Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Extra svårt blir det att diskutera med den här trådstartaren, vars fråga är rätt grumlig. Klimatfrågan vill denne tydligen inte diskutera här, men är ändå kritisk, till vad. Kanske att journalister inte ställt kritiska frågor. Om vad? Syftet med marchen är enl trådstartsartikeln "att visa att det finns ett stort stöd för en kraftfullare klimatpolitik". Så då borde alltså media sticka en mikrofon under näsan och ifrågasätta ... att dessa personer samlats istället för att göra något annat? Tydligen retar sig trådstartaren på att dessa rest till Stockholm. Ja det är ju förstås en förskräckligt lång resa. Samtidigt är sommaren slut, många har varit i typ Thailand, folk dagpendlar till Stockholm ... men här - när arrangörerna uppmuntrat till samåkning och cykling - då skulle det vara ett vadå motargument? Trådstartsartikeln är en enkel nätnyhetsartikel, inte en hyllningsartikel eller av utredande slag.
Jag anser själv att det är rätt tydligt.
Tråden är publicerad i Medier och journalistik. Och behandlar således den vinkeln. Vad är svårt med det? Min önskan eftersom SVT hade en reporter på plats är väl att ställa frågor, annars finns väl ingen arbetsroll för journalisten. Det är min invändning.