Citat:
Ursprungligen postat av
jugbandblues
mycket projektioner och halmgubbar där. du kanske borde ta en chill pill själv? den här dåren var ju för bövelen redan dömd för misshandel. ingen har skrivit att minsta psykiska besvär ska leda till dårhusvistelse, ej heller var det så det fungerade i det sverige jag växte upp i
Mitt svar är väldigt relevant för din skitpost om hur han inte jadd kunnat begå det här dådet med mentalsjukhus.
Jag har sett Kasselstrands korkade respons.
Vad menar ni, att vi ska låsa in människor på 18 årsdagen? När män begår sitt första våmdsbrott? Ja det kan jag förstå isåfall men det är inte vad ni syftar på.
Hur i helvetet är människor drabbade av hjärnsjukdomar skyldiga till det här dådet och bör spärras in förebyggande?
Vilka mediciner snackar du om? Jo antipsykotika. Jag har till skillnad från dig högsta betyg i psykologi och psykiatri så kan knappast projicera. Jag är inte schizofren eller bipolär heller och de flesta schizofrena/bipolära, begår inte våldsdåd och fungerar faktiskt helt ok i samhället.
Era politiska poäng ni försöker göra ni som ser en chans att agera innan valet är bedrövliga (alla partier men då AFS i ditt fall).
Det finns inga mediciner mot c-ptsd.
Det finns inga mediciner mot autism.
Det finns inga mediciner mot manlig ensamhet.
Det finns inga mediciner mot högerextremism.
Det finns inga mediciner mot näthat.
Det finns inga mediciner som biter på mäns våld generellt.
Men okej, är det din uppfattning att vi bör låsa in män på obestämd framtid om de uppträder på vis som kan resultera i våld eller att de begått ett brott där de använt våld? Att vi ska söka igenom samhället efter
män med varningsteckenpå att de kan bli våldsamma i syftet att spärra in dem och skydda övriga samhället?
För en sak ska du ha jävligt klart för dig, det är inte alla människor som dagligen kämpar led psykisk ohälsa som är orsaken till mäns våld, män är det.
Så håll dig/er till ämnet och diskutera hur vi snabbt och effektivt ska kunna låsa in män som uppvisar aggressivitet mot andra. För hos dem ligger problemet, inte de som knappast valt när de får en obotlig hjärnsjukdom som kräver livslång medicinsk behandling.