vara nåt skumt.
Citera
2026-08-26, 20:34
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Det hjälper till mot starkt ljus men man kan inte kan läsa av personen eftersom ögonen döljs och såg tex två ha solglasögon inomhus i en butik när jag handlade idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell-2.0
Jag slänger upp mina på huvudet varje gång jag pratar med någon eller går in i butiker och sånt, där har jag lagt min ribba.
Aldrig förstått varför det skulle vara ohyfsat eller oartigt att inte visa ögonen för totalt främmande människor som jag inte ens pratar med.

När solen skiner har jag alltid solglasögon, och jag ser ingen anledning att bemöda mig med att ta av dem, lägga dem i fickan eller bära i handen, när jag går in i en affär. Speciellt inte eftersom det alltid är stark belysning i affärerna.
Det är enklare att ha dem på, än att ha dem i fickan eller att lägga dem i ett fodral. Fodral har man ju aldrig, förutom i bilen eller i en väska.

Folk får helt enkelt använda sin hjärna och räkna ut att jag bär solglasögon inne i affärern eftersom solen skiner utanför affären.
Kan de inte räkna ut det, så är det inte mitt problem. De får tycka vad de vill, de är ändå idioter i mina ögon.
Citat:
Något? Du menar ögonen?

Någonting annat döljs inte av solglasögonen.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-08-26 kl. 20:45.
Citera
2026-08-26, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Något? Du menar ögonen?

Del av en vilseledande outfit.
Citera
2026-08-26, 20:44
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Del av en vilseledande outfit.
Finns ingenting vilseledande med att vilja skydda ögonen från solens UV-strålar, och att se bättre i bländande ljus.
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Som vanligt idel kloka ord. Tack för att du finns!

🙏❤️🌈

Nja, är man utsatt för exempelvis relationsvåld kan de även dölja mindre bläckor. Men då kanske man vill dölja dom. Skitsamma, jag tror du har rätt.

🌈❤️🫵
Tack ska du ha! För det är verkligen inte vanligt förekommande att komplimanger utdelas här på Flashback.

Jo, jag tänkte mig inte för och skrev ett onödigt nedlåtande svar. Det är ju som du säger, att solglasen även döljer det som är runt ögonen, samt eventuella brister på ögonen.

Vidhåller ändå att det inte är "vilseledande" att en drogmissbrukare eller misshandlad person vill dölja detta, för att slippa bli utstirrad av dömande människor.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-08-26 kl. 21:44.
Citera
2026-08-26, 20:46
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Finns ingenting vilseledande med att vilja skydda ögonen från solens UV-strålar, och att se bättre i bländande ljus.

Nej, men det skadar ju inte att ha på sig ett par glajjor när pupillerna är stora som stekpannor..
Citera
2026-08-26, 20:49
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Aldrig förstått varför det skulle vara ohyfsat eller oartigt att inte visa ögonen för totalt främmande människor som jag inte ens pratar med.

När solen skiner har jag alltid solglasögon, och jag ser ingen anledning att bemöda mig med att ta av dem, lägga dem i fickan eller bära i handen, när jag går in i en affär. Speciellt inte eftersom det alltid är stark belysning i affärerna.
Det är enklare att ha dem på, än att ha dem i fickan eller att lägga dem i ett fodral. Fodral har man ju aldrig, förutom i bilen eller i en väska.

Folk får helt enkelt använda sin hjärna och räkna ut att jag bär solglasögon inne i affärern eftersom solen skiner utanför affären.
Kan de inte räkna ut det, så är det inte mitt problem. De får tycka vad de vill, de är ändå idioter i mina ögon.

Som vanligt idel kloka ord. Tack för att du finns!

🙏❤️🌈

Citat:
Något? Du menar ögonen?

Nja, är man utsatt för exempelvis relationsvåld kan de även dölja mindre bläckor. Men då kanske man vill dölja dom. Skitsamma, jag tror du har rätt.

🌈❤️🫵

Citat:

Exakt!

🤟🫶

🤗
Senast redigerad av Mechila 2026-08-26 kl. 20:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in