2026-08-24, 05:01
Avslutad
– Liam medger att det föreligger sannolika skäl för mord, säger hans försvarare Anes Sabic.

KÄLLA HÄR = https://www.svt.se/nyheter/inrikes/liam-nebel-18-haktad-for-skolattacken-i-fagersta
Citera
2026-08-24, 06:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTredje84
Känner någon till var GM faktiskt bor? Han ska ha flyttat tidigare i år.

Det är det jag misstänker, eftersom han blev myndig i april.
Citera
2026-08-24, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clearasil
Var sitter han häktad? Salberga i Sala? Häkte i Västerås håller väl på att byggas för närvarande. Sedan är det väl polisområde norra Västmanland som leder utredningen så då blir det nära när det ska hållas förhör.

Han sitter tydligen häktad i Uppsala enligt Ekot nu kl 06:00.
Citera
2026-08-24, 06:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Pappan till GM borde dömas för vanvård av barn.
Han gav inte tillstånd så att GM kunde utredas på barnpsyk. GM fick inga glasögon trots behov osv osv..

Pappan hade muntligen gett sitt tillstånd till utredning. Men typiskt så saknades de ett skriftligt samtycke.

Jag tror inte att en utredning hade gjort någon skillnad i det här fallet. ”Barn” under 18 år utreds mest för att se om de behöver särskilt stöd i skolan, kunna tipsa föräldrarna om rätt utbildning, ha rätt till lite ekonomiskt stöd etc.
Eventuella ”grövre” diagnoser utreds inte då det kan vara stigmatiserande för ”barnet”. Det görs efter 18 års ålder ifall personen själv vill det.
Citera
2026-08-24, 06:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drprice
– Liam medger att det föreligger sannolika skäl för mord, säger hans försvarare Anes Sabic.

KÄLLA HÄR = https://www.svt.se/nyheter/inrikes/liam-nebel-18-haktad-for-skolattacken-i-fagersta

Läste någonstans att han förnekade sannolika skäl till försök till mord. Skulle det kunna tolkas som att han hade ett utsett B.O. eller tänker jag helt galet?
Citera
2026-08-24, 06:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Läste någonstans att han förnekade sannolika skäl till försök till mord. Skulle det kunna tolkas som att han hade ett utsett B.O. eller tänker jag helt galet?

Det kan vara så att hans advokat har bestridit detta och vill försöka få till något slags självförsvar när killarna som försökte rädda tjejen blev attackerade. Han erkänner sannolika skäl för mord på tjejen.
Senast redigerad av Combival 2026-08-24 kl. 07:10.
Citera
2026-08-24, 07:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Och Örebro råkade också bara ge sig på utlänningar precis som i Trollhättan, bara slummen som inte händer i något EU land.
Kontot hyllas av flera men vad jag förstått kommer polisen granska alla inlägg så hoppas det granskas otroligt bra och ordentligt nu på alla.

Även tjej som dödades har utländska drag på grund av sin filippinska mor

Det var väl inte bara utlänningar i Örebro.. I Trollhättan så var det en skola med majoriteten med utländska elever men samtidigt så stannade han och tog bild tillsammans med 5-6 elever som var utlänningar och de blev inte attackerade. Du verkar önska att det ska vara rasistiska dåd
Citera
2026-08-24, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Bra länk - mycket matnyttigt därifrån, och det är viktigt att folk fattar vad det som hålls på med på de här, och liknande communities.

Glad att den kom til nytta! Men jag får kanske lägga till att jag inte är naiv nog att tro att samma skit ej pågick i onlinespel och forum som var verksamma på min ungdoms tid, även om jag får erkänna att jag kanske tro att den har blivit mer sofistikerad (algoritmer, videoredigering, memes).

Utifrån dokument som delats tidigare så är troligen GM:s uppväxt och hur det hanterats den större bidragande faktorn.
Citera
2026-08-24, 07:40
Medlem
snigel1s avatar
Har jag förstått det rätt att en teori skulle kunna vara att: Liams avsikt var egentligen att döda pojkvännen till den döda flickan. En grabb som mobbat Liam tidigare?
Citera
2026-08-24, 07:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Har jag förstått det rätt att en teori skulle kunna vara att: Liams avsikt var egentligen att döda pojkvännen till den döda flickan. En grabb som mobbat Liam tidigare?

Det är omöjligt att veta i dagsläget. Enligt honom själv så ville han döda fler. Han ” tog första bästa”. Var det en slump att det blev tjejen han sägs haft ett förhållande med? Och en av killarna han skadade sägs vara hennes nya pojkvän?
Senast redigerad av Combival 2026-08-24 kl. 07:57.
Citera
2026-08-24, 08:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Fader till gm som för övrigt också verkar vara ett psykfall av rang, är han född här dvs flydde hans föräldrar ungernrevolten/sovjetunionen eller har han tagit sig hit på senare tid och Kom han då som arbetskraftinvandrare på 60-70-talet eller har han kommit senare?

Kom han senare efter murens fall så är chansen stor att han "flytt" hit just för att han själv är ett psykfall, dvs inte hittar sin plats eller tillvaro i hemlandet

.
Det fanns två personer i Höganäs med samma namn år 2000. En född 48 och en 73. Gissar på far och son. Båda är födda i Sverige. Riktiga svenskar alltså.

Etymologi om efternamnet:

Citat:
1. "Children of the Mist" The most widespread theory derives the name from the root nebel (fog) combined with the patronymic suffix -ung. This renders the meaning as "descendants of the mist" or "people of the fog."

This connects the name to Niflheim, the primordial world of mist and darkness in Norse mythology.
It suggests the Nibelungs were originally conceived as supernatural beings (dwarfs or elves) dwelling in a shadowy, subterranean realm.
Citera
2026-08-24, 08:05
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Den är din egen misstolkning på grund av att du inte förstår engelska. Normies och NPC-människor är två olika namn för samma typ av människa. Det är inte en meriterande benämning utan en kraftigt nedsättande i klass med att kalla någon förståndshandikappad. NPC, eller non-player-character, är de scriptade bottar som du interagerar med i RPG-spel. En NPC-människa, dvs en normie, är en människa som helt saknar egna åsikter utan bara repeterar tillbaka påståenden som olika typer av massmedia programmerat dem med. Den här typen av människa är den mest förekommande i samhället, dvs den normala. Därav normie/NPC-människa.

97% av alla svenskar är normies, dvs NPC-människor, helt tomma inuti och det gäller även för flashback, för här kryllar det av normies som försöker överträffa varandra när det gäller att tänka lika. Flashback är alltså en mentalt ohälsosam websajt i klass med facebook och instagram.

Websites som de olika chan-siterna är ökända för att ha en ovanligt låg andel användare som är normies vilket de uppnår just genom sin avsaknad av censur och anonymiteten. Det är också därför de är trendsättare för nya memes och politiska trender för icke-normies har förmågan att generera ny kultur och nytt tänkande.

Den här medvetna konfabuleringen som du gjorde i ditt inlägg är väldigt typisk för en normie. Att vara en normie är inte något positivt. Snarare ett tecken på att man är kraftigt mentalt begränsad oavsett hur många akademiska poäng eller hur mycket pengar man har. Icke-normies är de enda som är icke-NPC-människor, eller i datorspelstermer, spelare (players). En NPC-människa, dvs en normie, kan aldrig vara verklighetsbunden på grund av sin mentalitet.
Vad jag vet användes uttrycket normie lång innan NPC myntades men visst, det används säkert synonymt.

Om det är positivt eller negativt att vara en normie låter jag vara osagt. Att vara en normie skulle jag säga är positivt för man lever lyckligt ovetandes. Att tillhöra den 3% som du beskriver och istället använda normie i en nedsättande kontext är djupt tragiskt, för då är man en av dessa hopplösa 4chan fall utan social kompetens.

Ser du ironin i uttrycket nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in