2026-08-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja men där verkar han ha hamnat lite väl sent.

Han fick växa upp med sin kriminella pappa.

Den som lät honom växa upp med denna förövarpappa är socialtjänsten
Citera
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Förstår inte på vilket sätt killen skulle vara högerextrem? Det är en psykiskt sjuk ung man som verkar gilla radikala element vare sig de är höger eller vänster. Han verkar sympatisera både med kommunister och AFS-nationalister enligt hans sociala media. Omöjligt att veta åt vilket håll han har sin ideologi. Att han skulle vara för AFS invandringspolitik känns helt ologisk med tanke på att killen är andra generationens invandrare och har två invandrare till föräldrar. Med AFS politik så hade hela hans familj fått rivna medborgarskap kastats ur landet för bristande vandel.

Killen (mördaren) söker efter identitet det förstår du väl amigo, samtidigt som han mådde dåligt pågrund av olika saker det vete katten. Men jag tror att felet ligger i det mentalsjuka samhället som vi lever i.

Förresten hade killen någon girlfriend?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
30 min film ska tydligen finnas, polisen var där på 10 min efter larmet så antingen larmades det sent eller så har han kanske spelat in nått manifest eller liknande innan han gick berserk.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7pyG73/uppgifter-om-fagersta-var-kladd-som-trollhattan-mordaren-gick-till-attack-pa-skolan
"Strax efter dådet började bilder på ett svärdliknande föremål spridas från ett Tiktok-konto som polisen enligt uppgifter nu utreder.

Uppges ha filmat dådet
När polisen gick igenom den misstänkta gärningsmannens telefon hittades samma bild.

Den misstänkta ska också ha filmat dådet, enligt uppgifterna.

– Filmen ska vara omkring 30 minuter lång, säger en källa."

Edit: Tänk om det visar sig att han har livesänt någonstans..
Han han streamat vägen från hemmet till skolan sen förberedelserna på toan
Citera
2026-08-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jo, troligen och killen kan kanske anses "sjuk" på något sätt men inte sjuk nog för vård, då han säkerligen var fullt medveten om vad han gjorde och dess implikationer.

Yes, hoppas såklart att han sitter länge i fängelset. Såna här misslyckade människor ska inte vårdas. Samhället ska straffa honom och aldrig mer ge killen en chans igen. Finns ingen anledning att vårda ett sånt här missfoster till människa. Han ska vara körd för all framtid.
Senast redigerad av Kimma7 2026-08-22 kl. 10:13.
Citera
2026-08-22, 10:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Han är dömd för grovt våld mot mamman och hon har skyddade uppgifter. Pappan är en riktig skithög, seriekriminell som borde sitta och ruttna i ett ungerska fängelse istället för att vara i Sverige.

Jag ser vad du skriver. Men återigen, nu minns jag inte vem det var, men jag minns hur jag reagerade när en man fick ensam vårdnad för sitt barn trots att han mördat barnets mamma eftersom han aldrig skadat barnet. Jag kan inte avgöra om jag tycker att det är rätt eller fel.

I det här fallet så är det inte pappan som svingat något svärd. Alla vapen, både svärd, knivar, pistoler, stekpannor, och annat blir farliga i fel människors händer.
Senast redigerad av Combival 2026-08-22 kl. 10:14.
Citera
2026-08-22, 10:12
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMLJ
Han är en trasig person. Då drar många ofta sig till trasiga vägar. Han har flera gånger delat ”No Lives Matter” symbolen, vilket är humanistiska symbolen med ett sträck över den. Jag tror inte han gick in med ett politiskt budskap utan No Lives Matter budskapet. Det känns som att han givit upp på mänskligheten efter allt han varit med om och sen hittat ett community där folk känner som honom, har haft lika upplevelser och hittat en trygghet i hatet mot mänskligheten.
Detta var så förutsägbart om man tittar på hans livs mönster och då särskilt hans internet historik.
Det är så tragiskt att detta har kunnat hända och alla mina tankar går till alla som blivit påverkad av denna fruktansvärda händelse.

Kan man påstå att denna Darth Vader har ”gått under radarn” om han nu hade pyntat sina sociala medier med NLM och sådana intelligenta slagord?
Eller är denna mer ett trasigt barn som levt i trasiga omständigheter i en trasig värld?
Där han helt enkelt har flippat?
Citera
2026-08-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMLJ
Han är en trasig person. Då drar många ofta sig till trasiga vägar. Han har flera gånger delat ”No Lives Matter” symbolen, vilket är humanistiska symbolen med ett sträck över den. Jag tror inte han gick in med ett politiskt budskap utan No Lives Matter budskapet. Det känns som att han givit upp på mänskligheten efter allt han varit med om och sen hittat ett community där folk känner som honom, har haft lika upplevelser och hittat en trygghet i hatet mot mänskligheten.
Detta var så förutsägbart om man tittar på hans livs mönster och då särskilt hans internet historik.
Det är så tragiskt att detta har kunnat hända och alla mina tankar går till alla som blivit påverkad av denna fruktansvärda händelse.

Men fy vad sjukt... hur kan en sådan person inte vara inspärrad redan? Om det nu stämmer de du säger ska han ju inte gå fri överhuvudtaget. Usch!
Citera
2026-08-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Så mördaren var någon sorts högerextremist.

Förvånar mig tyvärr inte det minsta. Nästan alla skolattacker i Sverige och i USA begås av vita killar eller unga män som är högerextremister. I Sverige var det någon adopterad mörkhyad kille som gick till skolattack, men hela hans pojkrum var nerklottrat med bland annat hakkors. Och i USA var det någon asiat som begick ett jättestort våldsdåd mot ett universitet.

Men annars: Vita killar med någon sorts högersympatier.

Usch. Jag skäms inte för att jag röstar på SD, men nog fasen finns det en massa drägg som dras till det partiet.
Saknar fortfarande all form av info om att han skulle vara högerextrem, kan du hänvisa till något? (annat än folk här som yttrar sig)
Citera
2026-08-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Ja man får ju hoppas på det.
Bra med straffskärpning senaste åren. Med Vänsterregering riskerar vi få mjukare straff. Men nuvarande straffskalor kommer att gälla för detta dåd.

Du är förstås medveten om att straffrabatten för just 18-åringar togs bort under den förra regeringen?

Känns spontant troligare med rättspsykiatrisk tvångsvård med särskild utskrivningsprövning. Oavsett vilket kommer han att hållas inspärrad mycket länge.
Citera
2026-08-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunda
Pappan från Ungern

Men vilken soppa. Bäddat för elände.
Tänker på den stackars tösen och hennes familj, gör riktigt ont. Att en sådan skit kan få förstöra flera människors liv för alltid. Och de skadade lär leva med detta hela sitt liv, måtte de klara det!

Det borde vara körkort för att få barn, då hade enna kille aldrig existerat.
Citera
2026-08-22, 10:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Men va fan, kollar du något innan du skriver? Om det är hon som det cirkuleras bilder på är hon allt annat än vit.

Vart går din vitgräns? Får italienare och spaniorer vara med?
Citera
2026-08-22, 10:15
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Flickan var alltså vit? Jag tyckte det såg ut som att hon var asiatisk.

Någon bild på den döda flickan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in