2026-08-23, 20:02
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Media formulerar sig så det kan/ska misstolkas, och vissa ser inte det...

I know, men killen heter Evil666 och skrev det där lilla utan att dela med sig av någon länk..
Är han såhär jävla trög så får han fasen ta o höra.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-23 kl. 20:05.
Citera
2026-08-23, 20:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euanthe
Tror dock inte det var riktigt 1,5 km gångsvägs-vägen, om vi nu ska vara så exakta.

Han ringde 112 14.06 och var på sjukhuset 14.10
Sträckan med bil är ca 1,5 km. Med max en A traktot p 30 km/h så blir det 3 minuter.
Citera
2026-08-23, 20:08
Medlem
Negerpures avatar
Finns det bilder inifrån skolan nånstans?
Citera
2026-08-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Tack så jättemycket. Det här är chatten och lite utav det som jag hittat utav att bara kolla runt lite där inne.
Tex hur en rysktalande person med bild på en ung flicka skrev under annan video att den har varit i kontakt med Li*am C*rlos L*b*l lite under Maj.

Fick han att tro att han var speciell genom att leka att de själv var en massa ryska tjejer

https://i.imgur.com/Tn6F7tt.jpeg

"Bradar
tfd
Who do you want me to target[sic]
Immigrants or
"

Jaha, där har vi det. Grattis alla som spenderat 300+ sidor att förneka att det möjligen skulle kunna vara ett rasisiskt högerextremt dåd. Som vanligt alltså...
Citera
2026-08-23, 20:15
Medlem
LordOfWaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BouleAndBeer
Enligt uppgifter till Aftonbladet så filmade han:

https://omni.se/a/XME1OB

Idioten måste ju planerat att överleva och komma undan för kunna ladda upp skiten istället för att liveströmma det.
Citera
2026-08-23, 20:15
Medlem
Timeouts avatar
Angående hjälten som var på väg att köra därifrån i skräck, men vände bilen efter att han hade ringt 112 för att plocka upp en skadad person och köra honom till sjukhuset.
Citat:
Tog ju ett par minuter, så den skadade lär ha varit på sjukhus innan den första ambulansen ens anlänt.
Ja den skadade killen var på sjukhuset snabbare än första ambulansen anlände till skolan. Snabbtänkt av killen i epan.
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nästan rätt
Det tar 3 minuter att köra sträckan 1,5 km från skolan till sjukhuset i 30 km/h
Enligt artikeln var det bara lite drygt 1 km.
Citat:
Tror dock inte det var riktigt 1,5 km gångsvägs-vägen, om vi nu ska vara så exakta.

Han ringde 112 14.06 och var på sjukhuset 14.10
Ni är inte så bra varken på att tänka och räkna.
Han ringer 112 kl 14.06, vänder bilen och plockar upp den skadade killen och kör till sjukhuset.
Att plocka upp den skadade tog också några/någon minut så att han är på sjukhuset ca 14.10 stämmer bra.
Han anger att han tror att klockan då var 14.10 och den kan ha varit någon minut mer, men snabbt gick det.

Ge killen en medalj. Årets hjälte.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fredrik-16-korde-huggen-pojke-till-sjukhuset-efter-dadet-i-fagersta/
Citera
2026-08-23, 20:25
Medlem
lorenida737s avatar
Är det bara jag som tycker att det här är skumt? Liam skapade den här videon och lade upp den den 16 juli 2026. Videon handlar om Montréalmassakern 1989, där gärningsmannen hatade kvinnor. Vid massakern dödade han 14 kvinnor, medan han endast skadade männen och lät dem leva.

När Liam attackerade Brinellskolan gjorde han samma sak. Han skadade endast männen men lät dem leva, trots att han hade kunnat döda dem. Samma sak med Agnes. När Liam dödade Agnes skrev han i ett textmeddelande att Agnes pojkvän sprang runt hysteriskt. Men även där struntade Liam i att döda honom och gick därifrån.

Jag tror att Liam försökte härma Montréalmassakern i sättet han valde ut sina offer.
men ville se ut som Anton Lundin Pettersson.

Från @grassgreenbluesky5th Tiktok konto innan det stängdes. Länk:https://delafil.se/a2afacd7645d787f/7662505065525071126.mp4
Citera
2026-08-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorenida737
Är det bara jag som tycker att det här är skumt? Liam skapade den här videon och lade upp den den 16 juli 2026. Videon handlar om Montréalmassakern 1989, där gärningsmannen hatade kvinnor. Vid massakern dödade han 14 kvinnor, medan han endast skadade männen och lät dem leva.

När Liam attackerade Brinellskolan gjorde han samma sak. Han skadade endast männen men lät dem leva, trots att han hade kunnat döda dem. Samma sak med Agnes. När Liam dödade Agnes skrev han i ett textmeddelande att Agnes pojkvän sprang runt hysteriskt. Men även där struntade Liam i att döda honom och gick därifrån.

Jag tror att Liam försökte härma Montréalmassakern i sättet han valde ut sina offer.

Från @grassgreenbluesky5th Tiktok konto innan det stängdes. Länk:https://delafil.se/a2afacd7645d787f/7662505065525071126.mp4

Du får inte tro för högt om honom. I konversationer med vänner verkar det inte som han har haft någon plan.
Citera
2026-08-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unitrequired-001
Där har vi svart på vitt att det är vänsterextremt - bilden med Sovietflaggan.

En kommentar... från en annan användare... på en annan användares feed. Det är inte långsökt, det är helt ute i skogen. Oklart vilken koppling det ens har till chattråden ovan.

Nog lite mer vikt att lägga på Liams ord: "who should I target? Immigrants or" (resten av chatten bortklippt)
Citera
2026-08-23, 20:30
Avslutad
Någon som vet om han var transa?

Var ju ett gäng dåd med sådana inblandade för inte så länge sedan. Farsan kanske försökte göra man av honom och skicka honom på kamportstävling.

Tyckte han hade lite hen-autist drag på bilden...
Citera
2026-08-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
mycket projektioner och halmgubbar där. du kanske borde ta en chill pill själv? den här dåren var ju för bövelen redan dömd för misshandel. ingen har skrivit att minsta psykiska besvär ska leda till dårhusvistelse, ej heller var det så det fungerade i det sverige jag växte upp i
Mitt svar är väldigt relevant för din skitpost om hur han inte jadd kunnat begå det här dådet med mentalsjukhus.

Jag har sett Kasselstrands korkade respons.

Vad menar ni, att vi ska låsa in människor på 18 årsdagen? När män begår sitt första våmdsbrott? Ja det kan jag förstå isåfall men det är inte vad ni syftar på.

Hur i helvetet är människor drabbade av hjärnsjukdomar skyldiga till det här dådet och bör spärras in förebyggande?

Vilka mediciner snackar du om? Jo antipsykotika. Jag har till skillnad från dig högsta betyg i psykologi och psykiatri så kan knappast projicera. Jag är inte schizofren eller bipolär heller och de flesta schizofrena/bipolära, begår inte våldsdåd och fungerar faktiskt helt ok i samhället.

Era politiska poäng ni försöker göra ni som ser en chans att agera innan valet är bedrövliga (alla partier men då AFS i ditt fall).

Det finns inga mediciner mot c-ptsd.
Det finns inga mediciner mot autism.
Det finns inga mediciner mot manlig ensamhet.
Det finns inga mediciner mot högerextremism.
Det finns inga mediciner mot näthat.

Det finns inga mediciner som biter på mäns våld generellt.

Men okej, är det din uppfattning att vi bör låsa in män på obestämd framtid om de uppträder på vis som kan resultera i våld eller att de begått ett brott där de använt våld? Att vi ska söka igenom samhället efter män med varningsteckenpå att de kan bli våldsamma i syftet att spärra in dem och skydda övriga samhället?

För en sak ska du ha jävligt klart för dig, det är inte alla människor som dagligen kämpar led psykisk ohälsa som är orsaken till mäns våld, män är det.

Så håll dig/er till ämnet och diskutera hur vi snabbt och effektivt ska kunna låsa in män som uppvisar aggressivitet mot andra. För hos dem ligger problemet, inte de som knappast valt när de får en obotlig hjärnsjukdom som kräver livslång medicinsk behandling.
Citera
2026-08-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorenida737

Tror du överanalyserar det hela. Det är inte en SOG-soldat vi pratar om. Potentiella offer lär inte suttit stilla heller. Vi har ingen aning om han ”skonade” vissa av dom eller om han trodde att dom redan var döda. Tror inte han har varken kunskap eller förutsättningar för att medvetet kunna bestämma utgången av sina attacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in