2026-08-24, 11:28
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Enda land i Asien är typ Kina kanske
Partiet, vet att utmåla sig som De som kommer Rädda Planeten. Och medier, intellektuella, idealister och studenter i Väst tager intryck när de gör det. Det finns ingen kritisk mediegranskning av Partiet eftersom det är av medierna själva fastslaget att POTUS DJT och "Tidö-högern" (snälle Uffe, väna Ebba) är ondingarna som förstör Planeten med att ge fattiglappar billig blyfri.

On topic: TV4 gav mycket positivt utrymme åt denna smarta demo men sade oklokt att det var 10K som marscherade. SVT hade bara 2 timmar senare ökat till att basunera ut 50K. Miljöaktivister vet hur ha media med på pumpa siffror. Sspinndoktorerna, drar pronto till med en miljon.
Citera
2026-08-24, 12:13
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Förhoppningsvis påverkade vi valrörelsen. 50 000 personer är inte kattskit.ingen annan politisk fråga skulle samla tillnärmelsevis lika mycket folk eller organisationer (280 stycken) så partierna gör klokt i att ta folks klimatoro på allvar, det kommer att märkas i valet.
I förlängningen kan nog de partier som tar klimatfrågan på allvar få fler röster i EU-valet där det internationella perspektivet kommer in.
50 000 personer?
Är det din uppskattning eller litar du på arrangören? Eller SVT och SR.
Citera
2026-08-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
50 000 personer?
Är det din uppskattning eller litar du på arrangören? Eller SVT och SR.
Bra fråga. Jag tycker det är rätt svårt att uppskatta sånt med egna ögon. Dessutom gick jag i tredje sektionen av sju så såg bara de som gick i sektion 1-3, vilket var en satans massa folk. Utgår från att det var en satans massa folk bakom mig i sektion 4-7 också. Men skulle inte våga mig på en gissning på exakt hur många. Men det var liksom inte några tusen. Det var rätt massivt många.
Citera
2026-08-24, 13:43
Avslutad
Citat:
Bra fråga. Jag tycker det är rätt svårt att uppskatta sånt med egna ögon. Dessutom gick jag i tredje sektionen av sju så såg bara de som gick i sektion 1-3, vilket var en satans massa folk. Utgår från att det var en satans massa folk bakom mig i sektion 4-7 också. Men skulle inte våga mig på en gissning på exakt hur många. Men det var liksom inte några tusen. Det var rätt massivt många.

SVT borde ha tagit chansen att rädda det lilla förtroende de har kvar genom att ifrågasätta dessa närmast löjliga överdrifter av antal deltagare/ åskådare vid kraftigt vänsterlutande politiska event. Men de klarar uppenbart inte av sitt uppdrag och fan vet om vi inte måste överväga att lägga ner skiten i dess nuvarande skattefinansierade form. 10 miljarder och så får vi detta? Vaffan?
Citera
2026-08-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
SVT borde ha tagit chansen att rädda det lilla förtroende de har kvar genom att ifrågasätta dessa närmast löjliga överdrifter av antal deltagare/ åskådare vid kraftigt vänsterlutande politiska event. Men de klarar uppenbart inte av sitt uppdrag och fan vet om vi inte måste överväga att lägga ner skiten i dess nuvarande skattefinansierade form. 10 miljarder och så får vi detta? Vaffan?
Fast din chansning på 4000-5000 deltagare är ju helt klart en produkt av rent önsketänkande.
Citera
2026-08-24, 13:51
Avslutad
Citat:
Fast din chansning på 4000-5000 deltagare är ju helt klart en produkt av rent önsketänkande.

Vart skulle alla dessa 50.000 som du säger, uppehålla sig nånstans? Inte såg man dem i Vasaparken?
Citera
2026-08-24, 13:59
Medlem
Citat:
Vart skulle alla dessa 50.000 som du säger, uppehålla sig nånstans? Inte såg man dem i Vasaparken?
En del samlades där, andra hoppade rakt in i tåget vid ankomst.
Citera
2026-08-24, 14:02
Avslutad
Citat:
En del samlades där, andra hoppade rakt in i tåget vid ankomst.

Haha, nice try baby

Vasaparken är i princip en fotbollsplan och en lekpark. Hur ska 50.000 pers få plats där? Och varför var det inte totalkaos i kollektivtrafiken om 50.000 pers skulle åka till o från?
Citera
2026-08-24, 14:33
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Så du sprider arrangörens uppgift.
Arrangören som uppgav att det var polisen som uppgav 50000. Vilket var en lögn.

Varför fortsätter SR att sprida 50000?
Borde inte SVT och SR fråga arrangören varför de påstår att 50000 var polisens siffra?
Borde inte SVT och SR berätta för folket att 50000 INTE var polisens siffra utan ljug?

SVT och SR har en lögn att avslöja men avstår.

I rest my case... som de brukar säga.
Citera
2026-08-24, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Så du sprider arrangörens uppgift.
Arrangören som uppgav att det var polisen som uppgav 50000. Vilket var en lögn.

Varför fortsätter SR att sprida 50000?
Borde inte SVT och SR fråga arrangören varför de påstår att 50000 var polisens siffra?
Borde inte SVT och SR berätta för folket att 50000 INTE var polisens siffra utan ljug?

SVT och SR har en lögn att avslöja men avstår.

I rest my case... som de brukar säga.

Det finns uppenbarligen en gruppering eller falang inom Public service som infekterar nyhetsrapportering om klimatet med desinformation. Hur kan SVT och SR inte stoppa detta med 10 miljarder i årligt bidrag från skattebetalarna? Hur kan denna skamliga ohederliga rapportering pågå?
Citera
2026-08-24, 19:13
Medlem
anomaligns avatar
Citat:

Man slutar aldrig förvånas över hur låg kunskap om medier ni "mediekritiska" individer har. Ni begriper inte det mest grundläggande om verksamheten, men ändå ska ni kritisera den. Man undrar liksom varför? Ni fattar uppenbarligen inte, så varför ha en massa starka åsikter?

Uppgiften om antal deltagare har SVT naturligtvis inte hittat på själv, utan den kommer från arrangörerna, vilka antagligen har uppskattat den utifrån medlemslistor osv i de olika deltagande organisationerna.

Kanske är det högt räknat, kanske lågt. Det är svårt att säga. Det vi vet är det var en enorm demonstration, med nästan 300 deltagande organisationer, och att den organiserande organisationen uppger siffran 50 000.
Citera
2026-08-24, 20:12
Medlem
bunnyboys avatar
Återigen: kolla på hela tåget snabbspolat och gör en gissning utifrån det. Har aldrig sett något liknade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in