2026-08-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Inte i detta fallet. Man åker inte med transponder på för att vädja något.

CIA är inte Nato.

Man gjorde precis samma sak när Ryssland skulle angripa Ukraina.

Varför gjorde man då samma 2021?

Det var nog en mix av många saker som togs upp ja. Men att Ryssland ska ge fan i saker är nog högst på agendan. Leipzig exempelvis. Tycker du Ryssland ska gå ostraffat från sådana allvarliga incidenter?

Förstod Putin allvaret av en attack på Ukraina tror du?

- Varför flyger man inte med transpondern på om man ska vädja något? Förklara gärna, för det är i så fall något jag har missat.

- Du säger att CIA inte är NATO. Men då faller ju ditt resonemang om att besöket i Moskva var för att varna ryssarna om en attack på NATO länder. Förklara gärna detta med.

- Dåvarande CIA chefen träffade Putin 2021 ja. Hur tycker du det slaget på ryssarnas fingrar gick? Ändrade Putin ståndpunkt om nu ryssarna är underordnade, som väst gärna tycker och tror?

- Absolut förstod Putin allvaret av en attack på Ukraina. Det måste han ha gjort. Och det allvarliga med en attack på Baltikum tex, förstår han säkert också.
Citera
2026-08-27, 10:22
Medlem
Att man skulle åka ett militärflyg till Moskva för att varna Ryssland, måste vara det dummaste jag någonsin, NÅGONSIN(!) hört.

Självfallet är det patetiska lögner, eller bara vad någon skrumphjärna tänkt ut, kanske från media, där IQ är högst begränsad etc.

Självfallet kommer man inte tala om varför man transporterat ett stort militärflyg till Moskva.

Att många flashbackare sväljer det som skrivs är inte så konstigt. Majoriteten här är dummare än tågen som går på rälsarna i bananlandet.
Citera
2026-08-27, 10:31
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazarusHeart
- Varför flyger man inte med transpondern på om man ska vädja något? Förklara gärna, för det är i så fall något jag har missat.
För att man troligen inte vill att media och allmänheten ska se att man åker till Ryssland och börja spekulera om orsaker?

Citat:
- Du säger att CIA inte är NATO. Men då faller ju ditt resonemang om att besöket i Moskva var för att varna ryssarna om en attack på NATO länder. Förklara gärna detta med.
För att Nato berör USA's säkerhet såklart. Jag vet att ni ryss-tomtar tror att USA inte är en del av Nato men det är de fortfarande och de samarbetar fortfarande.

Citat:
- Dåvarande CIA chefen träffade Putin 2021 ja. Hur tycker du det slaget på ryssarnas fingrar gick? Ändrade Putin ståndpunkt om nu ryssarna är underordnade, som väst gärna tycker och tror?
Jag tycker att Ryssland fått sin stjärt rätt så ordentligt smiskad i Ukraina precis som USA varnade dem för. Eller tycker du att allt "gått enligt plan i Ukraina"

Citat:
- Absolut förstod Putin allvaret av en attack på Ukraina. Det måste han ha gjort. Och det allvarliga med en attack på Baltikum tex, förstår han säkert också.
Tror du Putin sover gott om natten enligt skitäventyret i Ukraina?

Att de nu uppenbarligen börjar smälla bomber i Europa är inte ok och USA/CIA visar Ryssland att de vet vad de håller på med och ber dem sluta sakligt. Fortsätter rysshelvetet så blir det konsekvenser.

Nämen titta så fint jag svarade sakligt på dina punkter. Tänk om ni ryssvänner kunde göra samma sak.
Citera
2026-08-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serverus
Att man skulle åka ett militärflyg till Moskva för att varna Ryssland, måste vara det dummaste jag någonsin, NÅGONSIN(!) hört.

Självfallet är det patetiska lögner, eller bara vad någon skrumphjärna tänkt ut, kanske från media, där IQ är högst begränsad etc.

Självfallet kommer man inte tala om varför man transporterat ett stort militärflyg till Moskva.

Att många flashbackare sväljer det som skrivs är inte så konstigt. Majoriteten här är dummare än tågen som går på rälsarna i bananlandet.

Det är ett logiskt sätt för att visa att man menar allvar - att högsta chef reser till Ryssland och berättar "Vi vet vad ni planerar, vi vet hur ni kommer göra det, det här kommer vi göra om ni fullföljer detta - er plan kommer inte fungera!".

Det var precis samma sak som hände senast - några månader innan kriget startade. USA hade via alla möjliga kanaler försökt varna (både Ryssland och länder i Europa) vad som höll på att hända och slutligen så reste CIA-chefen till Ryssland som ett sista försök att få Ryssland att ändra sig.
Citera
2026-08-27, 10:34
Medlem
Citat:
Jo, men han skriver ju att USA inte kommer med mössan i hand. De kommer för att varna Ryssland för att göra dumheter. Precis som de gjorde 2021 innan Ryssland helt idiotiskt invaderade Ukraina och orsakade att miljoner människor skadats och dött.

Inte varna. Vädja.
Citera
2026-08-27, 10:38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Inte varna. Vädja.
Varna. Fattar du ordets betydelse undrar man? De varnade tidigare Ryssland 2021 från att angripa Ukraina. För om de gjorde det så skulle hela Nato stödja Ukraina med vapen och sanktionera Ryssland åt helvete.

Hur har det gått för Ryssland i Ukraina tycker du?
Citera
2026-08-27, 10:41
Medlem
"CIA-chefen John Ratcliffe var på hemligt besök i Moskva.

Syfte var att varna Kreml från att attackera Nato, skriver flera amerikanska medier."

Vilket jävla fiasko - han fick ju inte ens träffa putin.

Det hade varit både bättre, billigare o tidsbesparande om man mailat
eller sms-at.

O ingen har ifrågasatt förbrukningen av fossila bränslen på denna skittripp
Citera
2026-08-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Det komiska med hur MSM tolkar Ratcliffes besök i Moskva är följande
".....according to two people familiar with the matter." (Político som i sin tur refereras till av andra publikationer)
🤣🤣🤣🤣
MSM baserar alltså sina spekulationer på vad två icke namngivna okända personer gissar på?
En läcka inifrån CIA eller att plantera propaganda?

Varken USA eller Ryssland har publicerat så kallade "transcriptions" från besöket . Det hade annars varit bevis.
Vita Huset har inte redogjort för syfte och resultat och det har heller inte Kreml.
Något gick iallafall snett eftersom Radcliffe bara stannade några timmar i Moskva.
Varningar kan lämnas via andra kanaler och kräver inget personligt besök.
Förhandlingar däremot kräver besök och det var sannolikt det som var syftet och det gick inte bra
Intressant är att när Peskov blev utfrågad efteråt så passade han på att säga att Ukraina förlorar kriget Det var givetvis en hint.

Detta är så typiskt för ryss-kramare.

Etablerad media har givetvis kanaler och kontaktpersoner som kan ge hintar om vad det handlar om - de har trots allt jobbat med detta i många många år.

Nu börjar det krypa fram vad mötet handlade om från etablerad media och det kommer förmodligen bli ännu klarare kommande dagar/vecka.

Dock så kommer ryss-kramarna fortsätta att tvivla och nagelfara varenda bevis och tecken EXTREMT samtidigt som anonyma inlägg på X.com som stödjer något de tycker låter bättre kommer accepteras som absolut sanning.
Citera
2026-08-27, 11:10
Medlem
Citat:
För att man troligen inte vill att media och allmänheten ska se att man åker till Ryssland och börja spekulera om orsaker?

För att Nato berör USA's säkerhet såklart. Jag vet att ni ryss-tomtar tror att USA inte är en del av Nato men det är de fortfarande och de samarbetar fortfarande.

Jag tycker att Ryssland fått sin stjärt rätt så ordentligt smiskad i Ukraina precis som USA varnade dem för. Eller tycker du att allt "gått enligt plan i Ukraina"

Tror du Putin sover gott om natten enligt skitäventyret i Ukraina?

Att de nu uppenbarligen börjar smälla bomber i Europa är inte ok och USA/CIA visar Ryssland att de vet vad de håller på med och ber dem sluta sakligt. Fortsätter rysshelvetet så blir det konsekvenser.

Nämen titta så fint jag svarade sakligt på dina punkter. Tänk om ni ryssvänner kunde göra samma sak.

Och jag ska svara så sakligt som möjligt på dina punkter.

"För att man troligen inte vill att media och allmänheten ska se att man åker till Ryssland och börja spekulera om orsaker?"

- Ojdå. Bilar med diplomatiska skyltar mitt i Moskva upptäcks inte, även om man flyger dit med transpondern av? Förklara gärna och snåra in dej ännu mer tack.
Man vill ju givetvis få det att se ut som att man flyger till Moskva för att varna så att NAFO-tomtar har något positivt att skriva om på forum som dessa. Men som jag förklarat för dej, i diplomatiska sammanhang, besöker man inte någon för att varna, men för att vädja.

"För att Nato berör USA's säkerhet såklart. Jag vet att ni ryss-tomtar tror att USA inte är en del av Nato men det är de fortfarande och de samarbetar fortfarande."

- Jag vet. USA styr NATO. Rutte kallade Trump för "Big Daddy" häromåret. Kan du tänka dej en NATOchef som inte fjäskar för den amerikanska presidenten?

"Jag tycker att Ryssland fått sin stjärt rätt så ordentligt smiskad i Ukraina precis som USA varnade dem för. Eller tycker du att allt "gått enligt plan i Ukraina""

- Allt går inte enligt plan för Putin nej. Men tycker du att västs vädjan, hot, sanktioner, ukraina-hjälp (med all den militära utrustning, träning och miljarder och åter miljarder i pengar som skänkts) har stoppat och krossat Ryssland militärt? Går USAs och EUs plan i lås eller går den i intet? Jag skulle vilja påstå att planen har havererat, milt sagt.
Citera
2026-08-27, 11:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Och jag ska svara så sakligt som möjligt på dina punkter.

"För att man troligen inte vill att media och allmänheten ska se att man åker till Ryssland och börja spekulera om orsaker?"

- Ojdå. Bilar med diplomatiska skyltar mitt i Moskva upptäcks inte, även om man flyger dit med transpondern av? Förklara gärna och snåra in dej ännu mer tack.
Man vill ju givetvis få det att se ut som att man flyger till Moskva för att varna så att NAFO-tomtar har något positivt att skriva om på forum som dessa. Men som jag förklarat för dej, i diplomatiska sammanhang, besöker man inte någon för att varna, men för att vädja.

Jag ska definitivt förklara mer. Så svarta bilar med diplomatiska skyltar i Moskva avslöjas omgående som amerikanska toppdiplomater. Ge dig nu.

Alla vet att de varnar Ryssland ... igen... Oavsett hur mycket du krånglar.

Citat:
"För att Nato berör USA's säkerhet såklart. Jag vet att ni ryss-tomtar tror att USA inte är en del av Nato men det är de fortfarande och de samarbetar fortfarande."

- Jag vet. USA styr NATO. Rutte kallade Trump för "Big Daddy" häromåret. Kan du tänka dej en NATOchef som inte fjäskar för den amerikanska presidenten?
Ok? Bra svar på mitt påstående korkskalle. USA samarbetar fortfarande med Nato. Därav att CIA varnar Ryssland för att bråka med Nato och Europa.

Citat:
"Jag tycker att Ryssland fått sin stjärt rätt så ordentligt smiskad i Ukraina precis som USA varnade dem för. Eller tycker du att allt "gått enligt plan i Ukraina""

- Allt går inte enligt plan för Putin nej. Men tycker du att västs vädjan, hot, sanktioner, ukraina-hjälp (med all den militära utrustning, träning och miljarder och åter miljarder i pengar som skänkts) har stoppat och krossat Ryssland militärt? Går USAs och EUs plan i lås eller går den i intet? Jag skulle vilja påstå att planen har havererat, milt sagt.
Ja, det har krossat Ryssland militärt. De är en spillra av sin forna prestige och har tömt de flesta av sina lager. Det har kostat dem massvis och landet ligger ekonomiskt i ruiner.

Ryssar får slåss om sin bensin.

Jo, Europa ligger verkligen i ruiner ekonomiskt. Nästa år kanske mina barn (och du) får gå gratis på förskolan. Buhu vad jobbigt vi har det här jämfört med ryssar som har det jättebra.

PS: Lär dig använda "QUOTE" som en vuxen människa är du snäll.
Citera
2026-08-27, 11:23
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Man hälsar inte på hemma hos någon för att slå hen på fingrarna. I diplomatiska sammanhang hälsar man på för att man har en vädjan. Detta förklaras i mitt inlägg som du tydligen har totalt missat.

NATO skickar inte (i alla fall inte normalt) topptuppen i den hönsgård de tillhör (i detta fall CIA chefen) till Moskva för att varna Putin att inte attackera NATO länder. Detta hade Trump kunnat göra via telefonledning vilket hade varit både smidigare och billigare, eller via andra kanaler underrättelsetjänsterna delar med varandra. Man vill antagligen få det att se ut som man slår ryssarna på fingrarna, ge dom en knäpp på näsan (kalla det vad du vill) men det här mötet rör sej mest troligtvis om någonting helt annat än en varning att inte attackera NATO länder. Du tror inte Putin förstår allvaret redan av en attack på Baltikum tex?

Jag tror du har små kunskaper om vad och hur man gör.
Maktspråket här, enligt bättre kunnande folk än dig, pekar just på maktspråket att flyga in i militärt flygplan. Öppet och demonstrativt för hela världen.
Ett budskap levererat av högsta spionchefen. Inte från Trump eller Rubio.

Det är en knäpp på näsan.
Citera
2026-08-27, 11:25
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Varför gjorde då USA samma sak 2021 innan angreppet på Ukraina?

Att öppet med transponder på flyga in i Ryssland med ett militärt flygplan är ett tecken på att man är den starkare parten.

Annars kunde Ryssland bara ha nekat dem inträde. Det vågar de inte.

Ja, eller ta det på telefonen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in