2026-08-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Vad fan menar du egentligen? Ska folk förvänta sig ADH-ungar och alla andra dessa hittepå-diagnoser? Kan inte låta bli att tänka tanken att du har fått en jävla unge med alfabetets alla bokstavs-diagnoser.
Jag menar precis det jag skriver.

Varför är du så otrevlig och skriver i affekt?
Citera
2026-08-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Pang på rödbetan.

Va önskar ni att ni visste innan ert första barn kom till världen? Vilka råd skulle ni ge erat yngre jag?

Att ge dom mer uppmärksamhet och inte försöka hunnit med så mycket samtidigt.
Citera
2026-08-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Att skita i öppna förskolan och andra bakteriehärdar när barnen är riktigt små och stanna hemma och chilla mer de första tio månaderna eller så.

Helst förskolan överhuvudtaget. Inte för bakterierna utan för att den är och var så dålig
Citera
2026-08-24, 13:19
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Att inte ha skaffat dom.
+1
Citera
2026-08-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Helst förskolan överhuvudtaget. Inte för bakterierna utan för att den är och var så dålig
Mina hade det fint hos en dagmamma till de skulle fylla fem så det var helt ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Att förstå att kvinnor förändras rejält då de får barn, och tyvärr aldrig till det bättre.

Oavsett hur trevliga och sköna de var innan barn, så kommer de förändras till otacksamma, krävande, klagande och dömande häxor efteråt. Pga hormoner och trötthet och ängslan.

Det är av denna anledning som kvinnor bryter upp mängder av förhållanden just när det finns småbarn med i bilden. Så måste en man nödvändigtvis skaffa barn, var särbo innan så undviks de flesta problemen (och ge henne ingen nyckel).

Män är ofta naiva och tror att barn är ett klister som bättre håller ihop relationer, men sanningen numera är motsatsen.

Ja laga relationer med hjälp av ett barn borde ju folk, ofta kvinnor, fatta. Å småbarnsåren är en prövning för dom flesta. Kräver jordnära män och självständiga kvinnor
Citera
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Stort grattis! Det är en otrolig upplevelse.

Nej, man tänker ju att man kommer få friska barn såklart, men kanske bör man någonstans förbereda sig på att det inte alltid blir så. Eller jag hade nog önskat att jag gjort det.
Vårt andra barn har svår autism och grav intellektuellt funktionsnedsättning, kräver dygnet-runt-passning, är ofta vaken hela nätterna, har alltid blöja fast han snart är tonåring osv. Sådan kan man såklart inte förbereda sig på men att man har det i bakhuvudet någonstans är nog bra. "Om det mot förmodan blir så, vad gör jag/vi då?"

Tackar! Har sett fram emot det så länge, kan inte vänta.

Gillar tanken med det du säger att tänka tanken hur det kan bli. Vi fick rådet att tänka samma kring förlossningen, är på något sätt skönt att ha gjort sig lite bekant med tanken. Sen kan man ju inte förbereda sig mer än så, men ändå.
Citera
2026-08-24, 13:22
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
+1

Av ren nyfikenhet, har du barn?
Citera
2026-08-24, 13:23
Medlem
Då jag fick en sladdis 20+ år senare känns det som man blivit förstagångsförälder igen. Rådet till mitt yngre jag hade nog varit att vänta några år. Lugnet man har som lite äldre är ovärderligt när det kommer till små barn. Har inte varit det minsta stressad den här gången och uppskattar verkligen tiden jag spenderar med barnet.
Citera
2026-08-24, 13:24
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hade barn på den kommunala förskolan där importerande bidragsautomater till slut tog över.

Har bett om ursäkt till barnen att dom fick den dåliga starten i livet. Till slut blev det privata skolor och det gick bra för barnen.

Men fick jag spola tillbaka bandet så skulle jag slippa barnen skador för mångfalden de tog skada av😰
Detta är så sjukt sorgligt helt ärligt.
Citera
2026-08-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Tackar! Har sett fram emot det så länge, kan inte vänta.

Gillar tanken med det du säger att tänka tanken hur det kan bli. Vi fick rådet att tänka samma kring förlossningen, är på något sätt skönt att ha gjort sig lite bekant med tanken. Sen kan man ju inte förbereda sig mer än så, men ändå.
Ja precis - det är nog "rätt sätt" tror jag, även om det är ganska trist att tänka på sådana saker.

Om man inte alls kontemplerat allt hemskt som i teorin kan hända, så blir det nog en ännu värre chock om något mot förmodan går snett.

Men det kommer säkerligen gå galant för er!
Citera
2026-08-24, 13:35
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Att ge dom mer uppmärksamhet och inte försöka hunnit med så mycket samtidigt.

Låter klokt. Föra förvånande så kommer jag att bli pappa snart. Jag och frun bestämde oss för att vara hemma båda två de två första månaderna. Snart är jag pappa, resten får helt enkelt nedprioriteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in