Citat:
Ursprungligen postat av
MontagenZx
Nu under sommaren har det blivit mycket stationärt, jag har försökt samla så många timmar jag kan nu så man kan ta det lite lugnare när hösten börjar krypa fram. Kul att du varit väktare, hur ser du tillbaka på det och vad jobbar du med nu?

Gött, snyggt jobbat!
Jag gick VU1 + VU2 genom gymnasiet men jobbade aldrig de 160 timmarna som krävdes för att bli helt färdig, således blev det inget väktande för mig. Mådde inget vidare under den perioden så rann ut i sanden helt enkelt.
Tyckte att det ändå var ganska kul, samtidigt så gillade jag inte alltid tugget, vissa var störtsköna andra var lite mer buffliga. Berodde väldigt mycket på vem det var man gick med.
Idag är jag socionom och jobbar med människor som lider av psykisk ohälsa, beroende och annan problematik. Även om jag har svårt att sätta fingret på specifika saker som jag har med mig så är jag helt 100 på att jag internaliserat något. Minns att någon del av utbildningen handlade om kommunikation, har något vagt minne av varg- och giraffspråk som jag tog med mig en hel del av och använder än idag i mitt jobb.