Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
För att man troligen inte vill att media och allmänheten ska se att man åker till Ryssland och börja spekulera om orsaker?
För att Nato berör USA's säkerhet såklart. Jag vet att ni ryss-tomtar tror att USA inte är en del av Nato men det är de fortfarande och de samarbetar fortfarande.
Jag tycker att Ryssland fått sin stjärt rätt så ordentligt smiskad i Ukraina precis som USA varnade dem för. Eller tycker du att allt "gått enligt plan i Ukraina"
Tror du Putin sover gott om natten enligt skitäventyret i Ukraina?
Att de nu uppenbarligen börjar smälla bomber i Europa är inte ok och USA/CIA visar Ryssland att de vet vad de håller på med och ber dem sluta sakligt. Fortsätter rysshelvetet så blir det konsekvenser.
Nämen titta så fint jag svarade sakligt på dina punkter. Tänk om ni ryssvänner kunde göra samma sak.
Och jag ska svara så sakligt som möjligt på dina punkter.
"För att man troligen inte vill att media och allmänheten ska se att man åker till Ryssland och börja spekulera om orsaker?"
- Ojdå. Bilar med diplomatiska skyltar mitt i Moskva upptäcks inte, även om man flyger dit med transpondern av? Förklara gärna och snåra in dej ännu mer tack.
Man vill ju givetvis få det att se ut som att man flyger till Moskva för att varna så att NAFO-tomtar har något positivt att skriva om på forum som dessa. Men som jag förklarat för dej, i diplomatiska sammanhang, besöker man inte någon för att varna, men för att vädja.
"För att Nato berör USA's säkerhet såklart. Jag vet att ni ryss-tomtar tror att USA inte är en del av Nato men det är de fortfarande och de samarbetar fortfarande."
- Jag vet. USA styr NATO. Rutte kallade Trump för "Big Daddy" häromåret. Kan du tänka dej en NATOchef som inte fjäskar för den amerikanska presidenten?
"Jag tycker att Ryssland fått sin stjärt rätt så ordentligt smiskad i Ukraina precis som USA varnade dem för. Eller tycker du att allt "gått enligt plan i Ukraina""
- Allt går inte enligt plan för Putin nej. Men tycker du att västs vädjan, hot, sanktioner, ukraina-hjälp (med all den militära utrustning, träning och miljarder och åter miljarder i pengar som skänkts) har stoppat och krossat Ryssland militärt? Går USAs och EUs plan i lås eller går den i intet? Jag skulle vilja påstå att planen har havererat, milt sagt.