2026-08-27, 21:42
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag har ett par solglasögon med styrka, de har endast lätt toning, och jag kan använda de även tex i butiker. Men om jag pratar med ngn eller betalar vid kassan tar jag av dem.

Tycker att det är oförskämt när människor talar med andra med solglasögon.
Citera
2026-08-27, 22:41
Medlem
Jag följer Roy Orbisons exempel.

https://www.youtube.com/watch?v=Am38jAK38DU&list=RDAm38jAK38DU&start_radio =1
Citera
2026-08-27, 22:56
Medlem
Imnshos avatar
Bär man burka bör man inte ha solglasögon.
Citera
2026-08-27, 23:32
Medlem
norther1s avatar
Håller med om att det i stor utsträckning beror på hur transparenta de är och i vilken grad du tänker interagera med andra. Ser inga konstigheter med att du har dem på dig medan du kikar runt i en klädbutik och slänger iväg ett hej till butiksmedarbetaren. Men om du ska fram till kassan eller behöver fråga om något så bör de rimligtvis tas av. Ju mindre man kan se igenom dem desto allvarligare moralbrott är det. Säger väl sig självt, men det är ju rätt obehagligt att prata med folk som aktivt gör ett val att dölja sin ögon.
Citera
2026-08-27, 23:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Är gränsen för att använda solglasögon på väg någonstans? Vart antyder det.

Men om det är soligt så använder jag solglasögon. Ibland även på kontoret och inomhus om det är starkt solljus.

Sparar gärna mina ögon så länge som möjligt så jag slipper linser eller glasögon.
Citera
2026-08-29, 08:28
Medlem
Haramadans avatar
Naturligtvis tar man av solglasögonen inomhus och när man talar med folk eftersom ögonkontakt är en viktig del av kommunikationen (de med bokstavskombinationer får ursäkta).
Citera
2026-08-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har glasögon med styrka och mina vanliga var trasiga, så jag hade att välja mellan att framstå som oartig på affären eller att inte se något.
Har också slipade solglasögon och har råkat ut för samma sak. Det var bara att använda solglasögon inomhus och utomhus även i mörker.

Ibland så lämnar man de vanliga glasögonen i bilen och man bara har med sig solglasögon. Kan Ibland blir situationer när man ångrar solglasögonen. Men att vara utan glasögon är inte ett alternativ.
Citera
2026-08-29, 18:51
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Har också slipade solglasögon och har råkat ut för samma sak. Det var bara att använda solglasögon inomhus och utomhus även i mörker.

Ibland så lämnar man de vanliga glasögonen i bilen och man bara har med sig solglasögon. Kan Ibland blir situationer när man ångrar solglasögonen. Men att vara utan glasögon är inte ett alternativ.
Just så.
Citera
2026-09-05, 13:19
Medlem
Män bör egentligen lämna sina solglasögon i bilen där de hör hemma,
Citera
2026-09-05, 13:23
Medlem
Beror på hur mörka solglasögonen är också, men generellt tycker jag man kan ha på sig solglasögon ute när det är starkt ljus, på stranden tex.

Är ju trevligare att se ögonen på den man pratar med så jag brukar nästan alltid fälla upp solglasögonen när jag börjar prata med någon oavsett vem det är.
Citera
2026-09-05, 13:30
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeningsLiv
Det hjälper till mot starkt ljus men man kan inte kan läsa av personen eftersom ögonen döljs och såg tex två ha solglasögon inomhus i en butik när jag handlade idag.

Jag jobbar med världskändisar i de soligaste ställen av världen. Man tar av sig solglasögon när man möter eller tilltalar någon. Sedan får de på igen om så behövs. Det är en gest, men alla vet att de behövs på sedan.

Inomhus behövs inte solglasögon, förutom om man är full eller bakfull. Vilket händer väldigt ofta i min bransch.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in