2026-08-26, 18:08
Medlem
Kvinnlig ondska där deras gärningar föregåtts av olika anledningar i olika skalor, men att ta ett barn av daga är för mig mest avskyvärt.

Uppmärksammade mord där gm är kvinna i "modern" tid:

Arbogamorden
Bobby
Esmeralda
Isolde
Mordet på 4-åriga Michael
Mordet i Vallentuna
Den 5-åriga flickan som dog ensam medan mamma var och knullade
Mordet i Vetlanda
Styckmordet i Askersund
Arbogakvinnan
Citera
2026-08-26, 18:16
Medlem
DoktorNos avatar
Borde vara enkelt att sammanställa en lista av 20-25 avskyvärda kvinnor som verkat i Sverige. Lite svårare dock att rangordna dem i grader av avskyvärdhet.

I topp borde de som torterat och mördat sina barn vara. Styckmördare smäller högre än fylledråpare och så vidare neråt på skalan.

Niina Äikiä och Rebecka Gustafsson rankar åtminstone jag som värre än Christine Schürrer och Hilda Nilsson, som är värre än Maria Kisch och Jonna Henningsson som i sin tur är värre än exempelvis Sara Lundblad och Johanna Möller.
Citera
2026-08-26, 18:50
Medlem
ziracorns avatar
Värst vet jag inte, men Johanna Jansson som mördade Tove i Vetlanda är väl top 5.

Så kalkylerat, dessutom glad dagen efter, åker till dollarstore och köper mer bensin för att fjutta på liket en andra gång!

Verkar va ett psycho på anstalten oxå.

Hon kan ruttna.
Citera
2026-08-26, 19:26
Medlem
Fallet Yara Alnajjar
Citera
2026-08-26, 21:05
Medlem
Ur ett rent bestialiskt perspektiv så är tyskan värst.
Att mata 10-15 slag i ansiktet/huvudet på två barn med en hammare är... ah vad säger man..
Citera
2026-08-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Herregud!
Detta barnamord har jag aldrig hört talas om, men man blir helt iskall när man läser detta.
Fy Fan! Man undrar ju hur dessa avarter till människor mår idag om de fortfarande lever...

https://www.pt.se/nyheter/pitea/artikel/hur-kunde-de-behandla-en-forsvarslos-liten-pojke-sa-grymt/rkvgx5xj

Änglamakerskan Hilda Nilsson ligger ju i topp även om det är mer än 100 år sedan, men i nutid måste det ju Christine Shurrer, Nina Äikiä, Martina Kvelstad, Carina Fröden, Jonna Henriksson och Johanna Möller alla tillhöra gruppen av de vedervärdigaste kvinnorna, men att rangordna dem är ju inte så lätt.

Ps... Gårdstens-mamman missade jag, men hon var ju också en avskyvärd kvinna.

Men herre gud. hur har man missat de här. fy man kan inte ens tänka sig hur de skulle va och va fast där. Stakars liten var är värden på väg.
Citera
2026-08-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Kvinnlig ondska där deras gärningar föregåtts av olika anledningar i olika skalor, men att ta ett barn av daga är för mig mest avskyvärt.

Uppmärksammade mord där gm är kvinna i "modern" tid:

Arbogamorden
Bobby
Esmeralda
Isolde
Mordet på 4-åriga Michael
Mordet i Vallentuna
Den 5-åriga flickan som dog ensam medan mamma var och knullade
Mordet i Vetlanda
Styckmordet i Askersund
Arbogakvinnan

Väldigt bra lista men räknas Vilma Andersson/robin.
Citera
2026-08-26, 21:19
Medlem
Bajskottens avatar
Det kommer många förslag, men bara namnen.

Kan ni inte skriva lite kortfattat vad det handlar om?
Citera
2026-08-26, 21:36
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Det kommer många förslag, men bara namnen.

Kan ni inte skriva lite kortfattat vad det handlar om?

Jag har skrivit om Johanna i Vetlanda.

Värst vet jag inte, men Johanna Jansson som mördade Tove i Vetlanda är väl top 5.

Så kalkylerat, dessutom glad dagen efter, åker till dollarstore och köper mer bensin för att fjutta på liket en andra gång!

Verkar va ett psycho på anstalten oxå.

Hon kan ruttna.
Citera
2026-08-26, 22:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Var inte hon en mycket kuvad människa? Har inte följt fallet men på de bilder man sett av henne verkar hon inte vara en som vågar säga emot.
En mors första uppgift är alltid att skydda avkomman, till vilket pris det än har.
Visst var hon kuvad och ett utvecklingsstört barn är väl ingen lek att ta hand om men hon kunde valt att lämna bort honom i stället för att se på när han torterades till döds. Vidrigt fal.
Citera
2026-08-26, 22:32
Medlem
I nyare tiddr:

1) Christine Schurrer.

2) Jonna Henningsson som mördade och styckade sin rival, som var 22 år vid dådet.
Citera
2026-08-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Herregud!
Detta barnamord har jag aldrig hört talas om, men man blir helt iskall när man läser detta.
Fy Fan! Man undrar ju hur dessa avarter till människor mår idag om de fortfarande lever...

https://www.pt.se/nyheter/pitea/artikel/hur-kunde-de-behandla-en-forsvarslos-liten-pojke-sa-grymt/rkvgx5xj

Ja, jag pratade med en polis i Arjeplog som var med. Han kunde inte sätta ord på hur sjukt det var.
Hur mycket den den lilla pojken fått lida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in