Citat:
Ursprungligen postat av
HockeyHulken
Märks att han läst filosofi i Lund. Dissekerar varje begrepp och argument med en helt annan skärpa en journalisterna på andra sidan bordet. Det är därför Jimmy är så skarp, han får kritiska frågor som de andra politikerna inte får.
Förlåt men… han har läst en kurs på Lunds uni i filosofi på kandidatnivå. Alltså nivån efter gymnasiet, han har ingen examen bortsett från gymnasieexamen. Jag säger inte att politiker måste vara några ljushuvuden (för det är dom sällan, helt uppenbart) men de borde ju spegla befolkningen. Idag känns ju en gymnasieexamen, som högsta examen, lite skralt kan tyckas. Men som sagt, vill man profilera sig som nya arbetarpartiet, så är det inga konstigheter att sakna akademisk bakgrund.
Men tro inte att det är någon intellektuell och intelligent människa, den där herr Åkesson.
Till hans försvar är ingen av de övriga partiledare det heller (även om de har en högre examen än honom, men som sagt, examina är inte samma sak som intelligens.)
För övrigt en utfrågning som inte gav något nytt. Bara gammalt tjat. Som någon skrev, varför frågade man inte om de svikna löftena och den sänkta a-kassan?
Kvartoft och Holmberg kom inte med något nytt och Jimmie ser ut att längta bort. Jag sätter min pick-up på att Jimmie lämnar över och går i tidig pension om det blir en valförlust. Samma med övriga Tidö, förutom möjligen Busch.
På andra sidan kommer de nog klamra sig fast, trots en förlust.