Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjakungen
Har du kommit på någon som är mitt uppe i att trycka ut en rejäl skitkorv? Om svaret är ja, hur hanterade du situationen?
Har nämligen sett någon pundare skita i Vitabergsparken i somras, mitt på ljusa dagen i finvädret.
Hej tack för din fråga.
Absolut har det hänt, både utanför objekt samt inuti. Utanför mitt objekt så är det inte så mycket jag kan göra, har faktist heller ingen lust att åka och säga till en narkoman att sluta bajsa för han kommer helt enkelt inte lyssna på mig.
En gång så ronderade jag ett sjukhus som de skulle renovera till bostäder, helt mörkt och glömde givetvis min ficklampa så fick gå runt med mobillampan från min PDA, hör helt plötsligt när jag går förbi ett av rummen som att någon tappar något på metall, går fram varpå jag ser en narkoman huka sig över ett rasat matbord och utför nr 2. Hur jag agerade är tyvärr inte något som man ska göra enligt föreskrifterna och jag har en väldigt bra anledning till det, Polisen åker sällan ut på personer som har missbruksproblem de gångerna de gör det är om personerna börjat bli aggresiva/försökt slå vakten, då kanske de kommer, tar in personen i bilen och kör bort hen till nån skog nånstans men det blir sällan åtal. Ialafall, det slutade med att efter han utfört nr 2 bad jag han vänligt att gå härifrån vilket han såklart inte gjorde, varpå min gruppledare anlände och jag fick bära ut honom.