2026-08-24, 00:40
Medlem
snooper123s avatar
Någon som har videor från GM:s tiktok?
Citera
2026-08-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Någon som har videor från GM:s tiktok?
va bara fullt med autistiska edits på massmördare, inget att se
Citera
2026-08-24, 01:15
Medlem
Vet någon vad agnes hette innan efternamn och om hon hade tiktok och jag vill också beklaga sorgen och jag önskar hennes familj all kärlek
Citera
2026-08-24, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Sträckan med bil är ca 1,5 km. Med max en A traktot p 30 km/h så blir det 3 minuter.
Nej, han tog cykelvägen/gångvägen för att det blir närmare. Vad tjafsar du om? Jag har ju uppgett tiderna killen själv sa i intervju.
Citera
2026-08-24, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
En död enl. elev på skolan

Från samme kontakt jag relativt tidigt fick det klart att det fanns dödsfall på skolan så får jag även uppgift om att avlidne BOs pojkvän var en mobbare på högstadiet. Pojkvännen har även öppnat upp sitt TikTok-konto som tidigare varit privat, och efter att ha tittat igenom allt gammalt material som han inte tagit bort är det mycket som tyder på att han inte varit den schysstaste killen i klassen direkt.

Kan det vara så att GM blivit mobbad av pojkvännen på Brinell och ville hämnas på honom, men att flickvännen fick sätta livet till istället?

I förhör har GM berättat att offren var slumpmässigt utvalda och att han tog "första bästa". Kan det ha gällt för skadade pojkarna men inte för den avlidne?

I TikTok-meddelande till sina TCC-kamrater säger han att anledningen till dådet är för att hämnas sina mobbare.
Citera
2026-08-24, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Angående hjälten som var på väg att köra därifrån i skräck, men vände bilen efter att han hade ringt 112 för att plocka upp en skadad person och köra honom till sjukhuset.

Ja den skadade killen var på sjukhuset snabbare än första ambulansen anlände till skolan. Snabbtänkt av killen i epan.

Enligt artikeln var det bara lite drygt 1 km.

Ni är inte så bra varken på att tänka och räkna.
Han ringer 112 kl 14.06, vänder bilen och plockar upp den skadade killen och kör till sjukhuset.
Att plocka upp den skadade tog också några/någon minut så att han är på sjukhuset ca 14.10 stämmer bra.
Han anger att han tror att klockan då var 14.10 och den kan ha varit någon minut mer, men snabbt gick det.

Ge killen en medalj. Årets hjälte.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fredrik-16-korde-huggen-pojke-till-sjukhuset-efter-dadet-i-fagersta/
Haha, jag är uppenbarligen bra på att tänka och räkna eftersom jag uppgett korrekta tider (enligt vad som framkommit). Han körde i ca 2 minuter, sträckan var närmare än bilvägen eftersom han tog gångväg/cykelväg. Och övriga ca 2 minuter gick såklart till att starta bil, åka iväg, hämta de två han plockade upp osv. Vi har inga sekundangivelser eller exakt tid för ankomst till sjukhuset men ungefär så.

Människan som svarade mig har dock hakat upp sig på att jag skrev att det tog "ett par minuter" att köra till sjukhuset, eftersom denne inte fattar att killen inte tog bilvägen.
Citera
2026-08-24, 01:38
Medlem
Citat:
Från samme kontakt jag relativt tidigt fick det klart att det fanns dödsfall på skolan så får jag även uppgift om att avlidne BOs pojkvän var en mobbare på högstadiet. Pojkvännen har även öppnat upp sitt TikTok-konto som tidigare varit privat, och efter att ha tittat igenom allt gammalt material som han inte tagit bort är det mycket som tyder på att han inte varit den schysstaste killen i klassen direkt.

Kan det vara så att GM blivit mobbad av pojkvännen på Brinell och ville hämnas på honom, men att flickvännen fick sätta livet till istället?

I förhör har GM berättat att offren var slumpmässigt utvalda och att han tog "första bästa". Kan det ha gällt för skadade pojkarna men inte för den avlidne?

I TikTok-meddelande till sina TCC-kamrater säger han att anledningen till dådet är för att hämnas sina mobbare.

Så precis som Örebro var det slumpmässigt valda personer trots att han delade högerextrema inlägg på sina sociala medier?

Du menar att det här är ganska vanligt i andra EU länder där man tar ett svärd och kliver in och råkar ge sig på 3 skadade män nu som enligt sociala medier har utländsk påbrå och en utländsk tjej, alla var slumpmässigt valda? Vilken dålig tärning han hade precis som han i Örebro.
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2026-08-24, 01:47
Moderator
Upprepar tidigare moderatorsmeddelande och kan berätta att vi nu rensat ytterligare OT-inlägg - och nu även delat ut en skock varningar till de som fortsätter posta OT-inlägg. Påminner nu om vad som gäller i den här tråden.

/Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Moderatormeddelande

Tråd öppnad igen efter en stunds rensning. Tråden har 1 959 åtgärder hittills. Det innebär uppskattningsvis 1 600 raderade inlägg. I stort sett alla raderade för regel 0.03.

- Politik är OffTopic. Vem som vinner/förlorar politiskt är OffTopic. Vad du själv tycker politiskt är OffTopic. Fagerstadådet har redan en tråd i Politikavdelningen. Besök den!

- Hur många generationer i Sverige du anser krävs för att vara svensk är OffTopic.

- Undvik att upprepa din ståndpunkt och ditt stoff för att synas bättre. Ni är några som missbrukar det.

- Läs på i Regler om att posta Personuppgifter och Integritetskänsliga uppgifter. Dina inlägg är ditt ansvar.

- Posta bara om du har något att tillföra i brottsfallet. Tråden är ingen värmestuga.

/ Moderator

2026-08-24, 01:54
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:

Här kan du läsa och lyssna vad det här vittnet säger och bedöma om GM var ute efter killen, kan ha varit så, jag tänkte i de tankarna

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2pXgAq/minnea-flydde-fran-svardmannen-kanns-overkligt?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2026-08-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Nja. Friska barn blir inte mördare för de sitter på internet.
Uselt föräldraskap och frånvaron av satta gränser råkar över tid av någon anledning glömmas att nämnas när man har fullt upp med att skylla på dataspel, videovåld, cowboys och indianer som gör ungar till mördarmaskiner. För helvete, lägg till jazzmusik. Den gjorde ju ungarna till vildar för åttio år sedan. Ansvar har vi undvikit i generationer.

Det lär väl dessutom komma fram när det närmar sig rättegång om killen var lagligen medicinerad eller på eget bevåg upp-/nerknarkad vid tillfället? Eller till vardags, mest hela tiden. Där finns definitivt något som behöver diskuteras. Om det knapras pga att det finns en diagnos eller att livet är allmänt för djävligt. Somliga drogar sig bort från misären.

Ser man inte tomtar och troll innan så kan nog en näve piller få fart på en Demonslayer.
Citera
2026-08-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
”j*onas överlevde operationen medans a*ad har klarat sig hittils och behöver nu vila i två veckor” enligt ett TikTok-konto som tillhör en klass på skolan.

*=h
*=y

Inte hittat något om den tredje pojken.

Namn på TikTok kontot ?
Citera
2026-08-24, 03:59
Medlem
cerns avatar
Detta känns ju extremt likt dådet i Trollhättan men i detta fallet så misslyckades GM (som tur är) men ändå så blev 1 bragd om livet sorgligt nog.

Kan han på något sätt varit inspirerad av psychot i Trollhättan? Alltså en kind of CopyCat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in