Citat:
Är förälder sedan ca 6 månader tillbaka.
Redan nu lite less på livet som småbarnsförälder. Sömnbrist (vi bor rätt litet, 45 kvm, så sambon och jag vaknar båda när bebisen skriker), blöjbyten, att ha lite egentid, ytterst begränsad tid att träffa vänner, massor med måsten kring barnskötsel osv.
Saknar väldigt mycket dels att ha egentid, dels ett socialt liv, dels att må bra själv.
Är det fel att längta bort småbarnstiden? Tänker att om jag bara "överlever" denna tid så blir livet betydligt trevligare om några år?
Redan nu lite less på livet som småbarnsförälder. Sömnbrist (vi bor rätt litet, 45 kvm, så sambon och jag vaknar båda när bebisen skriker), blöjbyten, att ha lite egentid, ytterst begränsad tid att träffa vänner, massor med måsten kring barnskötsel osv.
Saknar väldigt mycket dels att ha egentid, dels ett socialt liv, dels att må bra själv.
Är det fel att längta bort småbarnstiden? Tänker att om jag bara "överlever" denna tid så blir livet betydligt trevligare om några år?
Grattis du har fått barn och nu är livet så här.
Sen förstår jag vad du menar och jag antar att det inte riktigt är som du tänkt? Blev lite jobbigare? Så var det för mig iaf.
Men detta är så extremt klyshigt! MEN, njut av det.
Försökt att inte se det jobbiga i det för tiden går så in i helvete fort sen är dom äldre och vill inte ens gosa. Njut njut njut. Krama, pussa, håll. Så mkt du kan.
Allting har sin tid.
7 månader - blir lite mer av en egen person. Rolig tid!
1-2 år - förskolan. Oj vad du kommer sakna ditt barn och ständigt undra hur det går. Tillägg en jäkla massa vabb men vad ska man göra.
3-4 år - Rolig tid! Ni kan skoja, skojbråka, busa. Superkul !
5-6 - Här kommer det successivt blir mindre av den gosiga tiden. Redan här. Så du fattar hur lite tid har egentligen? Här kommer det mer kompisar, lite aktiviteter. Mindre kvalitetstid...
7+ Här får man nästan själv be om en kram själv om man vill ha. Men inte hur offentligt som helst.
Gällande egentiden får du och din partner bara göra upp? Ni är två i detta. Se till att ni får göra roliga saker på egen hand också så kommer allting bli lättare.
Blir så enkelt att båda nästan tvingar sig själva att vara hemma och bara bara bara tänka barn. Ni kan lösa det